kamala synnytyspelko!apuja kaivataan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eka synntys oli ok,ei jäänyt traumoja mutta toinen oli kamala. avauduin 6cm ja vauvasyntynyt puolessa tunnissa. en kerenny mukaan ollenkaan ja sain viä kohdunlaskeumankin. parantui tosin itse. ainoa este kolmannelle lapselle oli synnytys pelko. mutta tässä sitä taas ollaan raskaana. oli yllätysraskaus,ehkäisynä oli kondoomi joka kerran hajosi. ja se riitti. edellisestä synnytyksestä ei oo kauaa,aika siis ei tällä kertaa kultaa muistoja. ressaan jo etukäteen paljon,viikkoja vasta 6...toivon että kaikki menee hyvin,haluamme tän lapsen. miten sectio? tiedän että lääkärit koittaa ylipuhua alatie synnytykseen ja se on toki parempi vaihtoehto.mutta saatan mennä ihan paniikkiin lähempänä synnytystä. kuitenkin oon kaksi saanut pihalle alakautta,miten ne suhtautuu tälläiseen pelkoon vaikka oon jo "kokenut" synnyttäjä. kokemuksia kiltit...

Miula ei ole kokemusta moisesta pelosta, mutta toivon että saat asiantuntevaa apua. Ja jos ei nyt sectio lankea osaksesi, niin että ainakin saisit voitettua pelkosi ennen kun synnytys tulee ajankohtaiseksi.

minulla kolmas synnytys repi alapään kuin pommi olisi ollut siellä..
pidättämään ei pystynyt kahteen vuoteen jne. vahingossa minäkin raskaaksi tulin vielä kerran. ei auttanut järkipuheet, pelkoklinikat, yksityinen kätilö.. olin aivan shokissa. onneksi ylilääkäri kuunteli, pariin otteeseen puhuimme reilusti asioista, ilmoitin tiukasti, etten aio edes harkita normaalia synnytystä. i,5kk ennen synnytystä vasta sain sectiolupaukse. sinä päivänä aurinko astui elämään, nautin raskaudesta ja iloitsin tulevasta lapsesta. siihen saakka raskaus oli yhtä helvettiä, pelkoa ja stressiä.
ole tiukka, jos olet varma pelostasi, mutta kokeile myös ennakkoluulottomasti kaikki henkinen apu jota tarjotaan, tai etsi itse, jos ei neuvolasta apua saa.
toivon odotuksesi olevan onnellinen, ja että voisit nauttia siitä, ja ennenkaikkea turvallista ja hyvää synnytystä!

Yhteistyössä