Hae Anna.fi-sivustolta

Kampaaja/Jyväskylä?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Haidi, 29.06.2006.

1. pepita Vierailija

Siis eikä!! Tuollainen alennus tosiaankin on vain v*ttuilua.

Aika huimat on kyllä tuon Gaalan hinnat, ei taida siitäkään tulla mun paikkaa, vaikka Johannan työhön olenkin ollut tyytyväinen.

2. samaa mieltä Vierailija

en tiedä mistä johtuu,mutta tuntuu Jyväskylän kaikissa paikoissa olevan melko korkeat hinnat...Itse olen muuttanut muualta päin Suomea ja olin kyllä kauhuissani että eskustan kaikissa paikoissa saa pulittaa noin 100e väristä ja leikkauksesta. Tosin meinaan mennä koittamaan jos jälki ja ammattitaito on parempaa :)

3. seuraaja Vierailija

Itse olen käynyt Johannalla Hiusfriikissä ja olen ollut sen verran tyytyväinen,että aion jatkossakin mennä. Gaalan hinnat on lähes samat kuin Hiusfriikissä,ehkä jopa hieman edullisemmat värejen kohdalla. Aina olen lähtenyt iloisena Johannan luonta pois,ja en ota riskiä,vaihtamalla johonkin edullisempaan....

4. mimica3 Vierailija

Mun mielestä sata euroa leikkauksesta ja väristä on HIRVEÄ SUMMA! En todellakaan maksa tuollaisia hintoja. Eikä sitä paitsi korkea hinta ole mikään tae laadusta/osaamisesta, Jyväskylässäkin on pilvin pimein muka-hyviä kampaajia, joiden jälki tosiasiassa on aivan ala-arvoista.

5. mimica3 Vierailija

Hmmm, vaikka tätä onkin moderoitu, voisin kuvitella kenestä tässä on kyse. Vähän samanlaisia kokemuksia nimittäin mullakin...

6. opiskelija jkl:stä Vierailija

Hohooo! Gaalassa sentään kolme euroa!
    Gaalan hinnastossa siis lukee, että opiskelija-ale on HUIMAT 3 euroa per palvelu. Eli jos värjäyksen normihinta on 120 euroa, saan sen 117 euroon, ai hurja, varaanko heti!?!? :D
    Muualla opiskelija-ale on yleensä ainakin sen kymmenen prossaa.

7. Lootuska Vierailija

Minulla on pitkät hiukset ja kävin eilen Gaalassa,ottamassa vaaleita raitoja ja koko värin.Pesupaikalla vielä sävytettiin vaaleat kohdat hopeisemmiksi ja koko käsittelyn hinta leikkauksen kanssa oli 90euroa!-ei 120euroa... luulen,että viimeiseksi mainittava hinta on vain jos omistaa TODELLA paksut hiukset tai jotain. Koska omani ovat kuitenkin kunnolla pitkät ja ei mielestäni mitkään älyttömän ohuet,kai :) Paikka oli mukava ja viihtyisä,ainut mitä jäin kaipaamaan oli hierovat pesupaikat, mutta se kyllä korvattiin pitkällä hoitoaine hieronnalla.

8. Tepa Vierailija

Kuokkalassa hiushoitola miss-style ja siellä Päivi-niminen kampaaja. Tekee huolella laadukkaasti,
    ehdottaa uutta mallia/väriä jos on tarvis. On suosittu, ei välttämättä pääse ihan seuraavana päivänä...

Hius- ja kauneushoitola Miss-style

9. --- Vierailija

Valitettavasti menin uskomaan tätä viestiä. Kyseinen kerrostalon alakerrassa sijaitseva "mummokampaamo" ei todellakaan sovi nuorelle laatutietoiselle ihmiselle. Kerroin yksityiskohtaisesti, mitä hiuksilleni on ennen kampaajalla tehty ja pyysin laittamaan samalla tavalla. Noh, pilallehan se meni, koska kampaaja uskoi tietenkin "ammattilaisena" tietävänsä asiakastaan paremmin. Siinä sitten lopuksi ihmetteli, että oikeassa sä olit. Yrittipä vielä myydä kaikkea mukaan eli raha oli vain mielessä. Aiemmin oltiin vieläpä puhuttu, että mulla on tarpeeksi tukkatuotteita tällä hetkellä. Sanoi Goldwellin rautaa paremmaksi kuin GHD, koska myy Goldwellia itse. Leikkasi hiukseni vasta kihartamisen jälkeen : O Leikkausta en olisi edes halunnut, mutta koska sai siitä rahaa niin teki "väkisin" noin 2-3 min kestävän leikkauksen, josta sitten peri muutaman kympin. Väri epäonnistui täysin ja Tarja myönsikin sen, mutta hän ei ollut kovin halukas tekemään asialle mitään, koska häneltä kuluu aikaa ja aineita siihen. Hyvitystä ei suostunut antamaan. Ihan uskomaton kokemus ja muistutti siitä, ettei yhden-kahden yksityisen ihmisen kampaamoon kannata koskaan mennä. Jos kyseessä olisi oikeasti Hollywoodin huippuammattilaiset, niin miksi ihmeessä pitäisivät kampaamoa pienessä kaupungissa kaukana isosta maailmasta. Älkää edes kokeilko.

