Kampaamopalvelua tyhmille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuropää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puuropää

Vieras
Varasin kampaaja-ajan teini-ikäiselle tytöllemme. Sanoin puhelimessa, että meillä on sovittuna oma malli ja että tyttö on menossa Helsinkiin Animecon tapahtumaan. Selitin että olen kotiäitinä oleva ei aktiivinen kampaaja enkä ehdi itse leikata tytön hiuksia niin radikaalisti, värin laitan itse.
Kampaaja sanoi osaavansa leikata kuvailemani mallin ja pyysi tuomaan varmuudeksi kuvan.
Veimme kampaajalle mallista kuvan, piirrustuksia ja kirjalliset ohjeet. Kerrottuamme vielä verbaalisesti ja havainnollistaen tytön tukkaa, kampaaja alkaa "työnsä". Sinulla on niin kauniit pitkät hiukset, että mmitä jos ei heti leikattaisi NIIN lyhyitä hiuksia vaan tehtäisiin näin ja näin ja.....
Tyttö siihen että ai jaa no ei mitään tosi tosi lyhyttä tykkaa...
Minä yritän jotain selittää siitä mallista. Menin ihan hämilleni ja äämestäni kuuli tyytymättömyyteni. Tyttöä alkoi hävettää ja käski minut pois. Minä siinä sitten tiuskasin että tehkää sitten mmitä lystäätte.
Menin odotustilaan ja etsin malleja lehdistä ja näytin niitä vielä heille mutta kampaaja vaan ilmoittaa heidän jo sopineen mitä tekevät ja tyttö huitoo minua pois. Selitän että olen pettynyt koska toin tytön vain tämän sovitun mallin takia ja muut olisin voinut itsekkin kotona leikata.
Lähdettiin muiden lapsien kanssa pois ostamaan "sokeria" hermoille.

Tulimme takaisin ja tytöllä oli samanlainen malli mitä olen hänelle leikannut jo parisen vuotta, mutta lyhyempänä ja enemmän kerroksittain.
Kampaaja yrittää saada meitä ostamaan kampaamotuotteita jne...
Sanon tylysti EI KIITOS ja maksan.
Menimme läheiseen puistoon keskustelemaan tapahtuneesta.Sanoin etten vie tyttöä enää kampaajalle koska maksoin jostain mitä en luvannut maksaa.
Tyttö ei ollut tyytyväinen hiuksiinsa ja neuvostani meni kampaamoon kysymään voiko asialle tehdä jotain?
Vastaus oli että voi varata uuden ajan mikä maksaa 20 e tunti! Itse en päässyt mukaan kun jouduin kakanvaihtopuuhiin.....

Että näin tyhmää palvellaan Lahdessa kampaamo NAP.........

Voi miten monta kertaa oon lähtenyt itku kurkussa kampaajalta saman syyn takia. Selvä malli on mitä haluan mutta kampaaja ei vaan "tajua" tai leikkelee omiaan. Joskus oon saanu hyvityksen, useimmiten vaihdan kampaajaa samantien koska tiedän ettei se siitä mihinkään muutu...

Mitäs jos se kampaaja näki ettei kyseinen hiusmalli sopinut tyttärellesi ollenkaan? Ammattietiikan vastaista leikata suoraan sellaista mallia joka näyttää huonolta. Yritti vaan kiltisti sanoen koittaa muotoilla sopivammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Mitäs jos se kampaaja näki ettei kyseinen hiusmalli sopinut tyttärellesi ollenkaan? Ammattietiikan vastaista leikata suoraan sellaista mallia joka näyttää huonolta. Yritti vaan kiltisti sanoen koittaa muotoilla sopivammaksi.

Pitäisihän sen kampaajan kertoa, jos ei aio toteuttaa sovittua mallia!

Sai sentä mitä tilas. Siis tyttösi tahdon mukaisen.

Itse tulin viime viikolla kotiin parturista puolella vähemmällä hiusmäärällä kuin sinne olin mennyt (multa siis karsittiin puolet tukasta, koska "sulla on niin kamalan paljon tätä" ) ja täysin päinvastaisella värillä kuin mitä olin pyytänyt (pyysin yleisilmeeksi blondia, olen tummanruskea). Mutta hienosti pelasi tämäkin parturi asiansa niin, että harmi jäi täysin mun kärsittäväkseni.

Paitsi, että osaan olla menemättä sinne toiste ja ahkerasti olen tarinaani levittänyt muillekin... B)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:

Pitäisihän sen kampaajan kertoa, jos ei aio toteuttaa sovittua mallia!

