Kamalat anopit! Avautmisketju!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei! Onko teillä muilla kamalia anoppeja? Tehdään tästä valitus- ja avautumisketju. Saa valittaa ja ruotia anoppien huonoja puolia!

Minä ja anoppini emme ymmärrä toisiamme. Puhumme kerta kaikkiaan eri kieltä. Liian usein, kun kerron jonkun jutun, niin anoppi poimii siitä ihan eri asiat ja tulkitsee ihan eri tavalla kuin olen tarkoittanut. Jos sanon esim. "Henkilö X on todella kunnianhimoinen", niin anoppi tulkitsee niin että olen haukkunut/en pidä yhtään henkilö X:stä. Siis häh? Kunnianhimoinen on neutraali, ja jonkun mielestä jopa positiivinen adjektiivi. Kohta en jaksa enää jutella anopin kanssa, kun kaikki tulkinnat menevät aina metsään, ja on raskasta koko ajan korjata (ja korjaamisiakin ymmärretään väärin). Ehkä on parempi anopin kanssa pitää suu kiinni, ja sanoa vain ja ainoastaan pakolliset asiat! Ei jutella mitään ylimääräistä!

Anoppi ei valitettavasti osaa kokata yhtään. Noin 80% kerroista kun käymme, niin tarjolla on todella pahaa ruokaa. Tottakai minä aikuisena ihmisenä syön sen mitä tarjotaan, vaikka olisi pahaakin. Huonon makuinen ruoka usein tarjottuna vaan väkisinkin vaikuttaa fiilikseen, eikä tee niin mieli mennä kylään. Miettikää jos itse joudutte aina vesilasin kanssa, vahvan yökötyksen tunteen saattamana ja melkein yökäten sisulla haarukoimaan ruoka-annoksia vierailu toisensa jälkeen? Viime vierailulla jouduin syömään siihen asti hirveimmän makuista ruokaa, joka maistui suussani koko loppuillan, ja lopulta oksentelin koko seuraavan yön. Eli taisi tulla ihan ruokamyrkytyskin.

Anoppi on hirveä häslääjä, puhuu paljon ja tekee vähän, aloittaa koko ajan asioita joita ei saata loppuun. Aloittaa uusia harrastuksia, laihdutuskuureja ja ties mitä koko ajan, ja lopettaa lyhyeen. Ihmisenä tuollainen persoona ei valitettavasti herätä minussa mitään ihailua, olen itse pitkäjänteinen ja vahvaluonteinen ihminen.

Anoppi jatkuvasti neuvoo miten toisten pitäisi elää, mitä harrastuksia lapsilla pitäisi olla, mitä kieliä lasten pitäisi opiskella, minkälaisiin työpaikkoihin lapset voisivat tähdätä jne. jne. Yleensä annan ehdotusten ja neuvojen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta yhdessä muiden asioiden ohella tuo jatkuva neuvominen ärsyttää.

Lopuksi vielä melko pieni asia, mutta joka ärsyttää kuitenkin. Osteli minulle ennen todella paljon lahjoja, joka on siis sinänsä tosi kaunis ja kiva ele, mutta kun lahjat olivat aina ei-mieluisia ja sellaisia joita en käytä. Jatkuvasti liian isoja ja ei minun tyylisiä vaatteita, halpoja hajuvesiä joita en käytä, mustia ripsiväriputkiloita (itse käytän vain ruskeaa ripsaria) jne. Tuo on onneksi vähentynyt tosi paljon, olen sanonut niin kauniisti kuin osaan mutta kuitenkin suoraan mm. että mulle ei tarvi ostaa vaatteita. Joskus ei-toivottuja lahjoja silti tulee. Harmittaa, että hän laittaa rahansa ihan hukkaan, ja kun nämä lahjat eivät todellakaan lähennä meitä vaan vievät vielä kauemmas. Ihan pari oikeasti kivaa lahjaa olen vuosien aikana saanut ja niistä olen erikseen kiittänyt ja kertonut että olivat mieluisia. Ei-toivotuista lahjoista kiitän vähäeleisesti ja otan ne muutenkin vastaan niin vähin elein kuin voin, haluan olla kohtelias mutta en kuitenkaan antaa kuvaa että samanlaisia ei-toivottuja lahjoja kannattaa antaa lisää. Koskaan hän ei kysy tai seuraa, tulivatko ei-toivotut lahjat käyttöön, niin on aika vaikea sanoa että älä osta aina mustaa ripsaria vaan ruskeaa.