10. hehe Vierailija

Mistä saisin suht edukkaasti (teippi) pidennykset hiusiini?

11. sharon4 Vierailija

Hui kamala! Kiitos varoituksesta!!

12. myös pettynyt Vierailija

Samanlaisia kokemuksia myös täällä. Varatessani aikaa minulta kysyttiin puhelimessa puhunko englantia, sillä hän voisi antaa ajan miehelleen joka ei puhu suomea. Kerroin että en osaa englantia ja toivoin nimenomaan että Tarja leikkaisi hiukseni. Kun saavuin paikalle, minulle ilmoitetiin että mies leikkaa hiukset. Yritäpä siinä sitten selittää ilman kielitaitoa mitä hiuksille pitäisi tehdä. Muutoinkin vaikka tulkki välillä oli avustamassa ei sanomisiani kuunneltu ollenkaan. Koko toimenpiteen ajan arvioitiin kriittiseen sävyyn muita kampaajia, eikä itse oltu sen kummenpia. Toitotettiin vaan omaa osaamista, sillä kustannuksella ettei asiakasta ja hänen toiveitaan kuunneltu ollenkaan. Ihan ihme sähläystä. Tarkoituksena oli vaan suoriutua toimenpiteestä todella nopeasti. Oli siis minulla ainakin ensimmäinen ja viimeinen käynti kyseisessä kampaamossa. Ennemmin vietän vaikka hieman pidempään aikaa kampaajalla, on ainakin minulle tietynlainen rentoutumishetki ja aikaa itselle.

13. pa-ka Vierailija

Ajattelin kirjoittaa tänne hieman ajatuksiani näin parturi-kampaajan kannalta katsottuna..
    Mielestäni on melko röyhkeää tapa jolla täälläkin viestiketjussa puhutaan parturi-kampaajista nimillä. Palautteen antaminen on erittäin hyvä asia , onpa palaute sitten huonoa tai hyvää kunhan se on asiallista. Negatiivisen palautteen kirjoittaminen ja kampaajien nimillä puhuminen netissä voi todella vahingoittaa, varsinkin yrittäjän työarkea. Mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella, se on fakta, joten ei pidä syyllistyä uskomaan kaikkea mitä kirjoitetaan vaan mielummin kokeilla itse ja antaa sitten omaa mielipidettä asiaan.

Sitten.. Älkää luulko että parturi-kampaajat ovat ajatustenlukijoita- > Emme ole. Joten jos sinulla on visio hiusmallistasi, ole valmis kertomaan selkeästi ajatuksista, älä oleta että "no kyl sä tiedät, sillai kivasti rikotusti" riittää jotta saataisiin haluttu lopputulos. Kuva halutusta hiusmallista olisi hieno juttu! Kannattaa olla hieman avoimin mielin, varsinkin kun ensi kertaa lähdet uuteen kampaamoon, ennen kuin alatte kampaajan kanssa tutustumaan toisiinne ja hiusmieltymyksiinne. Kampaajalla vie muutaman kertaa ennen kuin alkaa tuntemaan asiakkaan hiukset, miten ne käyttäytyy värjätessä ja leikatessa.
    Muistakaa myös realistisuus: Hiuksista ei välttämättä voi saada sellaista kun itse olet ajatellut, sillä hiusten laatu vaikuttaa paljon. Ohuista hiuksista ei saa paksuja, mutta niistä voi saada paksumman oloiset hyvällä mallilla ja värillä. Ja mallikuvissa hiukset ovat yleensä todella laitetut, joten ei kannata olettaa että leikkaus on heti herätessäsi kuosissaan-> jokainen hius vaatii jotain laittamista, oli se sitten föönausta, suoristamista, vahan tai lakan käyttöä. Ns."pese ja pidä" hius on ehkä käytännöllinen, mutta kannattaa miettiä imarteleeko se kasvojasi ja sinun yleisilmettä-> saisiko pienellä suihkauksella lakkaa hieman kohotusta ja sitä kautta ilmekin kohenee?

