kaksinaismoralismi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Nyt alkaa todella tulla viimeiset pisarat täyteen tätä parisuhdetta. Mies on toki kiltti ja tekee kotitöitä paljon, mutta kun hän väsyy arkeen pienten lasten kanssa, hän saa lähteä juomaan ja sitten aina juotuaan haukkuu ja sättii minua. Ja huutaa lasten kuullen. Homma menee minun syyttelyksi, kuinka itsekäs, hullu ym. olen. Kohta ei uskaltaisi mitään tehdä, koska kaikki on epänormaalia jossain vaiheessa (viimeksi olin sairas, koska ulkoillessa keskustassa "harrastan ikkunashoppailua"). Itsekin myöntää ihan kiusallaan sanovansa asioita, hyvä esimerkki on esimerkiksi että hän nauhoittaa puhelumme ja vie ne psykiatrille tai työpaikalleni. Olen myös huono itsekäs ihminen, jos nukun mieluummin kuin riitelen hänen kanssaan.

Tämä toistuu kerran viikossa kun hän väsyy arkeen lasten kanssa. Omalla ajalla kun rentoutua pystyy vain alkon kanssa.

Milloinkaan ei ajattele, että on tämä minullekin vaativaa. Ylipäätään yhteiskunta odottaa, että minä ymmärrän ja annan anteeksi kaikki ja että äidillä ei tarpeita ole lainkaan. Minä selviydyn lasten hoidosta, joten minulle ei apuja tarjoilla, ei myöskään vapaa aikaa. Jos mies joutuu olemaan lasten kanssa, niin suku on tarjoamassa apua.

Mutta tämä miehen käytös alkaa olemaan liikaa. En jaksa enää ymmärtää isoa lasta.

hän nauhoittaa puhelumme ja vie ne psykiatrille tai työpaikalleni.

Siis MITÄ?????? Kuulostaa siltä, että ukollas on mielenterveyden kanssa jotain ongelmia!!!
Ei kuulosta milläänlailla terveeltä teidän parisuhde.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 09:20 kata kirjoitti:
hän nauhoittaa puhelumme ja vie ne psykiatrille tai työpaikalleni.

Siis MITÄ?????? Kuulostaa siltä, että ukollas on mielenterveyden kanssa jotain ongelmia!!!
Ei kuulosta milläänlailla terveeltä teidän parisuhde.

Tuolla hän "leikillään" sanoo. Toinen karmea on "menetät kaiken". Ja huono äiti olen kun järjestys ei ole 100%, vaan joskus lipsuu...jne. jne.

Ja se siis harmittaa, kun kuulee joiltakin, että pitää ymmärtää, mies rasittunut jne...Minulla ei myöskään ole helppoa. Ja olen työelämässä mukana siinä missä hänkin, ja vastuullisemmassa asemassa. Että ei voi siihenkään vedota.

ELi saako mies käyttäytyä kuin lapsi ja naisen vain ystävällisesti ymmärtää ja kääntää toisen poskensa? Mielestäni ei. Minua ei saa aiheetta nimittää huonoksi äidiksi, mielisairaaksi jne.

Ei miehelläsi tietenkään ole oikeutta sinua nimitellä ja tiedät sen kyllä itsekin. Eikä tietenkään sinun tarvitse häntä ymmärtää, mutta jos haluat pelastaa parisuhteenne ja muuttaa asioita, olisi ehkä paras yrittää ymmärtää ja sitäkautta koittaa porautua ongelman ytimeen.

Voisitko kenties keskustella miehesi kanssa silloin kun on selvinpäin ja virkeä, että voisiko olla MITÄÄN muuta keinoa hänelle rentoutua kuin juominen? Ehkä joku urheiluharrastus? Riippuu tietysti minkä tyyppinen ihminen on. Joku kansalaisopiston kurssi? Puutyöt? Mitä vaan, kunhan ei juo. Ja tietääkö miehesi miten paljon sinua humalassa loukkaa?

No, en tiedä oliko tästä mitään apua, mutta voimia sinulle kuitenkin :hug:

Kauhea ukko sulla :'(

Ei todellakaan ole oikein tuollainen ja kerran viikossa ei ole mitenkään vähän. Eikä myöskään pidä paikkaansa että yhteiskunta olettaisi sun vaan ottavan kaiken p*skan niskaan! Ei riitä vaikka mies olis kuinka upea kiltti ja ihana tahansa muuten, jos on noin alistava ja törkeä, vaikkei sitä tapahtuisi kuin kerran vuodessa (puhumattakaan viikossa!). Toi menee mun mielestä jo henkisen väkivallan puolelle!

Tiedän että on eri asia ulkopuolisen sanoa kuin itse toteuttaa mutta silti mun neuvo ois että lähtisit suhteesta..Myös lapsella on parempi kasvaa kodissa jossa omaa vanhempaa ei alisteta ja jossa ei riidellä! Nimim. Kokemusta on valitettavasti (itse toivoin pienenä ties kuinka usein että vanhempani mieluummin eroaisivat, ettei tarvitsisi kuunnella tappelua)
Voimia sulle!!! :flower:

Meille siis syntyi vauva ja käytös meni tuollaiseksi. Ja on siis jo vanhempi lapsi myös.

Olen keskustellut asiasta sukulaisten kanssa. Osa vanhemmasta sukupolvesta on sitä mieltä, että miehet miehiä ja kannattaisi yrittää sopia/kestää ja taistella suhteen puolesta. Totta tämäkin, mutta omasta mielestäni, vaikka kuinka riitaan tarvittaisiin kaksi, en ole ansainnut silmitöntä syyttelyä ja kovaan ääneen huutoa kerran viikossa. Vaikka tiedän, etten ole huono äiti, on kamalaa kuulla syytöksiä siitä suureen ääneen huudettuna. Tai että en ole sairas, vaikka pidän kauniista vaatteista ja kaupungilla ikkunashoppailen.

Huuto on kovaa ja aggressiivista ja uhkailu pelottavaa. En ole aiemmin kokenut vastaavaa.

Mielestäni ei myöskään ensimmäistä iskua kannata odottaa. Niin, kaiken huipuksi eräät vanhemmat naisihmioset kysyivät, käykö hän käsiksi...EI vielä, mutta itse ihmettelin/tuli sellainen kiuva, että onko heistä oikein, että nainen jää suhteeseen, jossa siis käydään käsiksi. KUn mies muuten on niin ihana kun tekee vähintään puolet kotitöistä...

Vauva-aika on rasittavaa, kun pienellä koliikkia ja vanhempi vaatii paljon (ikäero pieni), mutta tuon käytöksen ymmärtäminen ja ennen kaikkea sietäminen on minulle liikaa.

siis olipa kuin mun elämästä.meillä vain ukko haukkuu selvinkinpäin ja olen tyhmä laiska työtön lehmä välillä jopa h.uora.lapsille huutaa myös.minä en saa lähteä kuin kauhean saarnan kanssa jonnekkin.ja kaiken kukkuraksi meidän keskustelut kerrotaan anopille joka tulee mukaan kuoroon haukkumaan.lisäksi saa pelätä sitä päälle käymistä varsinkin kun on alkoa ottanut,ei ole vielä käyny mutta päissään haastaa riitaa ja kävelee perässä jos tilanteesta koittaa lähteä.taidan mennä vanhempien luo viik.lopuksi kun aiko taas kuulemma ottaa kun v.ituttaa

Yhteistyössä