Vaikeaa on! Olisi kiva olla läheinen anopin kanssa, mutta jos kaksi ihmistä ovat kertakaikkisen erilaisia niin sitten ovat. Taidan pitäytyä pitämään etäisiä, mutta kohteliaita välejä. Joo ei tosiaankaan tee mieli olla tiiviisti tekemisissä, kun on koko ajan erilaisia väärinymmärryksiä ja toinen koko ajan neuvoo.

Vähän vaikutat turhan itserakkaalta...
Mutta anoppikin rasittavalta.

Ruokaa ei oo pakko syödä, voi sanoa että "ei kiitos, ei ole nälkä".
Epämieluisat lahjat voi panna eteenpäin, eikä niitä tarvi pohtia sen enempää.

Mulla ei oo mitenkään kauhea anoppi, mutta ei vaan oo mun tyylinen ihminen. Olen ratkaissut asian niin että en juuri käy siellä, max. kerran vuodes. Mies hoitaa kyläilyt päinsä lasten kans.

Et vaikuta minusta itserakkaalta.

Ymmärrän tuollaisen häsläämisen ja lahjat. Minun anoppini harrastaa tuota myös, tosin vähemmän. Se ei ole minusta yksinään niin ahdistavaa, mutta se neuvominen ja asioihin puuttuminen saa kaiken muunkin tuntumaan ahdistavalta. Ja nimenomaan se, että tietää että toinen katselee ja kuuntelee kaikkea mitä sanot ja teet, jotta voi myöhemmin haukkua sinut selän takana.

Ei miehen sukulaisia voi loputtomiin haukkua miehellekään, eikä viitsi kavereille haukkua kun sukulaiset ovat kuitenkin miehelle rakkaita, niin tämä on ihan hyvä tapa purkaa kiukkua. :)

Minusta sinun kannattaisi kuitenkin yrittää päästä niiden asioiden yli, joilla ei ole merkitystä ja avata suusi niiden asioiden suhteen, joille voi tehdä jotain. Jos ruoka on syömäkelvotonta sano, että ei kiitos, ei ole nälkä. Jos saat siitä ruokamyrkytyksen, niin ilmoitat jälkikäteen anopille, jotta ei vastaisuudessa tarjoisi sitä "vain vähän vanhentunutta" lihaa. Jos lahja ei ole selkeästi lahja vaan sellainen: "katso, löysin eurolla alennuksesta, eikös tämä ole sinulle sopiva?" Vastaat: "Tämä on valitetavasti kaksi kokoa liian iso, eikä tämä väri sovi ihonväriini, mutta ehkä se olisi hyvä Eijalle" tms. Kyllä se lahjojen tulo ennen pitkää lakkaa.

Tsemppiä! :)

Minulla on ihan mahtava anoppi! Parempaa saa hakea. Mutta joudun kyllä muuten olemaan tekemisissä kuvailemiesi ihmisten kanssa. Joten tiedän mistä puhut. Mikään ei tule muuttamaan suhdettanne koska siinä kummankin teistä pitäisi muuttua. Puhu vaan muille jos se helpottaa, ja vältä anopin seuraa jos häne seura aiheuttaa ikäviä tunteita joka keta.

Anopille mennään vatsa täynnä :D Tai esikoinen käy siellä joskus syömässä, anoppi laittaa hänelle yhtä ruokaa, jota meillä kaikki muut inhoaa.

Anopin kanssa kannattaa jutella diipa-daapa juttuja, kuten millainen sää on.

