Kamala heikotus alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pessi

Aktiivinen jäsen
12.06.2007
18 535
1
36
Mitä ihmettä tää on?! En muista viime kerralta mitään vastaavaa.
Yhdeksäs viikko menossa.
Koko ajan on karsea nälkä, vaikka syön mielestäni tosi paljon. Helposti tulee myös etova olo jolloin ei saa mitään menemään alas.
Oltiin äsken pojan kanssa rattailla kaupungissa (3km), ja jouduttiin tulemaan bussilla takaisin kun en vain jaksanut ottaa askeltakaan :ashamed: ja ihan olin kunnon aamupalan syönyt ennen lähtöä.

Etova olo tai oksentelu voi tulla vaikka ei aiemmin olisi ollutkaan. Kai tiedät senkin että alkuraskauteen kuuluu usein pahoinvointia. Mulla ei ole ollut itselläni sitä juurikaan ja kolme lasta, mutta tunnen äitejä jotka ovat joutuneet tippaan, kun kaiken oksentavat ja syödä pitää kuitenkin. Toisilla helpottaa viimeistään 4 kuukauden jälkeen toisilla jatkuu koko raskausajan. Sitä kun ei voi tietää. :hug:

No tiedän tiedän että pahoinvointi kuuluu asiaan, mutta tää inhottava voimaton olo on ihan uutta mulle.
Kun tekisi mieli heittää pitkäkseen kadulla, eikä jaksaisi sormeaan liikauttaa.
Onkohan mun syömisissä jotain puutteita? Syön raskaus-Multivitaa. Hemppa oli 120.

Alkuperäinen kirjoittaja piikkisiili:
Mulla oli ihan samanlaista tän toisen kanssa, ensimmäisestä ei ollut mitään. Kyllä se muutaman viikon päästä pitäis helpottaa. Itselläni on viikoja nyt 16 ja virtaa enemmän kuin tarpeeksi :)

Kiva kuulla :)

Voiiii harmi, että keskustelusta on jo vuosia... tuskinpa tätä enää kukaan lukee tai osaa auttaa minua. :/ Noh, yritetään... :) Olisko kenelläkään vinkkejä, mitä tehdä kun heikottaa niin maan pirusti, kädet tärisee, pystyssä voi olla just sen ajan kun kirjotan tän viestin tänne (tiukkaa tekee sekin), syön kyllä pieniä välipaloja jatkuvasti (pasteijoita, hapankorppuja ym) mutta heikotus ja tärinä vaan jatkuu. :/ Pahoinvointiin helpottaa Sea band-rannekkeet, mutta eipä siitäkään suurta iloa ole kun muuten olo on tällainen... :/ meneillään rv 8. Auttakaa jos vaan pystytte... :)

Mulla on on ollut viikolta 6 lähtien ihan järjetöntä heikotusta. Nyt oon viikolla 11. Koko tän viis viikkoa oon maannut sängyssä, käyn vaan vessassa ja syömässä jotain. Tällä hetkellä menee vaan jogurtti alas. Pahoinvoinnista en kärsi niin paljoa kun tästä heikotuksesta, tuntuu koko ajan siltä että taju lähtee. Lääkärissä käyty, arvoissa ei löytynyt mitään poikkeavaa. Ketään muita kohtalotovereita?