Kaljan litkimisestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huuru

Vieras
Mieheni matkustaa työkseen todella paljon ja matkoilla juo kuulemma lähes aina ruuan kanssa kaljan. Eli hän juo 1-2 kaljaa melkeinpä jokatoinen päivä ja joskus päivittäin. Humalaan hän ei oikeastaan itseään juo, vaan alkoholin käyttö on tuollaista tissuttelua.

Minua häiritsee tissuttelu tosi paljon ja olen huolissani miehestäni. Eikö tuollainen oli jo terveydellekkin vaarallista, vaikka päivittäis annosmäärät ovat pieniä? Ja ainakin tuo kalja lihottaa. (Mieheni onkin saanut muutamia liikakiloja)

Mitä minun pitäisi tehdä? Inhoan yli kaiken nalkuttamista.. En voi ymmärtää MIKSI mieheni pitää juoda sitä kaljaa. Mitä iloa siitä yhdestä kaljasta on niin paljon, vaikka tietääkin että se lihottaa eikä muutenkaan ole terveellistä. :(

1-2 kaljaa melkein joka toinen päivä!!! Miehesi on selvästi alkoholiriippuvainen. Pystyykö enää edes hoitamaan työnsä kunnolla? Entäs seksielämä? Onko viina vienyt jo potenssinkin? Juokse kun vielä ehdit. Jätä se juoppo sika heti. Maailma on kunnon miehiä pulloillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Raivo Raitis:
1-2 kaljaa melkein joka toinen päivä!!! Miehesi on selvästi alkoholiriippuvainen. Pystyykö enää edes hoitamaan työnsä kunnolla? Entäs seksielämä? Onko viina vienyt jo potenssinkin? Juokse kun vielä ehdit. Jätä se juoppo sika heti. Maailma on kunnon miehiä pulloillaan.

Rakastan miestäni todella paljon, eikä hän ole mikään "juoppo sika". Hän ottaa minua todella hyvin huomioon ja osoittaa rakkauttaan, on hellä ja hauska. Seksielämä on mielestäni ihan ok tasolla, eli noin kerran viikossa rakastellaan. Ollaan oltu 8 vuotta yhdessä. Jotenkin se kaljan juominen tuntuu olevan vain typerä tapa rentoutua tai jotain... En tiedä.

En missään nimessä aio jättää miestäni tämän takia- Miksi aina ensimmäisenä sanotaan jätä puolisosi jos jotain ongelmia on? Sen takia varmaan 50% avioliitoista päättyy Suomessa eroon, kun heti ensimmäisenä heitetään hanskat tiskiin.

Haluisin neuvoja miten auttaa miestäni irti tästä tavasta, nalkuttamatta? Onko täällä muita kohtalotovereita?

Rakastan miestäni todella paljon, eikä hän ole mikään "juoppo sika". Hän ottaa minua todella hyvin huomioon ja osoittaa rakkauttaan, on hellä ja hauska. Seksielämä on mielestäni ihan ok tasolla, eli noin kerran viikossa rakastellaan. Ollaan oltu 8 vuotta yhdessä. Jotenkin se kaljan juominen tuntuu olevan vain typerä tapa rentoutua tai jotain... En tiedä.

En missään nimessä aio jättää miestäni tämän takia- Miksi aina ensimmäisenä sanotaan jätä puolisosi jos jotain ongelmia on? Sen takia varmaan 50% avioliitoista päättyy Suomessa eroon, kun heti ensimmäisenä heitetään hanskat tiskiin.

