Kaksosraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elli82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elli82

Jäsen
19.12.2009
206
0
16
Hei,

Onko täälä muita jotka odotaa tai on saanut kaksoset? Olisi kiva kuulla kokemuksia kaksosraskauksista. Milloin alkanut maha näkyä? Pitääkö syödä yksösraskautta enemmän foolihappoa? Tai onko käynyt niin että aluksi oli kaksi mutta toinen olisi menyt kesken? Hirveesti ois pää täynä kysymyksiä! :confused::)

Olen tuolla lapsettomuuspuolella kirjoitellut. Nyt 3,5 vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäisen ivf:n 1.pas toi plussan ja ultrassa 5+6 näkyi kaksi ruskuaispussia. Sydämmen sykkeitä ei näkynyt vielä, toivottavsti ensi viikolla jo näkyisivät. Olen mukana tutukimuksessa, missä käydään kerran viikossa ultrassa aina viikolle 11 saakka.

Vastauksia odotellen!

Elli + pilli ja pulla rv 6+1

Hei Elli ja kovasti onnea alkaneesta raskaudesta.
Minä odotan myös kaksosia ja menossa on rv 9+1, kolme viikkoa olen sinua edellä. 7+0 kävin ultrassa ka siellä näkyi kaksi sykettä. Maha ei vielä näy, olen tosin hieman pyöreähkö luonnostaankin. Senverran on turvotusta, että farkut kiristää, mutta niitä voi vielä käyttää tarpeen tullen.
Voi kun olisikin mukavaa olla mukana tuollaisessa tutkimuksessa jossa pääsisi kerran viikkoon ultraan :) Tuolla lapsettomuushoidoista plussanneiden keskusteluissa on moni kertonut kuinka paljon sitä huolehtii, että onko kaikki kunnossa ja pysyykö pienokainen matkassa mukana. Ultra kerran viikkoon varmasti keventäisi monen mieltä :)
Minulla on alkuraskaus sujunut ihan mukavasti. Kuukaudenverran on ollut pahoinvointia, mutta sen kanssa on pärjännyt ihan mukavasti. Eikä se koskaan kestä kokopäivää yhteen putkeen vaan helpottaa yleensä muutaman tunnin jälkeen hetkeksi. Eipä tässä vielä ole ihmeempiä ehtinyt tapahtumaan kun olen vielä melko alussa vasta. Seuraavaa ultraa kovasti odottelen joka on vapun paikkeilla.
Mukavaa kuulla muiden kaksosten odottajien kuulumisia.

Jenna

Jospa se minäkin ilmottautuisin tänne :wave:
Meillä on nyt menossa rv 9+3. Minä kävin ultrassa rv 7+4 ja kaksi sydämen sykettä sieltä löytyi, molemmat omissa yksiöissään. Meillä myös lapsettomuushoidoilla aikaan saatu =) Keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola käynti ja ajattelin kyllä pyytää ultrausta, kun heillä siellä laitteet on. Ellillä on kyllä kiva, kun näkee joka viikko mitä masussa tapahtuu =)

Olo on ihan hirveä ja juuri kun luulin tietäväni miten syödä, että olo olisi hyvä, niin ei enää mikään auta :x Ruoka-annokset ovat pienentyneet, mutta syödä pitääkin tiheämmin. Maha on ollut turvoksissa alusta asti ja kyllä on tekemistä selitellä masun kasvua muille ihmisille ;) Nyt olen vedonnut lihomiseen, kun en onnettomuuteni vuoksi ole niin paljon pystyny kuntoileen ja "masennukseen" tulee hieman herkuteltua =) =) Eihän tämä etova olo ole kiva, mutta tietääpä, että masussa ollaan viellä hengissä :)

Me ei olla viellä kerrottu kelleen, kun on viellä pelko persauksissa, että jotain ikävää tapahtuu. Jos sitä vaikka äitienpäivänä kertoisi iloisen yllätyksen, eikö se olisi mitä ihanin lahja tuleville isovanhemmille?? Minun vanhemmille nämä ovat ensimmäiset lapsenlapset ja miehen vanhammille toiset, mutta toki mieheni ensimmäiset lapset, niin kyllä näitä on odotettu :heart: :flower: :heart:

Vimpula ja Vampula 9+3

Mie en oo syönyt kyllä mitään muuta kuin dee:tä ja sitä on mennyt läpi talven, välillä runsaammin, nyt ihan normaalilla 25 annostuksella.

Eka ultra oli viikolla 5, ja 6+0 todettiin kaksi alkiota, saman kovakalvon sisällä, nyt tänään todettiin siellä olevat kaverukset olevan omissa yksiöissään eli omissa lapsivesipusseissaan. Identtiset kaverukset siis tulollaan.

Paha olo on mulla pääasiassa kuvotusta, on pakko syödä sitä mitä voi, pääasiassa ollut banaania, mandariineja, karkkia, proteiinipatukoita, kauheasti janottanut eli vettä, mehua..yöllä kahden tunnin välein vessassa, väsyttää kuten talvisin eli 10-12 tunnin unet saatava. Muutoin kauhean turvonut olo, piti käydä ostamasssa jumppahousut hooämmältä, kun työhousut ei vaan mene enää päälle. Samoin edessä on piakkoin uusien rintaliivien osto..

Onnea Pinville identtisistä :heart: :heart:

Mie aloin syömään D-vitamiineja ja LadyVita mama -monivitamiinia tuossa pari viikkoa sitten. Tekee vaan tiukkaa vetää ne 3 LadyVitaa, kun meinaa pyöräyttää takasin. Olen niiiin huono nieleen minkäänlaisia tabletteja ja nämä on viellä järjettömän suuria möllyköitä =) Salaattia teen paljon ja se on sellaista mukavaa syötävää. Oikea ruoka kun ei aina oikein maita.

Jännitän myös tuota töihin menoa, kun ei varmaan työhousut enää mahdu jalkaan! En kyllä tahtois viellä päällikölle kertoa tästä raskaudesta, mutta pakko sitä kait on! Mammahousut taitaa olla ainoa vaihtoehto. Tänään taas fysioterapeutilla mietin, että pitäiskö minun hälle kertoa. Viellä kuitenkin nielin sanani, mutta kyllähän hän on jo huomannut turvonneen mahan ja kun se on viellä kaikki niin nätisti tuossa edessä =) Muilta asian voi viellä peittää vaatteilla. Ja juu....rintaliivejä....pakko ostaa uusia =) Vanhoista ne jo pursoaa ulos :laugh:

Minä olen kyllä myös todella väsynyt. Eilen nukuin päikkärit ja vedin viellä 12tunnin yöunet ja nyt väsyttäis taas. Monesti menen vaan sohvalle pökötteleen, kun en varsinaisesti saa unta.

Yhteistyössä