Kalvojen puhkaisu??

  • Viestiketjun aloittaja kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti
kokemuksia?
Hei! Onko teille tehty synnytyksen käynnistämiseksi kalvojen puhkaisua? Kertokaapa miten se tapahtuu? Sattuuko? Miksi tehty ja syntyikö nopeasti?
Itsellä rv 36 ja edellinen synnytys oli nopea ja siksi ehkä joudutaan puhkaisemaan koska synnärille 1h ajomatka..
 
Nenna
Mulla kakkosesta puhkastiin kalvot,koska suppareista huolimatta en ollut avautunut kuin 7cm ja tän oletettiin sitä auttavan. Ei auttanu. Kätilö kielsi ponnistamasta vielä,että olis kerinnyt kunnolla avautuun,mutta tiuskasin että kyllä muuten ponnistan!! =) poika syntyi sitten siitä 7:stä sentistä minuutissa! Eikä sattunut,enemmän helpotti kun sai vedet ulos!
 
HeMi
Esikoisen kanssa puhkaistiin. Synnytys ei edistynyt ollenkaan; tultiin aamulla laitokselle kun supistusten väli oli n. 2 min. Oltiin jo pitkällä iltapäivällä eikä homma tuntunut edistyvän. Tuolloin kätilö ehdotti, että kalvot voisi puhkaista. Oiskohan siinä pari tuntia mennyt sen jälkeen kun tenava syntyi.
 
:D
Ei satu. Ihan samalla tavalla ne kaivaa ja ropeltaa alapäässä kalvoja puhkoessa, ku muutenkin. Mä ainakin vaan olla köllöttelin ja kätilöt varustautu vesitulvaan kauhealla tohinalla. Mulla ei kyllä tuntunut vauhdittavan synnytystä yhtään.
 
Tirl
No anteeksi tietämättömyyteni, mutta onko kyseessä lapsiveden päästö vai joku muu kalvo-operaatio? Luulisin että raskaana oleville naisille tämä on ihan oikea palsta esittää tyhmiäkin kysymyksiä. Duh.
 
Tirl
No justiinsa! Kiitos. Ensisynnyttäjälle maailmassa on vielä monta ihmeellistä asiaa, mutta onneksi on näitä k-palstoja ja kärsivällisiä vertaistukijoita... Jännä juttu koko synnytys, ihan sitä mielenkiinnolla odottaa! Kun ei pelätäkään ymmärrä.
 
Anni
Joo, eipä paljon vaikuttanut minullakaan.
Kyseessä oli kolmas synnytys ja toinen käynnistys. Kalvot puhkaistiin aamulla yhdeksän aikaan ja tyttö syntys vasta illalla kuuden aikoihin.
Supistuksetkin alkoivat vasta kolmelta iltapäivällä.
No, kyseessä oli käynnistys jotenka sekin varmaan vaikutti.
 
Ella-Maija
Menin sairaalaan sunnuntaina verisen vuodon takia. Kohdunsuu 3cm auki, mutta säännöllisiä supistuksia ei tullut. Sain lähteä kotiin odottamaan supistuksia rv 36+3.
Keskiviikkona soitin uusiksi synnärille, koska epäsäännölliset supistukset olivat kiusanneet sunnuntaista asti, enkä jaksanut enää. Menin näytille 4cm auki ja paikat pehmeät. Tarjosivat unitabletteja, mutta pyysin kalvojen puhkaisua vauhdittamaan synnytystä. Kalvot puhkaistiin 19.45 ja 20.15 alkoivat kipeät säännölliset supistukset. klo. 00:00 olin 10cm auki, mutta epiduraalin ansiosta en tuntenut tarvetta ponnistaa. Odoteltiin vauvan laskeutumista syvemmälle lantioon samalla kun epiduraalin vaikutus alkoi hälvetä. klo.3 aloin ponnistamaan, ilman kunnon työntöpolttoja ja 03:33 3,04kg tyttö oli ulkona :)
 

Yhteistyössä