Hae Anna.fi-sivustolta

Kamala väite: Ne valitsi ennen syntymäänsä tulevansa tapetuiksi tässä elämässä

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä vierailija, 22.06.2018.

1. vierailija Vierailija

Mun mielestä sellanen väite, että joku ihminen on valinnut ennen syntymäänsä jossain ties missä että "haluan syntyä sairaaseen/vammaiseen kehoon" on väärin. Tai että ennen syntymäänsä on valinnut"haluan kuolla tekemällä itsemurhan" tai "haluan tulla tapetuksi/murhatuksi/seksuaalisesti hyväksikäytetyksi " tai että "haluan tappaa ihmisiä haluan tulla diktaattoriksi, haluan tappaa vanhempani, haluan raiskata ja olla pedofiili". Siis että ennen syntymäänsä valitsee omasta tahdostaan tollasia juttuja. Se on kamala väite ja mielestäni väärin! Varmasti tiedätte mistä puhun, tuollainen näkökanta ei ole mikään harvinaisuus.

Sitä vastoin mä uskon vakaasti "kultaiseen keskitiehen" tässä asiassa kuten esimerkiksi siihen, onko meillä vapaata tahtoa. Mun mielestä meillä kaikilla on osittain vapaa tahto. Meidän tulevaisuutta ei ole tarkasti määritelty yhtään missään. Me tehdään erilaisia valintoja. Mun mielestä jotain meidän elämästä on päätetty, joku/jotkut. Ehkä jokin suttunen luonnostelma tai jotain. Sitä mä en usko että mä itse olisin mitään itsestäni ennen syntymääni päättänyt, että mihin haluan syntyä ja mitä tehdä elämässäni. Joku toinen/toiset sitä vastoin voi olla päättäny. En usko että mulla on siihen mitään sananvaltaa ollut. Karmalla sen sijaan on ja ehkä jollain/joillain... voimilla, en tiedä on "voima" nyt oikea sana tähän. Sitäkään en kuitenkaan usko että joku ois TARKASTI päättänyt jotain musta. Ehkä vaan hahmotellu jotain linjoja ym. mutta antanut mulle runsasti valinnanvapautta ja sananvaltaa sitten kun synnyin.

Sellasta en missään nimessä usko että henkilö itse tai mikään/mitkään olisi ennen syntymää päättänyt että hän tekee jotain kauheuksia. Mä uskon että kauheudet on häiriöitä Valossa eikä mitään" kehityksen välineitä" mitä sontaa sitä kuuleekaan. Kammottavaa sellaista!

2. vierailija Vierailija

Oletko jo ehtinyt tutustua Michael Newtonin kirjoihin, joissa hän kirjoittaa sielujen harjoittamasta inkarnaatiosuunnittelusta? Muistaakseni kirjat käsittelevät myös esille ottamaasi nälökulmaa.

3. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    15
    "Osittain vapaa" on eufemismi ei-vapaalle. Vapaa tahto on joko tai ei, välimalleja ei ole. Eihän nainenkaan voi olla "pikkaisen raskaana".

4. TALSHIAR Jäsen

Saadut tykkäykset:
    21
    Mun idea on kertoa teille tietyllä tavalla tarina, joka voi olla keksitty, tai se voi olla totta, tai sen voi jokainen päätellä tän postin jälkeen, kirjoitti Talshiar aluksi. ;)

Kuvittele olento joka on kuolematon, jonka elämä kestää iäisyyden. Miten turvalliseksi, huolettomaksi ja mahtavaksi kuolemattomuus saisi sen tuntemaan olonsa, ja miten tylsää ja mielenkiinnotonta olisikaan vakaa, muuttumaton, yllätyksetön elämä vuosituhannesta toiseen. Siispä se halajaa uusia kokemuksia, tietoa, ymmärrystä, se haluaa kasvaa ja viisastua. Olet juuri kuvitellut sielun.

