Kaksplus vs. vauva-lehti

  • Viestiketjun aloittaja kumpiko?
  • Ensimmäinen viesti
kumpiko?
Minulle on tullut vuoden ajan Kaksplus-lehti. Tilaus päättyi juuri ja nyt mietinkin, että jatkanko saman lehden tilausta vai kokeilenko jotain uutta, esim. vauva-lehteä (muita samantyyppisiä ei taida ollakkakkaan). Nyt haluaisinkin kokemuksia vauva-lehden lukijoilta. Minkälainen lehti on sisällöltään? Keskittyykö lehti nimenomaan vauvoihin vai onko paljon muitakin juttuja? Minulla vuoden ikäinen tytär.
 
liuku.
Itse ostelen usein jommankumman irtonumerona, kumpi sattuu olemaan alennuksessa (yleensä jommassa kummassa tarjous tyyliin "vain 3e"). Itse pidän enempi kaksplussasta, kun vauva-lehdessä on se odottajan osio loppupuolella mikä vie muilta jutuilta aika paljon tilaa.

En ole vähään aikaan ostanut kumpaakaan, kun tyttöni on jo 1v3kk enkä löydä niistä kummastakaan enää tarpeeksi ajankohtaisia juttuja. Toki on joitakin, mutta liikaa vauvoista.
 
Tilaajalahja
Kun on "uusi tilaaja" niin saa sen tilaajalahjan.
Sen takia mä juuri lopetin Vauvan tilauksen kun pitkäaikaisena tilaajana ei lahjoja saa. Mutta kun lopettaa tilauksen ja sitten tilaa uusiksi, niin saa jonkun lahjan.

Kummassakin on suht samat jutut, samat haalari- ja kenkävertailut yms.

Itse valitsisin sen mistä saa paremman lahjuksen :)
 
Poika 4kk
Vauvalehdessä on enemmän ajankohtaista ihan pienten vauvojen vanhemmille ja odottajille. Toistaiseksi olen löytänyt siitä luettavaa itselleni enemmän, mutta epäilen, että vuoden ikäisen vanhempaa kiinnostaa enemmän kaksplus. Minulle tulee molemmat lehdet. Osta kokeeksi irtonumero ennen tilausta.
 
Vinkki!!
kannattaa muuten tilata lehti www.luelehti.com :sta! Itse tilasin juuri kaksplussan 18kk:ksi hintaan 52,- ja kaupan päälle tulee askelmittari.
Kannattaa rekisteröityä niin näkee paremmat tarjoukset.
 
Monsku79
Minulle tulee vielä toistaiseksi kummatkin, mutta lopetin juuri kaksplussan. Vauva on reilut 3kk ja kyllä Vauva-lehdessä on paljon enemmän asiaa minulle. Riippuu siis mielestäni aika pitkälle siitä minkäikäisiä lapsia itselläsi on. Kaksplussat olen säilönyt tulevaisuutta varten ja lueskelen niitä sitten kun tyttö on taaperoinen :)
Naapuri tilaa Meidän Perhettä ja sitten luetaan tietysti toinen toistemme lehdet!
 
hfd
Kaksplussahan uudistui joku aika sitten. Eli jaettiin kahdeksi lehdeksi, Kaksplus ja Kaksplus perhe. Mielestäni tuo "tavallinen" kaksplus muistuttaa aika paljon vauva-lehteä. Molemmissa ärsyttää tällä hetkellä odottajille suunnatut ja pikkuvauvoja käsittelevät jutut, kun lapsi on kohta 1,5 v. Meidän perhe -lehdessä taas on jutut enimmäkseen vanhempiin lapsiin (kouluikäiset, murkut) liittyen. Liekö tuo kaksplus perhe sitten samanlainen.
 
Alessia
Mulla kokemusta lähinnä Vauva-lehdestä, Kaksplussaa olen lukenut vain satunnaisesti. Vauva-lehti sopii mielestäni odottajalle ja pienen vauvan vanhemmille, mutta ennen kuin vauva täyttää vuoden alkaa jo jutut tulla korvista. Siellä on tosi paljon juttuja ihan tavallisista perheistä, jotka varmasti (saattaa) kiinnostaa silloin kun ei itse tiedä vauva-arjesta paljoa, mutta myöhemmin ne eivät anna enää mitään. Siis kun jutut on tätä tasoa "joo, hyvin on vauva nukkunut ja maitoa piisaaa... mies käy 30 kilsan päässä töissä mutta onneksi mummo asuu naapurissa..." Siis ketä kiinnostaa pidemmän päälle??

Lopetin tilauksen kun viimeisin saamani numero oli tietoarvoltaan täysi nolla.
 
meidän perhe on hyvä
Minulle tuli ensin Vauva-lehti, mutta kun se loppui (reilui vuosi sitten?, en muista), niin tilasin Kaksplussan ja se onkin mielestäni parempi. Minulle tulee myös Meidän Perhe ja se onkin noista paras. Lapsi nyt 2v.

Ei kannata olla kestotilaaja vaan tilata 30-50% halvemmalla vuodeksi ja sitten perua ja tilata uusiks samoin alennuksin ja joskus voi saada lahjankin... minulle ei viimeksi tullut Kaksplussan kanssa edes yhden numeron taukoa kun tarjous tuli heti lopetusta seuraavana päivänä ;)
 
Tytsykkä
Meille tuli Vauva, mutta sitten alkoivat jutut toistaa itseään ja vauvakin kasvoi lapseksi. Ei siis ollut enää ajankohtainen lehti. Perhe tuli vähän aikaa, mutta siinä on mielestäni taas liikaa juttua vanhemmista lapsista, kun omani on 2v. Nyt mietin Kaks Plussaa. Taidanpa ostaa irtonumeron, jos sitä ei , niinkuin ei juuri muitakaan lehtiä, ehdi lukemaan kunnolla. Varsinkin kun kohta on tulossa uusi vauva :)
 
Rakkausvauva89
Moikka. Poikkeaa nyt aiheesta, mutta en löytänyt sopivampaa ketjua...

Olettekos tilailleet lehteä jo ennen kun olette raskautuneet? Meillä yritys käynnissä ja vauvakuume vallaton... haluaisin tilata vauvalehden, mutta en tiedä onko se järkevää. :D

Lehti pitäis ainakin visusti piilottaa aina kun tulee vieraita ;)
 
rrtthhj
Mä tilasin Vauva-lehteä jo yritysaikana, joten et ole mikään poikkeustapaus :) Onhan siinä jo vauvasta haaveilevallekin paljon hyvää tietoa.

Nykyään lapsi on 2-vuotias, joten Vauvaa en ole lukenut enää hetkeen, koska aiheet eivät ole ajankohtaisia meille. Nykyään tilaan Meidän Perhe -lehteä, joka on mielestäni tosi hyvä, varmaankin lukisin sitä vaikka ei omia lapsia olisikaan. Kaksplussaa ostelen irtonumerona silloin tällöin, juuri äsken uudistunut lehti vaikutti kivalta, joten ostan sitä varmaan jatkossakin.
 
Faa
Pohdin joskus itse samaa, että mitä eroja noissa lehdissä oikeastaan onkaan. Vauvassa tuntui olevan enemmän odotus&vauva-ajan juttuja, vaikka löytyy niitä myös kaksplussasta.

Katsokaa "Vauvalehti vai Kaksplus-lehti - vauvalehtivertailussa eroja!" - jos siitä olisi jotain apua valintaa tehdessä.

Se käy lehtien eroja sisällön puolesta toukokuun numerosta käsin. Kertoo varmasti eroista yleispiirteittäin edelleen, yllättävää tossa vertailussa oli isä/isyys-juttujen vähäisyys/puuttuminen vauvalehdessä.
 
vierailija
Ennakkoäänestys on ollut valtaisaa! Niistä äänistä suurin osa on mennyt Väyryselle ja Huhtasaarelle! Kansa haluaa Suomen takaisin!
Sauli Niinistön Suomessa ei mikään muutu muuhun kuin huonompaan suuntaan. Olemme menettäneet Suomen EU:lle. Siellä päätetään mitä täällä tehdään tai ei tehdä. Kun olemme menossa kohti EU:n liittovaltiota sudet saavat juosta ihmisten pelloilla ja pihoilla, reseptilääkkeitä emme saa apteekkeihin normaaliin tapaan (osa toimituksista jäänee Keski-Eurooppaan, Suomessa ihmisten lääkeostoksia säännöstellään), rikollisia maahanmuuttajia tulee maahan yli sietokyvyn (jonyt rikollisliigat ovat räjähdysmäisestikasvaneet,Ruotsin tilanne kohta Suomessa), Suomen oma ruuan tuotanto/ maatalous ajetaan alas (jonka jälkeen olemme entistä enemmän EU:n ryöstövallan alla, Suomesta tulee erämaasielläkaukana Pohjoisessa), Suomi islamisoituu jne. jne.

Pysäytetään tämä kehitys!
Äänestä 7 tai 5 ! Suomelle tulevaisuus!
 

Yhteistyössä