Kaksosten vanhemmat/odottajat neuvokaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja panicbutton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

panicbutton

Vieras
Minulla on kolme lasta, nuorin 8kk. Ehkäisynä ollut vain kondomi, joka sitten ilmeisesti petti... Olen siis taas raskaana ja tilanne hieman ahdistaa, kun ajateltiin, että kolme riittää. No, tilanteeseen on vain sopeuduttava.
Kävin neuvolassa menkkojen mukaan laskettuna viikolla 9. Vatsan päältä ultrattiin vanhalla laitteella ja neuvolantäti löysi kaksi alkiota, mutta vain toiselta sydänäänet. (Minulla oli hassu tunne , että odotan kaksosia ihan alusta asti)Sanoi, että toinen voi olla toisen takana, että vain pää olisi näkyvissä tai sitten toinen tulee pois. Nyt vasta onkin sitten sekava ja hieman ahdistunut olo! Ensijärkytyksestä selvittyäni olen ihan innoissani asiasta, jos vaikka lapsiluku kasvaisi viiteen!
Np ultra on vasta 3 viikon kuluttua, enkä millään malttaisi odottaa siihen asti tietoa sikiöiden lukumärästä... Olen siis nyt viikolla 10 ja tuntuu, että vatsa on jo nyt "pullistunut". Toki voi olla tav. turvotustakin. Ja kun ed. synnytyksestä on niin vähän aikaa niin alkaahan tuo vatsa näkyä ennemmin...Minulla on vain jotenkin sellainen olo, että molemmat alkiot ovat elossa ja odotan kaksosia.

Onko teillä kakkosten vanhemmilla tai odottajilla ollut alusta asti tunne, että kaksi tulee? Ja millä viikoilla on vatsa alkanut kasvaa ja näkyä?

Minulla kaksostytöt 08/06. Minulla ei ollut aavistustakaan, että odotn kaksosia, ennekuin np ultrassa kerottiin. Vatsa kasvoi mielestäni samaa tahtia alussa kuin yhtä odottaessa.

Ei ollut aavistustakaan, että odotin kaksosia. Tuplat huomattiin rakenneultrassa joskus rv 19-> kyllähän se maha nopeesti siihen ilmestyi ja monet ihmettelikin mahani suuruutta :D

Yhteistyössä