Kalevalan äiti-lapsi-koruun tummemman sinine kivi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinene pojankin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinene pojankin äiti

Vieras
Löytyykö täältä ketään, joka olisi sooloillut tuon otsikossa mainitun korun kanssa? Kiinnostaisi tietää, mitä suunnilleen maksaisi...

Siis mulla on esikoisesta (tyttö) se vaaleanpunainen kivi helassa ja nyt kun syntyi poika, niin tuon korun voisi lähettää Kalevalakorulle, että lisäävät siihen samaan helaan toiselle paikalle sinisen kiven. Mutta se sininen kivi, mitä Kalevalakorulla käytetään on sellainen vaaleansininen. Itse haluaisin mielummin tummansinisen kiven. En yleensä ottaen pidä kivistä koruissa, joten mulla ei ole mitään käsitystä, että mikä kivi olisi tummansininen ja mitä sellaiset maksavat. Ja jos sitten kävisi ilmi, että joku tummemman sininen kivi on järkevän hintainen, niin mitähän mahtaa maksaa ihan tavallisella kultasepällä sellaisen kiinnittäminen tuohon helaan?

Kiitän vastauksista jo etukäteen, jos jotain tietoa löytyy!

Lähinnä ajattelen sitä että jos kivi olisi tummemman värinen, se istutus on sellainen ettei siihen juuri valoa tule. Tummansininen kivi näyttäisi siis todennäköisesti mustalta.

Tämä siksi että mulla on ollut teetett valkokultasormus johon istutettiin sininen safiiri. Se safiiri ei näyttänyt juuri miltään kun oli upotettuna, todellakin näytti vain mustalta.

Omassa lapsikorussa on ne alkuperäiset kivet enkä ole osannut kaivata muun värisiä. Mutta tämä nyt vain ajatuksena siitä että tummansininen ei ehkä näytäkään siniseltä.

Yhteistyössä