Kamalimmat kampaaja/kosmetolgi-kokemukset tänne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ihan vain mielenkiinnosta. Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen.

Kamalin mikä tulee mieleen on nyt viime syksyltä, kun vastavalmistunut kampaajtyttö poltti mun hiukset poikki vaalennusaineella. Mulla oli kauniit hopeanplatinaiset, hyväkuntoiset hiukset, kivasti leikattu, olkapäille asti. No, menin sitten juurikasvua värjäyttämään, niin kuin aiemminkin. Päätin kuitenkin mennä noin pieneen käsittelyyn muualle kuin vakikampaajalleni, ajattelin, että pääsisin halvemmalla ja ei kai kukaan nyt voi juurikasvun värjäystä mokata. Epic fail.

Tuloksena mulla oli sit juurikasvun kohdalta hiukset poikki päällysosasta. Sellainen MacGyver-tukka. Alta ja takaa säilyivät, mutta paloivat poikki päältä ja otsahiuksista. Kampaaja vielä yritti piilotella niitä katkenneita ja totesi vain, että "sulla nyt oli vaan niin huonokuntoinen tukka, että kävi näin. Kantsii värjätä tummalla seuraavan kerran, ei kuluta niin paljoa". Jaa, vai oliskohan ollut liian tujut aineet neiti kampaajalla. Vakikampaajani on arvioinut hiusteni kunnon oikein hyväksi ja vaalennukset sujuneet hyvin.

Kasvatellessa.

Vuosia sitten otin permanentin joka poltti niin perkeleesti päätä ja voihkinkin kampaajalle et nyt ei ole kaikki ok. Osa rullista tippui päästä hiyksineen ja jätti jälkeensä sellasia siilejä raitoja. Päänahka paloi todella pahasti,,,

Oon värjänny kotona pitkää tukkaani vaaleaksi ihan hyvällä menestyksellä. Nyt päätin HEMMOTELLA itseäni ja tilata ajan kampaajalle. Seurauksena kananpojankeltainen tukka, hirvitys. Menin saman tien toiselle kampaajalle ja pyysin vaaleanruskeita raitoja siihen, että kammotuskeltainen peittyisi. Raidoista tuli oransseja. Hieno homma.

menin vakiokampaamooni varaamaan aikaa ja uusi harjoittelija kysyi, uskallanko ottaa ajan hänelle. koska minulla oli kys.paikasta hyviä kokemuksia harjoittelijoistakin, suostuin. ei olisi pitänyt !:( ohut tukkani oli sen jälkeen entistä ohuempi ja muutenkin ihan hassusti leikattu... en uskalla edes ajatella mitä olisi tapahtunut jos olisin värjäyttänyt samalla! :/

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Vuosia sitten otin permanentin joka poltti niin perkeleesti päätä ja voihkinkin kampaajalle et nyt ei ole kaikki ok. Osa rullista tippui päästä hiyksineen ja jätti jälkeensä sellasia siilejä raitoja. Päänahka paloi todella pahasti,,,

Niin ja kampaaja oli kokoajan että sen kuuluukin tuntua ja hätäänty itekki vasta kun niitä rullia rupes kolisee alas. Täysihinta oli maksettava kun oli kuulemma siitä et ei mun tukan laatuun olis mitään permanenttiä pitäny laittaakaan

Niin ja kampaaja oli kokoajan että sen kuuluukin tuntua ja hätäänty itekki vasta kun niitä rullia rupes kolisee alas. Täysihinta oli maksettava kun oli kuulemma siitä et ei mun tukan laatuun olis mitään permanenttiä pitäny laittaakaan

:o
Hyvä kampaaja olisi sanonut heti alkuun jos hiuslaatuun ei käy permanentti!

