Kaksostyttöjen nimestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Katjus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Katjus"

Vieras
Olen aina pitänyt vanhahtavista, perisuomalaisista etunimistä, suomalainen nimi suomalaiselle lapselle. Kaksostytöilleni tahtoisin jollakin tapaa samankaltaiset nimet, sama alkukirjain, sama pituus tms. Tänään lukiessani iltapäivälehden artikkelia Pirjo Honksalon tuohtumuksesta Linnanjuhlissa sain idean. Olen ihaillut Pirjo Honksalon ohjauksia sekä puolisonsa Pirkko Saision kirjallista tuotantoa. Pirjo ja Pirkko ovat perisuomalaiset nimet, niissä on sama sointu, mutta ovat kuitenkin erilaiset keskenään. Mies ei tästä innostu, sanoo että lapsia tultaisiin kiusaamaan nimistään, joten en enää tiedä mitä teen. Minusta nimet olisivat tarkoituksenmukaiset ja mukavan persoonallisetkin tänä maailman aikana. Mielipiteitä?

NOh, sinänsä nimissä ei mitään vikaa... mutta hieman ovat outoja tähän hetkeen.. pirjot ja pirkot kun ovat nyt n.60v... joten suurin nousukausi näille nimille on vasta 30-40v. päästä....

Kyllä mä vähän ihmettelisin jos joku antais lapsilleen nimet pirjo ja pirkko..

En henkilökohtaisesti pidä noista nimistä, mutta suurin syy ei'hin minulta olisi tuo mistä nimet tulevat. En koskaan nimeäisi lapsiani julkisuuden henkilöiden perusteella. Toki samannimisiä julkisuudenhenkilöitä on paljonkin kuin oma lapseni, mutta nimi tulee muualta ja ensisijaisesti siksi, ettää meistä molemmista vanhemmista kaunis.

kyllä tykkäisin noista nimistä. Suomalaiset ja harvinaiset sitten tällä ikäluokalla.
Se on muuten Honkasalo eikä Honksalo ;)

Ei muuten kannata kovin samankaltaisia nimiä antaa kaksosille. Siis tyyliin Emma ja Ella, menee koko ajan muutenkin nimissä ja lapsissa sekaisin, niin suosittelen kyllä antamaan omilla alkukirjaimilla ja vähän erityyliset nimet lausunnaltaan.

T. kaksosten äiti

Mä tulin ehdottamaan Emmaa ja Annia.
Mun ystävällä on kaksospojat joiden nimet on alultaan samansointisia. Ystävä just manaili, kun aina menee nimet sekaisin (varmaan ne arjen hulinassa menee muutenkin, mutta noiden poikien kohdalla erityisesti).

Kaksosille mielellään eri kirjaimilla alkavat nimet:
Anna ja Maria
Anna ja Elina
Anna ja Henna
Elina ja Henna
Elina ja Vaula
Elina ja Helea (Helene)
Elina ja Anika
Henna ja Elena
Hanne ja Elina
Ulla ja Vaula
Elle ja Julie
Hele ja Nita
Nita ja Kati
Niina ja Saana
Niina ja Anika
Anika ja Neea
Amanda ja Linda
Anniina ja Eveliina
Tuua ja Neea (Tua ja Nea)
Liisa ja Kaisa
Johanna ja Henna
Tessa ja Essi
Tessa ja Liisa
Linnea ja Fiona (Nea on lyhennös Linneasta); Linnea ehkä toisena nimenä sopivin)
Leona ja Fiona
Vivien ja Evelyn
Livia ja Helea (Livia on lyhennös Oliviasta, joka on nykyään melkein joka toisella tytöllä kuten myös Aada ja Aino)

Yhteistyössä