kalevala äiti-lapsikorusta? Ostetaanko joka lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hamu05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on vähän miten itse tykkää, jotku tekee niin että tytöillä oma koru ja pojilla oma ja sitten tosiaan niin että joka lapsella oma ja saavat sen sitten itselleen. Tai sitten yksi koru mihin tulee kaikkien tai no 3 siihen vissiin mahtuu.

Sormuksia en tiedä mutta semmosia timantti ukkoja on tyttö ja poika ja väri tulee sen mukaan missä kuussa syntyny.

Lapsi mullistaa maailman ja mielen. Syntymän ihmeestä osalliseksi päässeet vanhemmat, isovanhemmat, tädit ja vaikka kummit haluavat viestiä tästä ihmeestä ja ilosta. Koru kertoo kaiken ikivanhalla, maailmanlaajuisella kielellä. Lapsen syntymästä iloitseville sopii kulta- tai hopeahela, jonka tuotosta lahjoitetaan osa Lapsi 2000 ry:lle, lasten ja nuorten terveyden ja hyvinvoinnin asiantuntijajäjestölle. Helan punaiset tai siniset jalokivet kertovat syntyneistä tytöistä tai pojista.

1144.jpg

Mä oon luullu, et jokaiseen tommoseen ympyrään voi laittaa kiven...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on vähän miten itse tykkää, jotku tekee niin että tytöillä oma koru ja pojilla oma ja sitten tosiaan niin että joka lapsella oma ja saavat sen sitten itselleen. Tai sitten yksi koru mihin tulee kaikkien tai no 3 siihen vissiin mahtuu.

Sormuksia en tiedä mutta semmosia timantti ukkoja on tyttö ja poika ja väri tulee sen mukaan missä kuussa syntyny.

Tarkoititko näitä: http://www.turkukorut.fi/korut.html ?

Mä olin aiemmin siinä uskossa, että Kalevala-korunkin lapsikorussa kiven väri merkkaa syntymäkuukautta, mutta näköjään onkin poika- ja tyttökivet

:) .

Joo tynnyreihin saa eri määrän kiviä riippuen onko kultaa vai hopeaa vai pronssia, hopeaan tais saada 2 ja kultaan 3. Mulle se on esitetty niin, että joka lapsesta tynnyri ja niiden kivien ympärille voi sitten laittaa lisää kiviä lapsenlapsista. Eli voi kanniskella omaa alenevaa sukutauluaan mukana. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ghii:
Joo tynnyreihin saa eri määrän kiviä riippuen onko kultaa vai hopeaa vai pronssia, hopeaan tais saada 2 ja kultaan 3. Mulle se on esitetty niin, että joka lapsesta tynnyri ja niiden kivien ympärille voi sitten laittaa lisää kiviä lapsenlapsista. Eli voi kanniskella omaa alenevaa sukutauluaan mukana. :)

Hopeiseen saa kolme, kullasta en tiedä. Pronssisia ei taida ollakaan. Siis Lapsi-heloja, muita heloja tietty löytyy pronssisenakin

Itselläni vasta yksi lapsi ja näin ollen yksi helakin. Mutta mikäli lisää lapsia joskus saadaan, haluaisin kyllä heistä oman helan. Kalliiksi se ainakin tulisi, kun yksikin jo maksaa yli 300,-Saatikka sitten sen oman ketjun kanssa. Uskaltaisiko sitä kantaa kaulassa koruja 1500,-. edestä..?

Yhteistyössä