menin Sirpa Mansnerille ottamaan permiksen pitkään tukkaan jossa oli hiukan permistä latvassa jäljellä ja tyhmä kun olin niin se tehtiin oppilastyönä, lopputulos aiempaa suorempi tukka ja rutikuiva erittäin huonosti tasoitettu latva, piti eräällä tutulla leikkauttaa 5 cm pois latvasta parin päivää kampaajareissusta että kehtasi ulos mennä |O

Kosmetologilta...Eikä tää niin paha juttu ole, mutta mieleni pahottui ja pahasti. Mies hankkin minulle lahjakortin erääseen suureen kylpylään, kasvohoitoon. Hoito oli aivan ihana ja rentouttava ja kasvot olivat kuin uudesti syntyneet. Kaikki siis ok, kunnes tuli maksun aika. Kosmetologi kysyi että enkö ota muuta, hän oli laatinut minulle hoito-ohjelman ja kerännyt jo valmiiksi tuotteitakin. Kysyin että mitä ne maksaa...kokonais summaksi, siis vaan niiden tötköttien osalta olis tullut 500?. No herttinen, eihän mulla sellaisiin ollut varaa. Sanoin kauniisti että ei nyt tällä kertaa. Silloin kosmetologi töksäytti että: No turhaa sä sitten täällä hoidatit edes ihoa.

Toki tiedän että ihoakin tulee hoitaa, mutta ei kotihoidon tuella asuntovelallinen tollaisia kykene ostamaan. Tai en ainakaan minä. Se siitä virkistäytymisestä ja hemmottelusta. Ketuttin niiin paljon...

Mulla on pitkä kihara tukka, ja karmeinta on kun varsinkin nuoret kampaajat alkaa pesun jälkeen jyystää sitä märkänä läpi tiheimmällä ja pienimmällä kammalla mitä löytyy. Ei tuu mitään.

Kokeneemmat osaa yleensä ensin vetästä harjalla ja vähän kuivattaa ja jättää sen minikammalla nylkyttämisen siihen kun leikataan.

Tästä reissusta tuli paha mieli.
Menin hiusmalliksi jossa tekijänä toimi sitten mies joka oli ollut alalla jo monta vuotta ja opetti siinä samalla siis alan uusia tuulia muille.
Minun hiukset on peppuun asti melki ja aavistuksen luonnonkiharaa ja tosi helposti takkuuntuvat. Olivat silloin värjätty punaisella.

Mies totes et tehää vaa ihan väri ja katteli et jos kahta eri ruskeeta laittais et toinen tummempaa ja päälle joku raita vaaleempaa, mut mietti et onnistuuko se vai ei ja sanoin sille te ma ei harmita jos värjää vaan jollain punasen sävyllä jos ruskeen lopputulos arveluttaa. Päätti kuitenki vetää sillä ruskeella. No musta nää näyttää ensinnäkin lähes mustilta. Ja kaikkien muiden hiukset kuivattiin pesun jälkeen ja suoristettiin. Mulla se laitto sen pöhistimen mikä on yleensä siinä värin vaikutusaikana päällä ympärille ja rustisteli mun hiuksia vaan ei edes harjannut yhtään pesun jälkeen. Olin semmonen takkupesä kosteine lähes mustien hiusten kans kun lähin sieltä pois melkein itku kurkussa kun mietin millä saan ne takut auki kotona :'( mies vaa hölöttää miten mun pitää leikata lyhyemmäks et tulee enemmän kihraa ja mä yritän sanoo ettäkun en tykkää kiharasta vaan suorista...
harmittaa että nyt näistä on varmaan mahdoton värjätä enää punaisia tai mitään muutakaan tulipahan nyt sekin selväksi että hiusmalliksi en enään mene.

Mulla ei mitään pahaa ole sattunut mutta kerran ärsytti kun manikyyriin menin ja olin kasvattanyt kynsiä sitä varten. Kosmetologi leikkasi kynnet jostain syystä niin lyhyiksi että oikein koski, punainen nahka pilkotti. En edes tiennyt että kynnet voi leikata niin lyhyiksi. En ymmärtänyt juttua sitten ollenkaan. Monta päivää oli sormenpäät hellinä.

