Kaksi vaihtoehtoa, nyt vai myöhemmin vauvaa yrittämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdinpa vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdinpa vaan

Vieras
Karsee vauvakuume ois, mutta vaihtoedot ois nää:

Oon AMK-opiskelija, esikoinen pikkusen yli 1v ja opintoja jäljellä 2,5v. En haluis kamalan isoa ikäeroa esikoisen ja kuopuksen välille.

A) Käyn koulua nyt vuoden ja sitten yritys päälle. Kuopus syntyisi aikaisintaan kun koulua olisi jäljellä pari kuukautta tai sitten, kun olen jo töissä. Miten nyt onnistuisi, vai onnistuisiko ees..

B) Yritys päälle nyt, kuopus syntyisi aikaisintaan ensi vuoden kesällä. Olisin kotona vuoden ja palaisin kouluun vielä 1,5vuodeksi. Sitten töihin.

C) Yritys päälle nyt loppuvuodesta tai alkuvuodesta 2012, kuopus syntyisi aikaisintaan vuoden 2012 lopussa. Jäisin kotiin vuodeksi ja kävisin koulua loppuun siinä ohessa tai sitten vasta vuoden kotonaolon jälkeen kävisin vikan vuoden parit harjoittelut jne. Sitten töihin.

Kaikissa on puolensa, mutta mikä teistä ois paras ja ennenkaikkea miksi?

Minä sanoisin vaihtoehto C jos sinulla on mahdollista saada kotiin pienelle/pienille hoitajaa tai saat sovittua koulun kanssa, että voit kulkea vauvan kanssa tunneilla/luennoilla ja lupaat poistua paikalta jos vauvan huuto häiritsee muita. Jos on hyvä tukiverkosto niin tämä on täysin mahdollista.

Täällä taas, poitsun iltapuuhta vei pois koneelta :)

Olen 23v, opiskella kyllä ehtii, mutta kun se opiskeluoikeuskaan ei loputtamasti kestä. Olen käyttänyt nyt n2 2v mitä saa olla poissa. Opinnot saa kestää mulla 4v+1v (se 2v ei kuulu tohon aikaan). Eli periaatteessa mulla ois mahdollisuus ehtiä valmistua viidessä vuodessa. Sitten vielä voi hakea vuodeksi jatkoaikaa ja kyllä nyt siinä ajassa pitäs ehtiä valmistua.

Kaksoset on itseasiassa hyvin mahdollinen, niitä on molempien suvuissa.

Sitä oon just miettinyt, että vaikka eka muksu tulikin helposti niin kakkonen ei välttis tuu. Eihän sitä välttämättä tule ollenkaan. Ja kyllä mulla perhe on etusijalla, mutta silti pelottaa ja ahdistaa opiskelut. Kaikenlisäksi en edes ole ihan varma, että oonko nyt oikeella alallakaan. Äh!

Muksu olisi niiin tervetullut, mutta mutta..

Jos meille kävisi niin, että ehkäisy pettäisi olisin onneni kukkuloilla!

Tällä palstalla aika moni nuori ja menestyksekkäästi lisääntynyt nainen tuntuu olevan huolissaan hedelmällisyydestään. Usein kuvioon kuuluu lisäksi se, ettei oma opiskeluala tai työnteko juurikaan kiinnosta.

Niin no jos oma ala ei ihan satasella kiinnosta, niin silloin on aikaa enempi miettiä muita juttuja ja sitä, miten sen ajan vois paremmin käyttää kun mieleistä alaa etsii :)

Niin no jos oma ala ei ihan satasella kiinnosta, niin silloin on aikaa enempi miettiä muita juttuja ja sitä, miten sen ajan vois paremmin käyttää kun mieleistä alaa etsii :)

Siis mä kannatan aina oman suunnan miettimistä ja kyseenalaistamista, kerranhan täällä vaan eletään. Tuntuu vaan, että monella se lapsi toimii juuri päinvastoin, sillä oikeutetaan se ettei enää yritetäkään etsiä oikeaa alaa eikä myöskään viitsitä valmistua sille vähän väärälle alalle.

Yhteistyössä