Haluisin neuvoja miten auttaa miestäni irti tästä tavasta, nalkuttamatta? Onko täällä muita kohtalotovereita?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen:

Miksi valitat kun ei ole mitään syytä? Ja asioista voi sanoa toiselle muullakin tavalla kuin nalkuttamalla. Kumma kun suomalainen nainen ei osaa keskustella, hän vain määrää ja nalkuttaa. Voithan ihan nätisti sanoa miehellesi, että onko tuo oluen juonti nyt ihan terveellistä. Asiallisesti, fiksusti ja kiltistikin voi asioista sanoa. Jospa sinä oletkin se syy miksi hän juo? Nalkutat, määräät ja paapatat koko ajan, niin mies ei viitsi kuunnella sitä selvinpäin. Karsi ensin itsestäsi viat pois ja katso loppuuko juominen.

suomalaisen naisen keskustelukyvyttömyydestä. Kun toisessa ketjussa mies kertoi myöhästelevänsä ja olevansa siitä pahoillaan, niin ohjeeksi hänelle annettiin, että hänet pitäisi petää ja jättää ja vielä moneen kertaan.
Eräässä ketjussa nainen ilmoitti, että vasta hänen saamansa selkäsauna, laittoi hänet miettimään, että hänen entisellää käytöksellään hän on hyvinkin nopeasti sinkku.

Olisikohan naisilla mopo karannut käsistä.

Hienoa että murheet suomessa ovat tällä tasolla. Olisikin paljon ikävämpää miettiä, että mistä huomisen ruoka tai selviääköhän esikoinen tuosta sairaudesta. Todellisten murheiden rinnalla tuo miehen kalja tai kaksi ruuan kanssa tuntuisi varmaan ihan siedettävältä. On ilo elää hyvinvointiyhteiskunnassa, murheetkin on mukavampia.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Eräässä ketjussa nainen ilmoitti, että vasta hänen saamansa selkäsauna, laittoi hänet miettimään, että hänen entisellää käytöksellään hän on hyvinkin nopeasti sinkku.

Ja missähän näin?

Kyllä tuollainen tissuttelu on selkeästi alkoholin väärinkäyttöä! Vetäisi silloin tällöin kunnon kännit, eihän tuollainen tissuttelu mistään kotoisin ole...

Olet joko kiihkouskovainen, provoilija tai varsinainen nipo.
Maito ja piimä ovat yhtä lihottavia ja niitäkin juodaan ihan liikaa ruuan kanssa.
Olutpullon alkoholimäärä on tosi mitätön ja onhan jo tutkimuksetkin osoittaneet, että yksi annos päivässä pitää sydänvaivat kauempana jos ei nyt ihan poissa.

Lihominen johtuu ihan varmasti liiasta ruuan määrästä kuin olutpullosta jokatoinen päivä.

Eihän aikuinen mies kaljasta tai kahdesta tule miksikään. Asia on vain niin, että eräät pitävät kaljan mausta siinä missä monet naiset tykkäävät mm. karkista. Miehet eivät vain nipota niin paljon naisille heidän tavoistaan.
Oma mussukkanikin pitää kaljan mausta, mutta hän on erittäin huomaavainen minua kohtaan. Ei tulisi mieleenkään laittaa kaljaa pannaan. Ei toista ihmistä ja hänen mieltymyksiään voi muuttaa. voit sanoa mielipiteesi samoin kuin minäkin: omasta mielestäni kalja haisee ja maistuu kuselle. Mieheni juo saunan jälkeen kaljaa sekä joskus kavereiden luona, sekä käy perjantaisin töiden jälkeen yhdellä oluella. Hän on siitä huolimatta ihana mies joka kohtelee hyvin ja on minulle paras mahdollinen elämänkumppani. Yhdessäoloaikanamme hän ei ole koskaan vetänyt lärvejä koska häntä ei enää sellainen kuulemma kiinnosta. Hän tietää etten pidäkään läträämisestä muttei varmasti alistuisi "kaljanjuontikieltoon": eikä siihen ole syytä. Minulla ei ole mitään oikeutta määräillä hänen syömisiään ja juomisiaan. Voin luottaa kuitenkin siihen, että hänellä pysyy alkoholinjuonti hallinnassa. Oma kontrollointini alkaisi, jos sitä olisi, siitä, että huomaisin juomisen olevan hallitsematonta ja olisin siis huolissani.
Älä valita turhista.