Aloittaja täällä. Kiitos tosi paljon kommenteista ja myötätunnosta! Helpottaa oikeasti, kun saa avautua edes täällä. Miehelle en tosiaan viitsi hänen äitiänsä haukkua, koska anoppi on kuitenkin ollut hyvä ja rakastava äiti. Ystävillekään en oikein viitsi avautua, koska he tapaavat anoppia aina välillä meidän juhlissamme, enkä halua mustamaalata/alentaa anoppia haukkumalla ja kritisoimalla kovin voimallisesti.

Kiitos kaksplussalaiset!

Vaatelahjojen anto loppui muuten siihen, kun menin anopille yksi lahjapaita päällä, missä oli kymmenen senttiä liian lyhyet hihat :whistle:. Totesi itsekin, ettei se ole oikean kokoinen. Oli alunperin hänen oma vikaostoksensa itselleen, oli hieman isokokoinen hänelle kuulema. Olen anoppia lähes päätä pidempi. Lahja-alkkareita en kyllä koskaan esitellyt, ei ne koskaan edes mahtuneet päälle. Kun painoindeksi oli alle 15, niin silloin saattoi jotkut 38 alkkarit mennäkin päälle, jos olivat sopivaa mallia, mutta normaalipainoisena on sen verran lihaa suurten lantioluiden päällä, ettei voinut kuvitellakaan moisten mahtuvan.

Pistä joku kerta sitä mustaa ripsaria anopille mennessä, huomaako mitään eroa ja tuleeko jotain kommenttia. Minullekaan ei musta sovi, jopa vaatekaupan myyjä on sen uskonut sen jälkeen, kun kokeilin samaa vaatetta mustana ja sen jälkeen toisen värisenä. Tuota ennen yritti kovasti kaupata mustaa versiota, mikä oli kuulema hyvin suosittu.

Toi on muuten totta, että anopille mennään vatsa täynnä.
Meillä anoppilassa tarjoilu kun hiukka niukkaa.
Nykyään otan vielä omat salaeväät mukaan, ihan hedelmiä tms ja syön nukkumaan mennessä.
Sama aamulla. Vetäsen oman aamupalan ennenkuin menen yhteiselle aamupalalle.

Tuolla ruoka on mitoitettu "kaikki saavat yhtä paljon", eli saman verran pikkulapsille ja aikuisille.

Ja niitä puolukoita!!!
Miksi niitä pitää olla koko ajan tunkemassa!!!!

Nykyinen anoppi on kuollut, mutta ex-anoppi oli vähän samanlainen lahjojen suhteen. Hoikkana tyttönä, kun olin hän osti aina liian isoja vaatteita, kun pyöristyin osti hän aina tahallaan liian pieniä. Tiedän teon olleen tahallinen, koska siinä vaiheessa kun hän ne minulle ojenti muisti aina mainita ettei ne mulle kyllä mahu.

Entä oma äitisi..?

Miten miehesi on oppinut tykkäämään sinun ruuistasi kun on tottunut syömään pahaa ruokaa?
Ihan varmaan niinkuin meilläkin, että syö ihan mieluusti hyvää ruokaa. Ei ole ikinä anopin ruokien perään haikaillut jostain syystä. Teini-iässä oli elellyt pitkälti lihapiirakoilla yms. ja tehden itse ruokaa, oli valinnaisaineena kotitalouskin, että oppi tekemään sitä ruokaa.

Anopin ruokamausta ja ruoanlaittokyvyistä antaa aika hyvän kuvan se, että hänen mielikuvansa hyvästä tarjottavasta ruoasta on jotkut saarioisten grillitassut :sick:

Ihan varmaan niinkuin meilläkin, että syö ihan mieluusti hyvää ruokaa. Ei ole ikinä anopin ruokien perään haikaillut jostain syystä. Teini-iässä oli elellyt pitkälti lihapiirakoilla yms. ja tehden itse ruokaa, oli valinnaisaineena kotitalouskin, että oppi tekemään sitä ruokaa.

Anopin ruokamausta ja ruoanlaittokyvyistä antaa aika hyvän kuvan se, että hänen mielikuvansa hyvästä tarjottavasta ruoasta on jotkut saarioisten grillitassut :sick:

No mitää vikaa noissa grillitassuissa on? Kaviaariako pitäisi olla?

Yhteistyössä