Onneksi kynnet kasvaa nopsaan.

Menin ottamaan luumunpunaisia raitoja ruskeaan tukkaan, samalla leikkaus. Vanhahko kampaaja sanoi että kokeillaanpa tämmöstä uutta väriä, tuloksena vaaleanpunaiset raidat, kun se ei osannut käyttää sitä. Ei suostunut korvaamaan hintaa, mutta antoi kaupan päälle semmoista ainetta jonka olisi pitänyt syventää väriä. No eipä syventänyt. Olin sen verran nuori etten tajunnut nostaa äläkkää, nykyään en ikipäivänä olisi suostunut maksamaan moisesta yhtään mitään.

ainiin tuli vielä muutama mieleen. Kävin sellaisella kampaajalla, ilmeisesti ei ollut kauaa vielä toimut ja toimitila vanhan kerrostalon päädyssä pienessä kylässä.
ekan kerran ku menin siltä loppu väri kesken, sekoitti lähes samanvärisen ja ano hyvitystä hintaan.
Toisella kertaa meni sähköt ja se ei voinu kuivata hiuksia ja taas tuli alee
kolmannella kertaa se koppas mua föönillä leukaan ja tapahtukohan jotain muutakin, en muista mutta en menny sen jälkeen enään.

joskus 14 vuotiaana, parturitatin piti varjata hiukseni ihanan vaaleiksi ja lopputulos oli kurpitsankeltainen! Viikon paasta tukka oli pakko varjata punaruskeeksi, ei kehdannut muuten olla... herkka ikakin kun viela silloin oli...

Kerran vastavalmistunut parturi-kampaaja pilasi mun uuden neuleen vaalennusaineella. kylla harmitti vaaleat lantit olkapailla, ja rahaa ei ollut ostaa uutta paitaakaan siihen maailmanaikaan...

Käyn säännöllisesti kosmetologin hoidoissa. Olen käynyt jo 10 vuotta säännöllisesti. Välillä vaihtanut paikkakuntaa ja kokeillut eri kosmetologien palveluita.
Yksi kosmetologipäivitteli opintojani. Otti kantaa alaan, jota opiskelen. Asenne oli negatiivinen. Pahoitin hieman mieleni.
Sitten oli yksi kosmetologi joka sanoi, että näytän ihan kauhealta, jos en osaa meikata!
Sitten yksi joka jäi mieleen päivitteli kulmakarvojani ja sanoi, että minun toisen puolen kulmakarvat ovat ihan pilalla, että olen nyppinyt ite sen väärin joskus ja jotkut karvat eivät enää kasva. Todellisuudessa minulla on kulmakarvat erilaiset, koska kasvojen puoliskotkaan eivät ole samanlaiset.
Siis tällainen päivittely ja kauhistelu. En tiedä, että onko se kosmetologien tapa kerätä asiakkaita, kun tarpeeksi kauhistelee asiakkaan ihoa tai tms.. luulevat että saavat uuden asiakkaan, joka alkaa säännölllisesti käydä heillä ja saavat tätä kautta tuloja.

Mulla ainoa että useampikin parturi ei ole osannut leikata pitkiä (suht paksuja) ja kiharia hiuksia kerroksittain. Yleisin tyyli että latvasta kerrostetaan se 5 cm. Mitä se auttaa kun pitäis aloittaa puolesta välistä päätä. Kerranki yks näytti peilillä taakse ja kysy että onko hyvä. Ja kun sanoin että vois vielä sen kerrostuksen leikata niin alkoi kauhea esittely ja selitys että oon minä täältä kerrostanu. Muutama sentti latvasta oli kerroksittain. kaikki ei vaan ilmeisesti osaa.

