Kamalia yöhuutoja - mitä ne on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cida

Uusi jäsen
06.03.2007
15
0
1
Tyttöni 1v8kk on yhtäkkiä alkanut huutamaan hysteerisesti öisin ja myös nukkumaan mennessä. Otimme tutin pois 3 viikkoa sitten ja alku meni suht hyvin, tutista ei enää puhuta, eikä hän sitä kaipaa. Huudot alkoivat 1-2 viikkoa tämän jälkeen. Huutaa siis iltaisin kunnes pääsee syliin jossa heti rauhoittuu, mutta huuto alkaa taas sängyssä. Öisin herää 2-4 kertaa huutamaan kovaa ja haluaa syliin. Nukahtaa silloin aika nopeasti.

Mitä tämä on? Luulin, että yöt paranisivat kun tottuu olemaan ilman tuttia mutta toisin näyttää käyneen. Vai liittykö tämä jotenkin ikään?

Tyttö ei ennenkään ole nukkunut kokonaisia öitä, mutta ne ovat kuitenkin olleet selvästi rauhallisempia, eikä hysteeristä huutoa ole esiintynyt.

Olen itse rv29 raskaana, enkä jaksa näitä öitä kovin pitkään, vaikka mies kyllä hoitaa suuren osan tyynnyttelystä. Itse kuitenkin herään jokaiseen huutoon.

Onko kukaan kokenut vastaavaa?

Erilaisia syitä...
Ehkä painajaisia, katsooko telkkaria? Pienikin outo juttu voi olla pelottava ja tunkeutuu uniin.
Korvatulehdus? Meillä korvasäryt saavat yöunet katkonaisiksi ja huuto on kova.

aivan samoja kokemuksia! yöhuudot alkoi samaan syssyyn jo 2 kk sitten kun 4 isoa hammasta tuli ja flunssa korvatulehduksen kera... nyt tulehdus on selätetty ja huuto jatkuu, todella levottomia öitä, oiskohan lisää hampaita vai joku 1.6 v villitys ...? \|O

Meille lääkäri sanoi, että korvatulehdus voi oireilla juuri noin, että nukahtaa ja herää, ja kun pääsee syliin niin taas nukahtaa ja sama rumba jatkuu.... Joten olisi varmaan parasta käydä tarkistuttamassa korvat, ettei ainakaan siitä johdu. Meillä on myös nyt ollut levottomia öitä, tyttö 1v8kk. On ollut mahatautia, nuhaa, yskää ja kenties pientä uhman alkuakin..? Ihanaa kuulla että muillakin on ihan samanlaisia juttuja tässä ikävaiheessa :flower:

Yhteistyössä