Mullakaan ei mene kaaliin MIKSI sitä kaljaa pitää litkiä.. Mutta kyllä se varmaan niin on, ettei tuota tapaa saa loppumaan. Tuollaiset määrät eivät ole terveydelle mitenkään ylivaarallisia, ainoa haittapuoli joka tervyteenkin vaikuttaa, ovat seurauksena tulevat liikakilot.

Myös itseäni ärsyttää välillä suunnattomasti miehen "tissuttelu". Yksi illassa/töiden jälkeen ei niinkään häiritse, mutta kun perjantaisin se meillä ei aina jää siihen yhteen, eikä kahteenkaan, vaan väsymykseensä työviikon jälkeen ottaa useammankin ja on sitten "pienessä sievässä" niin se jo korpeaa. -Ja maha kasvaa... Itse siinä sitten selvänä tai yhden siiderin ottaneena on "tosi kiva" viettää koti-iltaa kullan kanssa... Tästä huolimatta vältän asiasta huomauttamista, vaikkakin siitä välillä keskustellaankin, ja oikeastaan mies on samaa mieltä, tuskailee sitten kun on niin "lihava", hah.

Eipä sinulla, ap, ole asian kanssa hätää, ei miehesi terveys ole suuren suuressa vaarassa. Niin ärsyttävää kuin tissuttelu onkin, niin yritä jättää se omaan arvoonsa. Jos määrät alkavat huikeasti kasvamaan, niin sitten on ehkä jo syytä keskustella asiasta...

P.S. Kyllä meillä ainakin mies nalkuttaa mulle karkin syömisestä plajon enemmän kuin minä hänelle kaljan juonnista, vaikka minä syönkin varmasti vähemmän/harvemmin karkkia kuin hän juo kaljaa. -Paheensa kullakin ;)

- Joitakin häiritsee se, että mies valitsee ruokajuomakseen jotain muut akuin mitä itse valitsee.
- Joitakin häiritsee se, että mieheen kerääntyy niin paljon kaasua, joka sitten purkeutuu tämän tästä. Johtuneeko sekin väärästä syömisestä/juomisesta?
- Joitakin häiritsee se, että mies jättää likaiset astiat pöydälle
- Joitakin häiritsee se, että mie sei siivoa sukkiaan pyykkikoriin asti
- Joitakin häiritsee se, että mies hikoilee
- Joitakin häiritsee se, että mies kääntää selkänsä seksin jälkeen ja alkaa kuorsamaan
- Joitakn häiritsee se, että mies mässyttää pureskellessaan ruokaansa
- Joitakin häiritsee se, että mies maka sohvalla ja katsoo telkkarista ohjelmaa, joka ei itseä kiinnosta
- Joitakin häiritsee se, että mies viihtyy autotallissa paremmin kuin keittiössä
- Joitakin häiritsee...

Olisipa minullakin joku jota rakastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:

Ja missähän näin?

Ketju: Mikä naisella on?

Eilen, 00:32
nykyään onnellinen rouva (vierailija)

Matille
Aika hyvä tuo sun kommentti. Meillä kävi aikoinaan aivan samalla lailla. Olin aika piru naiseksi, kunnes kiltti mieheni sai tarpeekseen ja kuittasi rähinäni erään kerran antamalla piiskaa. Tietty olin aluksi raivoissani ja mietin jopa eroa, mutta pakkohan se oli katsoa peiliin ja myöntää, että itse olin sitä kerjännyt. Mitään kaunoja ei asiasta jäänyt ja nykyään siitä lasketaan jopa leikkiä, vaikka silloin ei todellakaan naurattanut, kun oma mies piiskasi minut kuin pikkukakaran. Kolme kertaa se piti toistaa, ennen kuin otin opikseni, ja aloin miettiä, mitä todella halusin. Nykyään meillä menee hyvin, ja opin kokemuksistani aika paljon.