Viikkoa ennen yo-kuvaa, kampaaja "kevensi" otsatukkaa niin että siihen jäi karmea lovi keskelle otsaa. Onneksi yo-lakin lippa peitti sen kuvassa. *ei ikinä enää siihen oululaiseen merkkikampaamoon*

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kerran vastavalmistunut parturi-kampaaja pilasi mun uuden neuleen vaalennusaineella. kylla harmitti vaaleat lantit olkapailla, ja rahaa ei ollut ostaa uutta paitaakaan siihen maailmanaikaan...

Tästä tuli mieleen että kerran kävin ottamassa kiharat ja oli valkoiset housut jalassa ja varmaankin tumma paita (en muista varmasti) mutta kotona huomasin illalla että housujen kaulus oli värjääntynyt vaaleanpunaiseksi. En kyllä edes ymmärrä miten.

Minulla on pitkät suorat hiukset ja piti vaan tasata. Aikaa meni lähes 2,5 tuntia. Oli aloittelevainen parturi. Teki kyllä tosi tunnollisesti eli laadusta ei voi valittaa, mutta aikaa meni

Anoppi oli voittanut arpajaisissa lahjakortin, jolla sai kauneushoitolassa ripsien ja kulmien kestovärjäyksen. Ei kuitenkaan itse halunnut mennä, joten antoi lahjakortin minulle.

No, meninpä siis aikaa varaamaan oikein paikan päälle. Kosmetologi katsoi minuun ja totesi, että "turha tuohon naamaan on alkaa mitään ripsiä ja kulmia värjäillä, hyödyt enemmän jos tehdään ihonpuhdistus, hyvitetään tuo lahjakortti sitten hinnasta". No, minä nyökyttelin että tehdään sitten niin...

Siihen aikaan olin juuri saanut keskivaikean akneni hoidettua ja iho oli paremman näköinen kuin vuosikausiin. Olin iloinen siitä, että kasvoissani ei ollut enää märkiviä finnejä vieri vieressä. Arpia toki oli, ja jonkin verran mustapäitä, mutta ei mitään mielestäni "normaalia pahempaa".

Mitä teki kosmetologi? Aloitti hoidon kauhistelemalla monisanaisesti, miten huokoseni ovat aivan tukossa ja laajentuneet, ihonväri epätasainen ja kaiken kaikkiaan iho aivan kamalassa kunnossa. Oli kuulemma poikkeuksellisen hirveä näky niin nuorelle naiselle... Sitten hän alkoi huokaillen raastaa huokosiani.

Mennessä kosmetologille tunsin olevani ihan mukavan näköinen, lähtiessä itsetunto oli lytätty maanrakoon. Toiste en mene.

Aivan KAMALA kokemus Espoon Sellon Javeko-kampaamosta. En voi suositella tätä kellekään.

Tyttäreni tuli kampaamosta itkien kotiin. Hänen hiuksiaan oli leikattu huomattavasti enempi, kuin mitä oli sovittu. Kauniista pitkistä hiuksista oli tehty latvojen tasoituksen sijaan polkkatukka.

Lisäksi kampaamoa ei kiinnostanut tyttäreni terveys. Hän saa hajusteista migreenikohtauksia ja oli siksi pyytänyt hajusteettoman palvelun sekä aikaa varatessa että vielä varmistanut kampaajalta, että käytettään hajusteettomia tuotteita. Vaan kampaaja käyttikin voimakkaasti hajustettua pesuainetta. Tyttäreni sai voimakkaan ja kivuliaan migreenikohtauksen. Hajuste tarttui hiuksiin voimakkaasti kiinni ja sen pesu on hankalaa. Koska päänsärystä ei pääse, jos hajustettta ei saa pois, niin tilanne on ihan kamala. Päänahka myös kirvelee hajusteesta.

Haluan varoittaa kampaamosta muita hajusteista reagoivia, astmaatikkoja, allergikkoja jne. Javeko Sellossa ei kokemuksemme mukaan välitä asiakkaan terveydestä.

Yhteistyössä