kamalaa miten huono omatunto tuli!Enpä ole aiemmin näin tehnyt enkä olettanut että se näin tunnolle ottaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valehtelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valehtelija

Vieras
valehtelin töihin että lapsi on kipeänä ja olen pois. täälä nyt kärvistellään lapsne kanssa kotona ja minä poden tästä aivan järjetöntä huonoa omaatuntoa:( olin vain aamulla niin järkyttävän väsynyt kun lapset heräsivät vuorotellen ja en saanut paljon nukuttua! tekisi mieli soittaa pomolle ja sanoa että valehtelin.

Älä soita, voi purkaa työsopimuksesi sen perusteella. Olen itse yrittäjä, ja paheksun syvästi toimintaasi ja on hyvä, että podet huonoa omatuntoa. Neuvon sinua kuitenkin olemaan soittamatta. Seurakset voivat olla isommat, kuin tajuatkaan.
Tee "sovitustyönä" jatain erikoista lastesi kanssa, leivo vaikka laskiasipullia. Toivottavasti saat ajatuksesi sillä pois asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja valehtelija:
valehtelin töihin että lapsi on kipeänä ja olen pois. täälä nyt kärvistellään lapsne kanssa kotona ja minä poden tästä aivan järjetöntä huonoa omaatuntoa:( olin vain aamulla niin järkyttävän väsynyt kun lapset heräsivät vuorotellen ja en saanut paljon nukuttua! tekisi mieli soittaa pomolle ja sanoa että valehtelin.

Sulla on omatunto :D! Ihan oikein, että podet. Etkä varmaankaan tule enää koskaan tekemään noin...ota opetuksen kannalta.

Jos nyt kuitenkin jättäisit soittamatta uudelleen pomolle. Eiköhän tuo kärvistely tee tehtävänsä ja temppusi jää viimeiseksi kerraksi. Musta on epämiellyttävää, että oikeutta olla poissa töistä lapsen sairauden vuoksi (ja useimmiten palkallisena) käytetään väärin.

joo tosiaan oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun noin teen kun noin huono omatunto tuotsa tulee. päivä piloilla. nyt vain mietin jos olisin aamulla lähtenyt sinne töihin olisi kiva päivä , hyvä mieli ja työpäiväkin kohta ohi. huoh

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja mene nukkumaan:
Sun olisi ehkä pitänyt sanoa pomolle: sinä olet sairas. Kun ihminen on tosi väsynyt, hän on kuin sairas eikä ole työkunnossa.

Siinä toinen lusmu xD.

Mikä toinen lusmu, Voi kuule sattua omallekkin kohdalle joskus että ei vaan jaksa.Sinut saa sitten tuomita lusmuksi vai?

Teit oikein. Väsyneenä ei saa ajaa autoa, käyttää monia koneita eikä mennä liikenteen sekaan. Aikuinen ihminen tietää milloin näin on ja silloin soitetaan töihin ja sanotaan ettei voi tulla mikä on juuri siten miten aloittaja on tehnytkin. Emme elä keskiaikaa, töihin ei ole pakko mennä pää sekaisin ja kainalossa, itkua tihrustaen väsymykseltä.

Nämä tuomitsijat, SÄÄLIN teitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja mene nukkumaan:
Sun olisi ehkä pitänyt sanoa pomolle: sinä olet sairas. Kun ihminen on tosi väsynyt, hän on kuin sairas eikä ole työkunnossa.

Siinä toinen lusmu xD.

Mikä toinen lusmu, Voi kuule sattua omallekkin kohdalle joskus että ei vaan jaksa.Sinut saa sitten tuomita lusmuksi vai?

Kokemusta on, ku unettomuus on sisäänrakennettu. Viime yönä nukuin hyvin 4h. Heräsin klo 4:45. Ei se auta, ku mennä sen mukaan, joka palkan maksaa.

Jos oikeasti tarvii sitä saikkua, niin ei siitä tunne huonoa omaatuntoa!!

kyllä minä ainakin olen ollut pois töistä lapsen valvottamisen vuoksi, tai siis lähinnä olin kyllä lapsen takia pois töistä, en todellakaan alkanut aamulla kello 6.00 herättämään kaksivuotiasta joka on nukkunut 6 tuntia ja siis hampaidentulo valvotti, eikä mikään varsinainen sairaus.

Yhteistyössä