Kiitos asiallisista vastauksista (niistä parista, mm" ei hätää nimerkki)
Kirjoitus ei todellakaan ollut provo, vaan olen oikeasti huolissani miehestäni joka juo kaljaa lähes päivittäin. Vaikka määrä onkin pieni, häiritsee minua se että sitä pitää juoda lähes päivittäin. Enkä ole nalkuttanut kaljan juomisesta, minähän kysyin neuvoja miten kannattasi edetä NALKUTTAMATTA. En nalkuta koska en pidä siitä. Ja minun miehen valittaa minulle enemmän minun karkin syömisestäni.

Kiva kuulla että päivittäinen oluen juonti on teistä naurettavan pieni murhe, kirjoittaa saa vasta jos mies hakkaa ja vetää lärvit ja käy panemassa naapurin akkaa. Anteeksi liian pienistä murheistani. Tuliko kenellekkään mieleen että oikeasti välitän miehestäni ja pelkään että tuosta kehittyy ALKOHOLIONGELMA. Oletteko kuulleet että se sattuu olemaan Suomessa hyvin yleistä?

Mutta anteeksi että tulin tällä palstalle näin pienilä murheilla. Pitäkää isot murheenne itselläni, mullahan menee hyvin.

Eli siis yksinkertaisesti sinulla on ONGELMA. Miksi et hakisi apua ongelmaasi, joka on toisen kontrollointia ja suvaitsemattomuutta. Ammatti-ihmiset voisivat auttaa sinua ongelmassasi paljon paremmin kuin me, tavalliset, "elliläiset".

Alkuperäinen kirjoittaja Alkup:
Kiitos asiallisista vastauksista (niistä parista, mm" ei hätää nimerkki)......

.....Tuliko kenellekkään mieleen että oikeasti välitän miehestäni ja pelkään että tuosta kehittyy ALKOHOLIONGELMA. Oletteko kuulleet että se sattuu olemaan Suomessa hyvin yleistä? ....

Juuh!. Ap kiittelee asialliseksi vastausta, joka oli samoilla linjoilla kuin hän itsekin. Siis yksi olut silloin tällöin, melkein JOKA TOINEN päivä (kamalaa!!!) suistaa alkoholismiin.

Tosin niin käy vain yleisesti Suomessa. Jos Italialainen padre nauttii päivittäin lounaalla mezzo litren (1/2 litraa) viiniä ja päivällisellä toisen mokoman plus vielä pari grappa-paukkua päälle, niin se on sitä Välimeren kulttuuria, mutta suomalaisesta tulee alkkis heti ensimmäisestä kaljapullonkorkin sihahduksesta.

Italialainen madre välittää padrestaan oikeasti ja pitää hulen, ettei miehen pöydästä puutu viljaa, viiniä tai öljyä.

Sitten niistä kiloista, joita MELKEIN joka toinen päivä juotu kaljapullo aiheuttaa: Paskapuhetta! Sen verran saa kaloreita JOKA päivä juodusta kevytmaidosta ja voista ruisleivän päällä.

Popsihan ap vaan niitä karkkeja ja pistä ukkosi AA-kerhoon, niin ne pienetkin murheet kaikkoavat!

Alkuperäinen kirjoittaja Voi vi**u!!!:

.....Tuliko kenellekkään mieleen että oikeasti välitän miehestäni ja pelkään että tuosta kehittyy ALKOHOLIONGELMA. Oletteko kuulleet että se sattuu olemaan Suomessa hyvin yleistä? ....

Juuh!. Ap kiittelee asialliseksi vastausta, joka oli samoilla linjoilla kuin hän itsekin. Siis yksi olut silloin tällöin, melkein JOKA TOINEN päivä (kamalaa!!!) suistaa alkoholismiin.

Tosin niin käy vain yleisesti Suomessa. Jos Italialainen padre nauttii päivittäin lounaalla mezzo litren (1/2 litraa) viiniä ja päivällisellä toisen mokoman plus vielä pari grappa-paukkua päälle, niin se on sitä Välimeren kulttuuria, mutta suomalaisesta tulee alkkis heti ensimmäisestä kaljapullonkorkin sihahduksesta.