Kuvittele että tarjolla olisi virtuaalinen todellisuus, ikäänkuin videopeli, mutta niin kehittynyt ja todelta vaikuttava että sitä ei juurikaan kykene erottamaan tositodellisuudesta. Tämän virtuaalisen todellisuuspelin sisällä sielu kadottaa tiedon olemuksestaan ja ajattomuudestaan, ja uskoo oikeasti olevansa se pelihahmo jonka se on pelisessioon valinnut, 'syntynyt' session käynnistyessä ja 'kuoleva' session loppuessa. Sielu uskoo että pelihahmoon valitut luonteenominaisuudet ovat hänen omia ominaisuuksiaan, että pelihahmon pelitarina, valittu rooli ja ohjelmoidut tapahtumat virtuaalisessa todellisuuspelissä ovat sielun elämä ja kohtalo. Pelihahmoa nimitetään pelin sisällä ihmiseksi ja peliympäristöä maailmaksi.

Eikö olekin järkevää ajatella että sielua kiinnostaisi pelata 'ihminen maailmassa' -peliä kaikissa mahdollisissa rooleissa, niin hyviksen kuin pahiksenkin. Sen näkökulmasta katsoen kyseessä on vain peli, ja hyvikset ja pahikset ovat vain pelisisältöjä. Pelin sisällä voi tehdä ja kokeilla mitä tahansa ilman seuraamuksia sielujen tositodellisuudessa, so. palkintoja tai rangaistuksia.

Mutta jokainen pelisessio ja sen kokemukset muuttavat sielun mieltä.

• Tykkään Tykkään x 1
  5. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    705
    (y)

6. Katjuska Vierailija

Olen ite sitä mieltä etten ole omasta tahdostani ennen syntymääni halunnut syntyä rumaksi ja hyljeksityksi, tuo liikuntavammaisuus on tullut myöhemmin. Uskon myös että saatanan palvojien joukossa saa kokea aidon rakkauden ja hyväksytyksi tulemisen toisin kuin niiden "enkeli ja jeesus uskovaisten henkisten ihmisten parissa. Olen tutustunut noihin henkisiin ihmisiin sen verran että edessäpäin ovat niin hyviä ihmisiä kuin olla voi mutta takanapäin ovat kaikista pahimpia selkään puukottajia ja kieroilijoita, he myös tuota paskaa puhuvat että jokainen on ennen syntymäänsä päättänyt millaisen elämän haluavat elää..

7. vierailija Vierailija

Hitler valitsi tulla hitleriksi ja juutalainen uuniin pantavaksi.
    Pedofiili valitsi pedofiilian. Intilainen pikkutyttö tulla raiskatuksi pullolla.
    Huumeidenkäyttäjä huumeidenkäytön jne.
    Ihmisen valintoja ohjaa hänen lapsuutensa, se minkälaiset vanhemmat saat, se on kohtalo. Loppuajan sitten rävellät niillä eväillä mitä sait reppuusi. En tiedä mitä nämä henkiset ihmiset tällä palstalla sai reppuunsa, naiivuden?

8. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    705
    Hmm... Kerron tässä nyt oman käsitykseni, joka poikkeaa tuosta ajattelutavasta. Samalla tässä kommentissa tulee vähän vastausta myös aloitukseen.

Ajattele vaikka suomalaista koulua. Koulussa täytyy käydä, (ei-vapaa tahto) mutta on olemassa valinnaisaineita (vapaa tahto toteutuu osittain). Valitset valinnaisaineeksi kuviksen, ja opettaja antaa tehtävän: Piirrä "Elämä". Voit piirtää mitä tahansa haluat. (vapaa tahto toteutuu osittain). Tämä oli siis varsinainen vastaukseni nimenomaan Sivaltajalle.

Ja sitten jatkoa...

Sielujen mittakaavassa vapaa tahto on toteutunut jo siinä, kun ihminen valitsi tietää mitä on hyvä ja paha. (Vrt. tarina Aatamista, Eevasta ja hyvän- ja pahan tiedon puusta). Tämän lähtökohdan jälkeen voi ajatella, että ihminen on itse valinnut "pahan tiedon" kehittyäkseen siinä, että tuntee hyvän paremmin. "Tieto lisää tuskaa" on viisas sanonta, ja niin totta!