Palautteen antamisesta vielä.. Jos kampaaja ei ole saanut aikaiseksi sinua mielyttävää leikkausta tai väriä, voit asiasta sanoa kohteliaasti-> Ei rupeamalla huutamaan muiden asiakkaiden kuunnellessa vieressä kuinka hirveä ja huono tukka nyt on ja kuinka olen pilannut hiuksesi! Sellainen pilaa kampaajan päivän ja tekee todella huonon olon moneksikin päiväksi, PARTURI-KAMPAAJATKIN OVAT VAIN IHMISIÄ JA TEEMME VIRHEITÄ aivan kuten jokainen tällä planeetalla! Kampaajat jää tälläsissa tilanteissa pahasti alakynteen, sillä asiakas on aina oikeassa. Jos asiakas haluaa purkaa huonoa oloaan meihin, emme voi sanoa asiaan mitään negatiivista, koska se kääntyisi heti meitä vastaan.
    Jos et ole tyytyväinen, kerro asiasta nätisti ja rakentavasti jotta voitte yhdessä miettiä miten asian kanssa edetään. Useimmiten kampaaja korjaa asian samantien, tai myöhemmin kun on aikaa, ilmaiseksi. Tai vaihtoehtoisesti antaa alennusta.

Ensi kerralla kampaajalle mennessäsi muista avoin mieli ja keskustele rauhassa kampaajasi kanssa halutusta mallista. Mikäli itselläsi ei ole visiota, anna kampaajalle vapaat kädet, hän on ammattilainen ja yleensä koulunsa käynyt :)

Muistakaamme kunnioitus; Kampaajat kunnioittaa asiakkaitaan, eikö asiakkaankin kuuluisi kunnioittaa kampaajaa?
    Kiitos ja kumarrus, nautinnollista syksyn jatkoa kaikille :)

14. Minni4 Vierailija

Erittäin huomionarvoisia pointteja edellisessä kirjoituksessa. Olen aina ollut kampaamopalvelujen ahkera käyttäjä, kampaajalla käynti on useimmiten ollut kaikin puolin onnistunut ja miellyttävä kokemus. Noinhan se palautteen - niin negatiivisen kuin positiivisen - pitäisi periaatteessa mennä. Muutamia kertoja olen kuitenkin antanut negatiivista palautetta kampaajalle ja tilanteet eivät ole olleet kovin mukavia. Kampaaja on ilmiselvästi närkästynyt ja pahimmillaan saanut aikaan tunteen, että kyseessä on asiakkaan oma vika. Hyvityksestä ei ole ollut puhettakaan tai se on ollut sellainen ettei se ole voinut tulla kyseeseen. Esim. silloin kun otin pitkiin hiuksiini permanentin, joka epäonnistui niin täydellisesti, että jouduin leikkauttamaan hiukseni lyhyiksi. Kampaajan hyvitysehdotus oli, että hän laittaa ilmaiseksi uuden permanentin.

Toinen tapaus koski hiusten raidoitusta. Kampaaja laittoi raidat (en ollut ensimmäistä kertaa kyseisellä kampaajalla) jotka paljastuivat lopputulokseltaan oranssin väriseksi. Oho, täytyy ottaa homma uusiksi, totesi kampaaja. Ja niinpä laitettiin uudet raidat. Tukan kunto oli operaation jälkeen mielenkiintoinen kauniisti sanottuna. Kampaaja "lohdutti" minua sanomalla, että hän perii kuitenkin hinnan vain yhdestä raidoituksesta vaikka joutui tekemään työn kahdesti. En itsekkään ollut kovin haltioissani joutuessani käyttämään aikaa tuplasti kampaajalla istumiseen. Hyvitykseksi sain pari minikokoista matkapakkausta sampoosta ja hoitoaineesta.

Nämä ovat tietysti ääritapauksia, mutta myös negatiivisen palautteen vastaanottaminen on taitolaji, jossa mielestäni kampaajilla - kuten monen muunkin ammatin edustajilla - on vielä parantamisen varaa.