Italialainen madre välittää padrestaan oikeasti ja pitää hulen, ettei miehen pöydästä puutu viljaa, viiniä tai öljyä.

Sitten niistä kiloista, joita MELKEIN joka toinen päivä juotu kaljapullo aiheuttaa: Paskapuhetta! Sen verran saa kaloreita JOKA päivä juodusta kevytmaidosta ja voista ruisleivän päällä.

Popsihan ap vaan niitä karkkeja ja pistä ukkosi AA-kerhoon, niin ne pienetkin murheet kaikkoavat!

Osuit naulan kantaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Voi vi**u!!!:

Taitaa teile itsellekkin maistua tuo häppänen vähän liikaa kun tuollaista pulttia otatte! :)

Miehen alkoholinkäytöstä.. Hän juo 1-2 tuoppia päivittäin, tai joka toinen päivä riippuen duunista. Ja viikonloppusin sitten vetelee toisinaan kännit. Mun mielestä se on aika runsasta alkoholin käyttöä. Ihmeellistä kuinka ihmiset tuntuu ottavan pulttia tästä.
Turha siinä viisastella ja verrata johonkin italialaiseen kulttuuriin. Totuus kuitenkin on että Suomessa alkoholiongelmaisia on todella paljon!! En tietenkään väitä että miehelläni olis JO NYT alkoholiongelma, vaan pelkään että tipasta tulee tapa. Että kulutus kasvaa tuosta vielä lisää. Jostainhan se alkoholiongelmakin alkaa, vai väitätkö että se iskee tyhjästä päälle ja yhtääkkiä vedätkin viinaa kun sieni?

Kyllä täällä palstalla kuule turhemmastakin valitetaan! Eikö pienistä murheista saa nykyään enää puhua? Et ehkä ole onnistunut elämään parisuhteessa kauaa kun olet noin äksyn tuntuinen ihminen, mutta voin kertoa sulle että parisuhteeseen mahtuu kuule isoja ja pieniä huolia. Mä nyt satuin kirjoittamaan tänne yhdestä pienestä huolestani. Mutta ihanaa kuulla että jokapäiväinen alkoholinkäyttö on ihan normaalia, jopa suotavaa. Taidan mennä nyt korkkaamaan kaljan.

Suosittelen suakin vähän löysäämään sitä jotain, ok?

Miksi pelkaat, etta miehesi alkoholinkulutus lisaantyy? Miehellasi tuntuu olevan asia ihan hyvin hallussa, koska han pystyy juomaan vain yhden tai kaksi. Todellisilla alkoholiongelmaisilla voi jouluglogistakin jaada parin viikon putki paalle eli se on aina 'joko tai'. Myoskin se ettei miehesi juo suruuunsa tai jonkin ongelman takia viittaa ihan kohtuukayttoon.
Omalla kohdallani alkoholinkaytto on ollut suunnilleen samaa viimeiset 13 vuotta - muutama drinkki/olut silloin talloin, eika mitaan "viinanhimoa" ole iskenyt. (Ja tunnen hyvin paljon samanlaisia ihmisia).
Juttele kuitenkin asiasta miehesi kanssa ihan asialliseen savyyn jos se sinua niin vaivaa.

Mitä miehesi sanoo, kun esität huolesi hänen juomisestaan hänelle?
Onko hänellä mielestään ongelma?

Alkoholismi on aina koko perheen sairaus, myös puoliso joko edesauttaa tai mahdollistaa juomista. Mutta vaimo ei voi auttaa miestään, jos tämä ei halua lopettaa. Ainut mahdollisuus on sietää tai pelastaa itsensä.

Keskustele ensin miehesi kanssa ja kysy sitten neuvoa alan ammattilaisilta, Al-Anonilta esim.

Näin puusta katsoen sinulla on ongelma vain asenteissasi, mutta ehkäpä et ole kertonut kaikkea?

Yhteistyössä