kamalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tajusin just et mun pojalla (nyt 2kk) ei tuu ikinä olemaan omaa ukkia tai vaaria :( oma isä kuollut kun olin 7v.. ja lapsen isää ei kiinnosta koko poika :( ! eli tuskin edes kertonut omille vanhemmilleen et ovat isovanhempia ... ja vaikka kertoisikin niin tuskimpa nekään haluais pojan elämään kuulua kun ei oma isäkään halua .. Ja olishan se kieltämättä vähän outoa jos ne sit haluaiskin olla pojan elämässä .. kun ovat kuitenkin ihan vieraita mulle.. ikinä en ole ees heitä tavannut :/ No, onneks oma äiti ja isäpuoleni on kuitenkin hengissä :) ja omat mummit ja vaarit .. he ainakin ovat osa lapsen elämää.. mut muistan vaan et itelle ainakin mummi oli todella tärkeä pienenä ja tietysti edelleen.. niin mietin et pojalla sit varmaan ukki? ja tietysti oma isä mut kun sellasta ei oo , paha mieli tästä :(

Ei se tärkeys mene sukupuolen mukaan. Hyvä olis kyllä olla isovanhemmat, kun sun suvussa on niin se riittää jo pitkälle. Ja onhan jotain varaisovanhempi-toimintaakin.

Meidän tytöille mun äidin miesystävä (=avopuoliso) on kaikista läheisin pappa. Isompi tyttö alkoi sanoa häntä papaksi jo pienenä ihan oma-aloitteisesti ja "pappa" on tosiaan tosi läheinen tytöille. Päihittää mummin mennen tullen;)

Mites se sinun isäpuolesi, onko hän pojallesi ukkina?
Meillä on molemmat biologiset papat kuolleet nuorina, mutta toisella mummulla on pitkäaikainen miesystävä, joka on ollut meille aina vara-vaarina. Häntä puhutellaan ihan nimellä omalla etunimellään (ei ukkina, pappana, tms.), mutta on silti ollut meille erittäin tärkeä isovanhempi jo vuosia. Ei se isovanhemmuus (onneksi) aina biologista yhteyttä tarvitse. :)

Mikä estää ottamasta yhteyttä lapsen isän puoleisiin isovanhempiin, et voi tietää miten he reagoivat kun kuulevat, että ovat isovanhempia.

Meillä lasten isän vanhemmat eivät saaneet olla missään tekemisissä lasten kanssa, kun olin vielä exän kanssa yhdessä, mutta kun erottiin, niin päätin, että exän äiti saa mun luona vierailla ja on hän onkin onnellinen, kun saa välillä touhuta lastenlastensa kanssa.

Mun lapsilla on ollu yks ukki ja yks mummi. Mummi kuoli vuoden vaihteen tienoilla, eli nyt on enää ukki. Ukki ja mummi ei koskaan varsinaisesti ole kuuluneet meidän elämään, eivät halua, ovat kasvattaneet omat lapsensa ja s e heille riittää. Synttäreillä kävivät, eivät muuten. Omat vanhempani ovat kuolleet kauan sitten.

Yhteistyössä