Kuvittele vaikka linna. Tämä linna on sinun elämäsi, jonka olet itse valinnut. Kuvittele linnan käytävä, jonka varrella on ovia. Ovet ovat elämäsi tapahtumaovia, joista voit kulkea tai jättää kulkematta. Koskaan et tiedä tarkalleen, mitä oven takana on, mutta voit kuunnella intuitiotasi. Kun valitset yhden oven, sen takana odottaa tietty tapahtuma, ja siellä on taas käytävä, jonka varrella on uusia ovia jne. Sinä itse päätät mistä kuljet, ja lisäksi luot elämää koko ajan matkallasi. Sinä päätät suunnan. Joskus sinua ohjaillaan tai estetään kulkemasta. Tällöin vapaa tahto ei kokonaan toteudu.

Jos olet valinnut esimerkiksi syntyväsi rikkaaseen perheeseen ja eläväsi terveen, vauraan ja onnellisen elämän, se tapahtuu, koska vain harvan tapahtumaoven takaa löytyy jotain kurjaa, vaikka ryssisitkin asioitasi totaalisesti koko ajan. (vrt. "Hannu Hanhi - ilmiö" ). Saattaa olla, että palatessasi takaisin kotiin, tahdotkin valita seuraavaksi kurjemman, köyhemmän ja sairaamman elämän, koska sinulta puuttuu kokemus kurjuudesta kokonaan, ja näin ollen et ole siitä tarpeeksi tietoinen, etkä osaa arvostaa kaikkea kokemaasi hyvää niin paljon kuin pitäisi, koska et ole kokenut kurjuutta. Mitä rohkeampi ja sisukkaampi sielu on, sitä kurjemman elämän (lähtökohtaisesti) hän itselleen valitsee.

Tulee pitää mielessä, että elämien välitilassa, oikeassa maailmassa, täällä eletty elämä tuntuu vain lyhyeltä unelta. Uni voi olla pelkkä painajainen tai kaunis ja onnellinen uni, useimmiten jotakin siltä väliltä. Onnellinen uni saattaa vaihtua painajaiseksi hetkessä, tai toisinpäin.

Joskus joku rohkea sielu valitsee ensin äärimmäisen kurjan elämän, ja seuraavassa elämässä vain nautiskelee ja ottaa niin rennosti kuin täällä voi ottaa. :)

Last edited: 23.06.2018
    • Tykkään Tykkään x 1
  9. totto Vierailija

Tarkoitatko että tämä elämä tässä ja nyt on sinulle vain uni ja että elämä ennen ja jälkeen tätä on todellisempaa, ei unta?

10. vierailija Vierailija

Olet hyvä kirjoittamaan. Esitit selkeästi ja tiiviisti tuon ajatuskuvion (y).
    Hienoa, että olet täällä kirjoittamassa :)

• Tykkään Tykkään x 1
  11. vierailija Vierailija

Miksi vedät asian henkilökohtaiselle tasolle? Eikö sinulla ole mitään sanottavaa itse esitettyyn teoriaan/näkemykseen? Jos ei niin kannattaako esittää vaikka oma teoriasi sen sijaan?

• Tykkään Tykkään x 1
  12. vierailija Vierailija

Sinulla on hieno kyky kirjoittaa hyvin ja esittää asia selkeästi. Hienoa että olet täällä taitoinesi :)

(ylläpito vei ansimmäisen kirjoitukseni, joten tämä näkynee myöhemmin kaksin kappalein. Ei voi mitään :))

• Tykkään Tykkään x 1
  13. totto Vierailija

Lily-Rose kirjoitti henkilökohtaisen mielipiteensä tästä elämästä, ei yleistä totuuutta ja olen kiinnostunut siitä miten hän on päätynyt tähän. Miksi vedät herneen, kun kysymykseni ei sinua henkilökohtaisesti koske? Vai oletko Lily-Rose tai hänen kuviteltu jatkeensa? Miksi puhut hänen puolestaan sen sijaan että antaisit Lily-Rosen itse vastata? Minua ainakin ärsyttäisi, jos joku toinen vastaisi puolestani, noihan yleensä lapsia kohdellaan….ei luoteta että osaa itse.

14. hmmmm... Vierailija

Kollektiivinen identiteetti?

15. hmmmm.... Vierailija

Jos kykenee abstraktiin ajatteluun, niin konkreettisia esimerkkejä ei tarvita.

16. hmmmm... Vierailija

Ja miten toimii arjessa henkilö, joka on valmis syyllistämään uhrin?

17. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    15
    Huomaan, etä sinulla on melko naiivi käsitys vapaasta tahdosta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenfilosofia#Vapaa_tahto
    https://en.wikipedia.org/wiki/Free_will

Tässä onkin se ongelma, nimittäin onko tuo lähtökohta - eli premissi - oikea? Jos premissi on väärä, niin kaikki siitä seuraava päättely on myöskin väärää.

18. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    705
    Joskus monimutkainen voi olla yksinkertaisempaa, mitä luulisi. Oletko muuten lukenut Michael Newtonin kirjoja? Jos et ole, eikä sulla ole minkäänlaista käsityspohjaa asioista, niin kanssasi on hyvin vaikeaa keskustella. Sä et muuten tainnut tietää, että mä kyseenalaistan paljon, ja olen monesti hyvin skeptinen monen asian suhteen, kunnes olen saanut asioista taepeeksi tietoa. Monen asian punnitsemiseen, sulattamiseen, käsittelyyn ja mahdolliseen hyväksymiseen mulla menee usein vuosia. Minusta sinun käsityksesi ovat usein suorastaan hellyyttävän naiiveja. <3

19. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    15
    Tuo on lause, jonka voisi kuulla populististen poliitikoiden suusta.

En, ainakaan toistaiseksi. Missä Newtonin kirjassa käsitellään vapaata tahtoa?

Oletko itse lukenut vaikkapa Kari Enqvistin kirjaa "Olemisen porteilla", jossa käsitellään vapaan tahdon ongelmaa alkeishiukkasfysiikkaan perustuen?

Niin minullakin. Jopa vuosikymmeniä. Ja tuo on projekti, joka ei ikinä tulee täysin valmiiksi.

20. nino1 Vierailija

Minua lähinnä kiinnostaa miksi ketjun aloittajan mielestä olisi niin kauhea ajatus se, että sielu päättää/suunnittelee/on mukana suunnittelemassa itselleen "ei niin miellyttäviä" tai normista poikkeavia tapahtimia kohtaloonsa?

Jos tarkoitus täällä on kasvaa ja kehittyä, miksi siis elämän tulisi olla mukavaa ja miellyttävää? Jos sielu saisi valita pääpiirteet elämälleen kehittymistarkoituksessa, eikö olisi oletettavampaa että sielun valitsisivat nimenomaan vaikeita kokemuksia? Joko kehittuäkseen kokemalla tai luomalla toinen toisilleen tilanteita joisssa kukin pääsee eteenpäin? Tulla tänne lepolomalle- mikä sen turhempaa ajanvietettä?

• Tykkään Tykkään x 1
  21. vierailija Vierailija

Eli kammottaviin tekoihin syyllistyvät ovat itse valinneet kohtalonsa, koska haluavat kehittyä ihmisenä?

22. vierailijaF Vierailija

Sielut tulevat tänne eri lähtökohdista ja eri lähtökohdista käsin sitten valitaan myös elämän merkittävät tapahtumat, myös kuolema. Toiset valitsevat lyhyen elämän, toiset pitkän, se miten missäkin elämässä kuolee, riippuu siitä millaisessa ympäristössä elämänsä viimeisinä päivinä elää. Jos ihminen vaikka elää sota-alueella sinä aikana kun hänen pitäisi suunnitelman mukaan kuolla, hän saattaa hyvinkin sitten kuolla vaikka luotiin, tai mihin tahansa mihin nyt sota-alueella voi kuolla. Voihan olla, että saa sielä flunssan ja kuolee siihen. Sitten sielunsuunnitelmia voi myös muuttaa jossain määrin. Jos vaikka lyhyen elämän valinnut sielu päättääkin, että tuli muita tehtäviä täällä, toivoisin lisää elinvuosia, sekin onnistunee.

Olen syntynyt sairaaseen kehoon ja minusta se on ollut hyvin järkevää. Perussairauteni takaa nopean kuoleman: en ikimaailmassa haluaisi joutua makaamaan vuosikausia vaipoissa jossain sairaalan osastolla. Sairaus pysyy oireettomana lääkkeillä ja energiahoidoilla, ei juuri vaikuta muuhun elämään.