15. maksava asiakas Vierailija

Nimimerkille pa-ka;

Kampaaja kuitenkin ottaa maksun - ja usein aika suurenkin - palveluistaan. Tällöin kyllä asiakas on mielestäni oikeutettu myös antamaan kritiikkiä. Minun mielestäni tällä palstalla ei ole ollut asiatonta kritiikkiä, kyllä minä ainakin haluan, että kommentit annetaan asioiden ja ihmisten nimillä, jos kritiikki kalahtaa johonkin, se lienee täysin aiheellista. Kampaamohinnat ovat tätä nykyä tähtitieteellisiä. Ei minulla ainakaan ole varaa kokeilla henkilökohtaisesti jokaista kampaajaa vaan luotan aika paljonkin esim. tähän ketjuun ja ihmisten kokemuksiin ylipäänsä.

Mielestäni tällä palstalla kirjoitelleet eivät ole vaatineet mahdottomia, sellaisia mistä pa-ka yllä kirjoittaa. Jos asiakas antaa kampaajalle vapaat kädet ja haluaa mallinmuutoksen, onko pa-ka:n mielestä muutaman sentin latvanlyhennys sellainen?????

Jos asiakas kommentoi, että kampaaja on välinpitämätön asiakasta kohtaan, ei ymmärtääkseni tämäkään ole asiakkaan vika????

Taisi nyt kolahtaa pa-ka:n omaan nilkkaan kommentit täällä ja siitä tuo kirjoitus. En väitä, että noin yleisesti ottaen kaikkialla kritisointi aina olisi aiheellista ja oikeaa, mutta nimenomaisesti tällä palstalla mielestäni kirjoitukset ovat olleet ihan todenmukaisia. Miksi pitäisi kaunistella, jos ei siihen ole aihetta??

Voin kertoa, että itsellänikin on huonoja kokemuksia juurikin tässä ketjussa kritisoiduista kampaajista. Sattumaako sitten sekin? ;D ;D

Ylempänä kirjoitettiin: "negatiivisen palautteen vastaanottaminen on taitolaji, jossa mielestäni kampaajilla - kuten monen muunkin ammatin edustajilla - on vielä parantamisen varaa. "
    Tähän on pakko yhtyä! Itse olen täysin eri ammattiryhmän edustaja, mutta jos työstäni annetaan kritiikkiä, otan sen rakentavana palautteena ja yritän taas toimia ammatissani entistä paremmin. Kampaajatko ovat sitten täydellisyyksiä, kun ei pää kestä mitään kritisointia, vaikka siihen aihetta olisikin?!

16. Tonttutyttö Vierailija

Kävin ensimmäistä kertaa Parturi-kampaamo Gaalassa. Ja olin erittäin positiivisesti yllättynyt. Tila oli mukavan pieni ja viihtyisä, ja tuntui siltä,että työntekijät OIKEESTI viihtyi työssään. Ilmapiiri oli rento. Tämän lisäksi hiuksetkin onnistuivat hyvin. Menen uudestaankin ja suosittelen muillekin!

17. Parturi-Kampaaja Vierailija

Hei.

Päätin minäkin kampaajana tulla sanomaan oman mielipiteeni tänne.

Mielestäni pa-ka:lla oli oikein kivasti muotoiltu viesti tänne, en ihan usko että hän kuitenkaan yksin on kampaajana tuota mieltä asioista. Minä olen myös kohdannut monenlaista ja aina jos kritiikkiä on tullut, ensimmäinen asia on myöntää asiakkaalle että jos tukka ei ole hyvä me korjaamme sen ja hyvitämme rahana tarvittaessa. Mutta tässäkin kohtaa on kaksi asiaa jotka täytyy muistaa, oliko moka esim. värissä(silloin itse annan aina alennusta+korjaan) vai onko kyse vain ettei näkemykset menneet yhteen esim.leikkauksen suhteen. Silloin seuraavalla kerralla tietää taas vähän paremmin millainen ihminen siihen penkkiin istahtaa. Me todellakin olemme tavallisia tallaajia ihan kuten tekin joten mokia ja virheitä sattuu kaikille. Sen ymmärrän täysin jos jossain saa töykeää/välinpitämätöntä palvelua että siitä saa antaa kritiikkiä, mutta voisiko sen antaa sille ihmiselle itselleen ja rakentavasti. Eikä puhua täällä ja pahaan sävyyn. Olisiko kiva jos teistä puhuttaisiin täällä nimillä ja haukuttaisiin. Otetaan sitten mikä ammatti vain, lastenhoitaja/lääkäri/hieroja...Ihan mikä vain, siinä alkaa pian mennä yhdellä jos toisella työ alta.

Itse koitan asiakaspalvelijana olla iloinen, positiivinen, aina asiakkaan huomioon ottava ja kiltti. Osaan kyllä tarvittaessa aukaista suuni jos pitää mutta sellaista ei ole käynyt vielä koskaan että olisin itse tiuskinut asiakkaalle tms. Miksi pitäis jos molemmat kunnioittavat toisiaan? Itse teen näin mutta en takaa että kaikki tekevät.

Toivon että kukaan ei ota tätä pahalla, me kuitenki palvelijana olemme teitä ja pyyntöjänne varten mutta rajansa aina kaikella, kukaan ei varmasti halua että loukataan toista pahasti.
    Toiset ovat herkempiä kuin toiset ja kaikki eivät kritiikkiä vastaan kunnolla johon minunkin mielestäni pitäis saada parannusta.

Kohtele muita niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan :)

18. Hei,

Ajattelin omia kokemuksiani tässä jakaa, kun olen tätä palstaa vinkkien toivossa itsekkin seurannut. Olen Jyväskylääni muuton jälkeen käynyt kolmesti kampaajalla (täällä).

Ensimmäinen kerta Klipsissä joulukuussa 2009. En löytänyt oikeanlaista kuvaa mukaan, joten yritin kuvailla haluamaani väriä sanoin esim. suklaanruskea, lopputulosa oli todella tumma, tummempi kuin olisin halunnut. Kampaajan tuolissa se ei vielä niin kamalalta näyttänyt, mutta kun kotona katselin omassa valossa, niin oli se aika paljon erilainen kun mitä ajattelin. Tosin jälkeenpäin toisella paikkakunnalla kampaajana toimiva ystäväni valaisi minua että kampaajille suklaanruskea on juuri sitä tummaa suklaata mitä mun päässäni oli, eikä mikään vaalea maitosuklaan sävy. Paikka oli muuten mukava ja viihtyisä ja opiskelija-aletta sai.

Seuraavana kävin Hiusfriikissä toukokuussa 2010, en muista kenellä valitetavasti, paikka oli todella hieno ja tyylikäs, ehkä vähän vilpoisa. Otin raitoja ja pientä vaalennus sävytystä, tukka onnistui hyvin, mutta jotenkin jäi tunne että kampaajan kanssa ei täysin klikannut, täyttä ymmärrystä ei syntynyt ja sen takia värin paljastus oli hyvin hyvin jännittävää, kun en ihan tiennyt mitä sieltä tulee. Eli vaikka lopputulos oli hyvä jatkoin yhä etsintää, sillä en tuntenut oloani kotoisaksi, luottavaiseksi.

Eilen (lokakuu 2010) kävin Gaalassa ja voin sanoa että aivan mahtava paikka! Itsellä on pitkät hiukset (yli rinnan pituus) ja niiden väri + leikkaus (ihan kunnon leikkaus, eikä vaan tasoitus) + kiva kampaus + opetusta kuinka omiin hiuksiini kannattaa tehdä kiharoita (näytti suoristusraudalla). Hinta ei ollut ollenkaan sellainen mitä pelkäsin hinnaston mukaan, tämä oli 90e. Voin suositella koko hoitoa koko sydämmestäni ja itse ainakin aion käydä tuolla jatkossa ihan varmasti, etsintä on vihdoin ohi!!! :D

19. fkytflu Vierailija

Onko kenelläkään kokemuksia stailista??

20. Alina. Vierailija

21. Orkidea82 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itellä todella pitkät hiukset, voisin ehkä käydä tuolla Gaalassa, jos ehdottaisitte jotain. Johanna on varma ja hyvä, mutta entä muut?

22. kk Vierailija

Mihin on Kaisa hävinnyt Stailista? Nettiajanvarauksen kautta ei ainakaan pystynyt varaamaan hänelle aikaa, vaikka henkilökuntaan näyttäisi vielä kuuluvan ainakin nettisivujen mukaan...

23. Äippä-81 Vierailija

Kävin ensimmäistä kertaa kyseisessä kampaamossa,sillä omistajalla, ja osasi tehdä hiuksistani juuri sellaista mitä halusinkin. Varmasti kaikki siellä hommansa osaa,ja meinaan jatkossakin käydä...

24. elina Vierailija

Onko kenelläkään kokemuksia parturi kampaamo stopista? siitä mikä on forumissa? olen vasta jyväskylään muuttanut, eikä siis omia kokemuksia paikasta ole. käväisin vaan yks päivä ostamassa tuotteita sieltä ja ainakin silloin tuli olo että olivat asiansa osaavaa porukkaa..

25. niiksu Vierailija

On. Huonoja kokemuksia. Jotenkin kiire ilmapiiri, liukuhihnameininkiä. Itse sain lähteä hiukset kosteina, kun seuraava asiakas jo odotteli vieressä. Ei kiva.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri