Kaksosvauvat ja nuori chihuahua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuchihu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuchihu

Vieras
Hei,

Meille on nyt kesällä tulossa esikoiskaksoset ja noin vuosi sitten hankimme mieheni kanssa chihuahuan siinä uskossa, ettei meille tule koskaan lapsia (vuosia oltiin yritetty). Olen tässä etukäteen jo itkeskellytkin sitä, että miten kahden vauvan kanssa pärjää, kun on noin vuoden ikäinen chihuahua kotona? Ajattelen lähinnä sitä, että miten oma aika riittää koiralle, joka on noinkin nuori ja huomionkipeä, ja kun chihusta vielä varoitellaan monessa paikassa, ettei ole lapsiperheen koira.

Onko kellään kokemuksia tai muuten ajatuksia tästä asiasta? Ehkä huolehdin liikaa etukäteen, siihen on muutenkin ollut itselläni taipumusta, mutta tämä asia huolettaa minua kovasti ja on huolettanut oikeastaan koko raskauden ajan.

Chihu on aika mustis koira...tai en tiiä muuta kuin eksän koira oli sellanen.Kova vahtimaan ja murisi jos toisen sylissä ja joku tuli lähelle.

En tiiä,toisaalta nuori koira voi tottuakin lapsiin helposti.PArempi että on nuori kuin se että vanha ja äksy.

Mulla kaksoset täyttää tässä kuussa 10 vee!!
Onnea odotukseen!!
Ihanaa aikaa sulla.

Chihu ei ole lainkaan hyvä perheeseen jossa on pieniä lapsia syystä että se on hento koira joka ei kestä lasten tiputtamisia ym.
Tosi varovainen saat olla ja silmät selässäkin ettei satu haaveria.
Harkitse siitä luopumista.

siis jokainen koira on erilainen. Mullakin perhoskoira joista sanotaan että vihaa lapsia, mutta olen opettanut että mun vauvasta ei olla mustiksia ja huomioin myös koiraa ettei tunne oloansa ulkopuoliseksi. Meillä ainakin menee tosi hyvin, ei mitään ongelmia!!!!
Se on aivan mihin koiran opettaa!! Sä teet alusta asti selväks et vauvoista ei olla mustasukkaisia.
Typerää luopua heti koirasta.

Meillä on viiden vuoden ikänen Chihu-uros ja reilu 2-vee lapsi. Vaikka koira on tosi temperamenttinen tapaus, ei ongelmia oo tullu. Totuttelua toki oli aluks, mut eiköhän teilläki arki luonnistu hyvin.

Niin ja tuplaonnittelut. Pian teillä onki sit yhden vauvan sijaan kolme:)

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Chihu ei ole lainkaan hyvä perheeseen jossa on pieniä lapsia syystä että se on hento koira joka ei kestä lasten tiputtamisia ym.

Meillä tosiaan on kaks vuotias lapsi, eikä ikinä oo sattunu mitään haavereita. Lapsi ku pienestä pitäen(ku koirat on ollu perheessä eka)kasvaa koirien kans, ni osaa olla niitten kans. Toista on vieraat lapset, joilla ei eläimiä, ni käsittely on sen mukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuchihu:
Hei,

Meille on nyt kesällä tulossa esikoiskaksoset ja noin vuosi sitten hankimme mieheni kanssa chihuahuan siinä uskossa, ettei meille tule koskaan lapsia (vuosia oltiin yritetty). Olen tässä etukäteen jo itkeskellytkin sitä, että miten kahden vauvan kanssa pärjää, kun on noin vuoden ikäinen chihuahua kotona? Ajattelen lähinnä sitä, että miten oma aika riittää koiralle, joka on noinkin nuori ja huomionkipeä, ja kun chihusta vielä varoitellaan monessa paikassa, ettei ole lapsiperheen koira.

Onko kellään kokemuksia tai muuten ajatuksia tästä asiasta? Ehkä huolehdin liikaa etukäteen, siihen on muutenkin ollut itselläni taipumusta, mutta tämä asia huolettaa minua kovasti ja on huolettanut oikeastaan koko raskauden ajan.

suosittelen tutustumaan kirjallisuuteen tai etsimään netistä tietoa koiran kasvatuksesta ja vauvan tulosta. Meillä menee 4 kk vauvan ja suuren luupäisen koiran kanssa hyvin ja on mennyt alusta asti koska me omistajat tajusimme miten asiaan suhtaudutaan oikein ja miten koiran kanssa toimitaan. Koirasta ei todellakaan tarvitse luopua vaan on yksinkertaisesti valmistauduttava vauvan tuloon ja jos johtajuus on koiraperheessä kunnossa, ei vauvan tulo ole mikään ongelma. Esimerkiksi Pertti Vilanderin koirankorjauskirja on loistava opus.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:

Meillä tosiaan on kaks vuotias lapsi, eikä ikinä oo sattunu mitään haavereita. Lapsi ku pienestä pitäen(ku koirat on ollu perheessä eka)kasvaa koirien kans, ni osaa olla niitten kans. Toista on vieraat lapset, joilla ei eläimiä, ni käsittely on sen mukaista.
Ei satu jos pystyy jatkuvasti vahtimaan.Kaksosissa on kuitenkin tuplavahtiminen ja itsessään jo kova hoitaminen joten siihen yksi mustankipeä koira lisäksi niin rankkaa on.Sen nyt tietää jokainen että koira siinä rumbassa vähemmälle huomiolle jää ja se ei ainakaan sen mustasukkaisuutta poista,päinvastoin.

Mulla ei ole koiraa mutta esikoiskaksoset löytyy. Suosittelisin että alkuun olis 2 aikuista kotona, jotta koirallekin riittää huomiota. Koiraihmiset osaa varmaan kertoa paremmin vinkkejä siitä miten vauvan ja koiran yhteiselo sujuu. Se tuskin hirmuisesti poikkeaa oli vauvoja sitten yksi tai useampi.

Mä vähän pelkäisin koiraa siksi että meillä ainakin vauvat oleili tosi paljon lattialla. Koiraperheessä näin ei varmaan voi tehdä.

Yhteistyössä