• Tykkään Tykkään x 1
  23. ==(((( Vierailija

Uskon vähän eritavalla kuin sinä. En usko sielunvaellukseen, ei ole resurssejakaan miettiä tuonpuoleista, kun tässäkin elämässä on ihan tarpeeksi ja ylikin jää. Elämä kaikkineen tässä ja nyt sisältää niin paljon, ettei kukaan ehdi kaikesta selvää ottaa, ei vaikka omistaisi koko elämänsä sille. Miksi mennä merta edemmäksi kalaan?

Jo ajatus tuonpuoleisesta elämästä on minulle outo. En ymmärrä miksi sitä mietitään, onko se pakoa jo olemassa olevasta, todellisesta elämästä? Onko se pelkoa kun ei uskalla nähdä elämän rajallisuutta? Kuoleman lopullisuuden hyväksyminen vaatii tunne-elämän kypsyyttä, se on yksi vaikeimmista asioista ihmisen kehityksessä. Tuossa on kysymys rajojen ymmärtämisestä ja hyväksymisestä ja kun rajat on hyväksytty, niin se vaikuttaa kaikkeen. Kun miettii tuonpuoleisia, niin elämä tässä ja nyt saattaa sujahtaa ohi ennenkuin ehtii ottaa kaikesta tarpeellisesta selvää? Vai onko elämä tässä ja nyt niin vaikeeta, että haluaa uskoa että tämän jälkeen saa kaiken sen, mitä nyt puuttuu? Jos on näin, niin miksi ei tee mitään asioiden korjaamiseksi, sen sijaan että jää kiinni haaveisiin tulevaisuudesta?

Uskon että jos elää pitkään ja tarpeeksi rikasta elämää tässä ja nyt, niin alkaa olla jo aika kypsä elämään ja eikä silloin ole enää ongelmaa sen kanssa, että elämä loppuu. Olen tuntenut ikivanhoja ihmisiä, jotka ovat olleet tuota mieltä. Ovat siis saaneet elämältään toivomansa ja tuntevat itsensä niin kylläisiksi, ettei ole ongelmaa poistua. Minusta loputon, rajaton elämä olisi samaa kuin helvetti. Mitä järkeä olisi toistuvissa elämissä, kaiken toistamisessa? Miksi kaikkea pitää ahmia mielin määrin, elämääkin? Jo yksi elämä on lahja, josta kannattaisi olla kiitollinen ja pitää hyvää huolta, eikä yrittää rohmia loputtomiin.

Minusta vaikuttaa erittäin epäempaattiselta se, että uhreja syyllistetään uskomalla että tämä on itse kohtalonsa valinnut. Moneen asiaan voimme itse vaikuttaa, voimme tehdä hyvän valinnan tai huonon, erinäisistä syistä. En halua laittaa kaikkea ihmisen omalle vastuulle, ei se ole oma syy, jos joku puskista päälle hyppää. Vai onko, kun kerran valitsi olla väärässä paikassa väärään aikaan? Miksi rankaista päällekäyjää, jos tapahtuma on uhrin syy, koska hän aikaisemmassa elässään on toivonut jotain. Onneksi oikeuslaitoksemme ei toimi uhria syyllistäen.

Siihen uskon, että tässä elämässä kannattaisi kehittyä siten, että osaa tehdä elämästään parhaan mahdollisen, että osaa käyttää resurssinsa, että voi hyvin jne. Vasta kun oma komero on siivottu, eli oma pää kunnossa, voi oikeesti alkaa vaikuttamaan toisiinkin positiivisella tavalla.

24. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    705
    Hei! Vastaan tähän kysymykseesi vähän pitemmin kuin "kyllä" heti kun ehdin, viestisi ei ole siis jäänyt multa huomiomatta. (Samalla tämä kommentti on muistutukseksi itselleni, että tähän pitää vastata myöhemmin kunnolla). :)
    Voi kiitos! :)

25. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    705
    En ole lukenut. Luen kyllä tiedelehtiä, ja joidenkin tieteenalojen kirjoja, mutta sellaisten tieteilijöiden kirjat jäävät hyllyyn, jotka kirjoittavat siitä näkökulmasta, että mitään "yliluonnollista" ei ole olemassa, ja kirjoittavat siis varta vasten kumotakseen kaiken mikä viittaa vähänkään sinne päinkään. Kari Enqvist on käsittääkseni juuri sellainen tyyppi.

Palaan tuohon Vapaa tahto / M. Newton asiaan sit ku kerkeen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri