Kakun päällystys vinkkejä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitiperho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neitiperho

Vieras
Eli olen tekemässä miehelleni viikonlopuksi täytekakkua synttäreiden kunniaksi. Toiveena miehellä olisi, ettei olisi mikään perus kermakakku. Ajattelinkin tyyliin marsipaani päällystettyä tai vastaavaa.

Eli kysymykset.
Jos teen marsipaanista päällysteen riittääkö pelkkä yksi pötkö ja siitä kaulin levyn vai?

Entä sokerikuorrute? Toimiiko se samoin? Löytyisikö joltakulta ohjetta kuorrutteen tekoon?

Muita hyviä ideoita? Haluaisin todellakin tehdä erilaisen kakun. Yleensä kun aina tosiaan koristeltu kermakakku tai olen pari kertaa tehnyt tummasta suklaasta kuorrutteen. Taidan olla ilman mielikuvitusta syntynyt ihminen :D

Apuja kaivataan kiitos siis!!!

Marsipaanipötköstä saa kaulittua aika ison levyn (riippuu tietty kakun koosta). Itsekin suunnittelin, että kun miehellä synttärit koristelisin hänen kakkunsa Bemari-logolla ja käyttäisin marsipaania siihen.

katoppa vaikka kinuskikissa.fi sivuilta niin löydät vastaukset kysymyksiin. tai googleta sekasoppa tai hellapoliisi tai kirjota vaan että marsipaanikuorrutus kakkuun niin varmasti löytyy. ite en ole marsipaanista tehny kun inhoan sitä makua. tein ristiäisiin vaahtokarkkitaikinasta levyn kakun päälle ja muutaman koristeen.

Mun poika juhlii synttäreitä lauantaina ja toiveena on tietysti se pääkallokakku:)
Mut siis päällystän kakun hopeatoffee/kermakuorrutuksella.Nuo keitetään ja ,kun vähän jäähtäny niin kuorrutan kakun ja marsipaanista pääkallonkuva.

Se tietysti mullekin tuli mieleen tuosta marsipaanista, että ei välttämättä kaikkien makuun ja täytyy kyllä myöntää etten itsekään siitä niin hirveästi välitä....oonpa siis fiksi kun yleensä mietin siitä kakun tekoa :laugh:

Pölyhousu eli keitetään kermaa ja hopeatoffeeta ja siitä tulee kuorrute?

Sori mä vähän käsi vielä leivonnassa...eikä varmaan kukaan sitä jo huomanna :D

Kokeile vaahtokarkkitaikinaa. Se on vain makeaa, eikä siis maistu millekkään erityisesti. Sitä voi kaulia samaan tapaan kuin marsipaania.

http://www.kinuskikissa.fi/?p=176

Mä nyt tein niin että teetin kuvan kakun päälle. Mutta entäs reunat siihen?? Jotenkin nekin pitäisi kuorruttaa ja voiko sen kuvan alle jotain kuitenkin laittaa vai pitääkö olla "puhdas"

Yhteistyössä