Kamalan kamala vauvakuume!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Otsikossa se tulikin. En olisi ikinä iskonit kin kuopus oli vauva, että tässä tilanteessa joskus oltaisiin. Mutta, nyt on ollit monta kuukautta ihan valtava vauvakuume. Asiaa ei helpota yhtään se, että mies potee samaa vaivaa. Mutta, minä pelkään, pelkään niin että itku tulee kun se on seinänä vastassa. Nimittäin olen odotusajat kärsinyt tosi pahasta pahoinvoinnista ja tiedän, että se vie henkiset ja fyysiset voimat. Mutta silti mää en pääse tästä vauvakuumeesta! Monrt monet kerrat oon itseni itkenyt uneen. Monet kerrat itkenyt muuten. On niin epätoivoinen olo, välillä niin katkera itseä kohtaan. Miksi mulla pitää olla tällänen kroppa..

On kaikissa ollut yhtä raju pahoinvointi. :(Vaikka tietää, että palkinto on maailman ihanin niin silti pelottaa. Koska oikeasti oon aivan loppu. Viimesimmän jälkeen olin fyysisestikin niin huonossa kunnossa, että kun kävelin 500 metriä niin olin ihan hikimärkä. Ennen raskautta juoksin 5km matkoja. Ja henkisesti se aika koko perheelle todella raskasta koska olen liki 2/3 osaa raskaudesta tipassa sairaalassa. Lukuisia kertoja mies vienyt päivystyksen oven eteen ja siitä pyörätuolilla tai sitten suoraan ambulanssilla. Jos saisin kotona maata tipassa niin kynnys ei olisi niin iso. Saisin kuitenkin olla lasteni lähellä. Vaikka hölmöä mutta olen tosi pettynyt itseeni..

Nykyään saa käyttää sitä Postafen-lääkettä, jos on pakko. Ei vaikuta vauvaa, mut voi tehdä olon siedettävämmäksi. Itse en sitä _onneksi_ tarvinnut jälkimmäisessä raskaudessa, mutta ensimmäisessä olisin voinut tarvita. Mutta koska odotin esikoista, makasin sohvalla pari kuukautta sairaslomalla, elin viilillä.... Ei ollut rapoista aikaa, mutta se on jo onneksi unohtunut ja ONNEKSI ei toistunut toisessa raskaudessa. Nyt minäkin kuumeilen kolmatta....

Muutamia pahoinvointi lääkkeitä kokeiltu mutta osasta tulee vielä kamalampi olo. Pahoinvointi rannekkeet kokeiltu, kaikki ruuat kokeiltu mutta mikään ei pysy sisällä. Lääkärit olleet ihmeissään. Silti toivoo että ihme tapahtuisi ja löytyisi jokin keino mikä auttaisi. Ap

...mulla auttoi suola. Järkyttävä määrä suolaa. Laitoin lopulta jopa suolakurkun päälle suolaa.

Ps. Nykyään monella paikkakunnalla toimii KotiSairaala. Voivat käydä kotona laittamassa neste-neste tai esim pahoinvointilääketippaa :whistle:

Voisko raskauden suunnittelun aloittaa lääkärikäynnillä? Suunnittelis kaikki tollaset valmiiks....?

Neuvolassa olen asiasta käynyt juttelemassa että miten saisi onnistumaan niin, että saisin mahdollisimman paljon olla lasten luona vaikka en jaksaisi mitään touhuta heidän kanssa, mutta olisin silti läsnä. Harmittelivat että lähisairaalassamme ei ole tuota kotihoito menetelmää. Mutta kun nostit asian esiin, tuli mieleeni, että voinko pyytää hoitoa eri sairaalassa missä tämä käytössä? Suolaa vetänyt kaksin käsin kokaisen odotusaikana. Ap

En kyllä usko että se onnistuis.... (n) ?
Ehkä omasta kunnasta vois kysyä maksusitoumusta tuohon....? Mutta silti palveluntarjoaja arviois onko heillä resursseja ottaa ylimääräisiä...

Mutta sinänsä eihän se oikeesti ole temppu eikä mikään laittaa itsekin se neste tippumaan, jos vaan sairaaloiden osastoilta löytyisi halua tällaiseen kotihoitoon

Itse osaisin kyllä nesteet vaihtaa kun niitä päivittäin töissä vaihdan. Ja jos vointi huononisi tms toki osaisin sairaalaan lähteä. Mutta taitaa tulla byrogratia vastaan. :mad:

Yhteistyössä