No kokoajanhan se ap:n mukaan oli kertonut: mitäs jos tästä leikataan ja tähän jätetään.. Lue uudestaan. :)

Jos tyttö on teini-ikäinen niin tarviiko äidin piirtää kuva millainen tukka tytölle leikataan..?
Ja jos kerta on niin tarkkaa, niin miksi viedä toiselle leikattavaksi? No joo, meitä on moneen junaan. Mutta siinä oon samaa mieltä että jos pahasti menee mönkään niin kyllä se jälki pitäis korjata ilmaiseksi.

Tyypillistä...

Itse olen pitkä- ja paksutukkainen blondi. Pyysin kampaajalta mustia ja kirkkaanvaaleita raitoja. Sanoi että näyttää paremmalta kun laittaa niitä mustia vain alle ja vaaleita päälle. (tukkani on kerrostettu, joten raidat tulisivat kuulemma kivasti esille)

Aikansa suti raitoja ja parin kolmen tunnin päästä oli valmista. Tukkani oli edelleen blondi. Mitään mustia raitoja ei näkynyt, koska ne olivat aivan liian ohuita, ja vain siellä alla.
Kampaaja totesi: "Oho, sulla olikin näin paksu tukka, ettei niitä mustia raitoja näy, mutta kyllähän sä tiedät että niitä siellä on."

Arvatkaa vaan vaihdoinko kampaajaa...

Tää on niin taas tätä! Mikset ap itse leikannut tyttäresi hiuksia? Kun aikaa tosiaan meni siihen ohjeistamiseen varmasti ainakin saman verran?!

Toisekseen, ihmiset kuvittelee turhan helposti, että kunhan ottaa mallikuvan mukaan niin omasta tukasta tulee naamaa myöden samanlainen. Vaikka väri ja omat hiukset olisi jotain ihan muuta! Ja se oma tukka ei välttämättä sovellu ollenkaan sellaiseen malliin! Ja sitten itketään kun kampaaja on "pilannut" tukan! Se kampaaja varmaan yritti tehdä parhaansa, mutta koska kuva ja todellisuus ei vastannut asiakkaan mielikuvaa, niin kampaaja on heti huono!

Ja itse en ole kampaaja, mutta sivusta seuranneena tiedän kyllä miten nämä hommat menee.

Tyttö piirsi kaksi mallia edestä ja sivulta. Tyttö myös tulosti kuvia netistä ja kirjoitti ohjeet.
Minä kampaajana hyväksyin mallin joka sopi tytön hiuslaatuun ja pään ja kasvojen muotoihin.
Levitin täällä kokemuksiamme, kun olen niin ihmeissäni miten minä mielestäni sanavalmis ihminen hoidin tilanteen näin huonosti.

Niin ja te tyhmät ihmiset ette tajua, että sillä kampaajallakin menee aikaa, että oppii näkemään miten se oma tukka taipuu, miten sitä laitatte jne.. Samoin kuin värin laita, hyvä kampaaja osaa katsoa, mikä asiakkaalle sopii ja mikä ei. Mutta jos käy vain sen yhden kerran niin miten se kampaaja sitten koskaan voi tietää mitä sinä haluat?!! Koska kyllä se on aika vaikeata osua aina 100% oikeaan ehti ekalla kerralla kun asikas siihen tuoliin istuu.

Mulla on oma luottokampaaja, joka osaa laittaa mun tukan ja värin niin etten koskaan mieti etukäteen valmiiksi mitään, lopputulos on aina täydellinen. Mutta vuosia olen hänellä käynytkin. Ja juuri siksi, että kun kampaaja tietää millainen asiakas todella on, osaa hän myös sen tukan laittaa oikein!

Alkuperäinen kirjoittaja puuropää:
Tyttö piirsi kaksi mallia edestä ja sivulta. Tyttö myös tulosti kuvia netistä ja kirjoitti ohjeet.
Minä kampaajana hyväksyin mallin joka sopi tytön hiuslaatuun ja pään ja kasvojen muotoihin.
Levitin täällä kokemuksiamme, kun olen niin ihmeissäni miten minä mielestäni sanavalmis ihminen hoidin tilanteen näin huonosti.

No joo, tämä selittää sitten asian. Ehkä ne ohjeet ei olleet oikein viimeisen päälle hyvät, jos tyttösi ne tekivät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja te tyhmät ihmiset ette tajua, että sillä kampaajallakin menee aikaa, että oppii näkemään miten se oma tukka taipuu, miten sitä laitatte jne.. Samoin kuin värin laita, hyvä kampaaja osaa katsoa, mikä asiakkaalle sopii ja mikä ei. Mutta jos käy vain sen yhden kerran niin miten se kampaaja sitten koskaan voi tietää mitä sinä haluat?!! Koska kyllä se on aika vaikeata osua aina 100% oikeaan ehti ekalla kerralla kun asikas siihen tuoliin istuu.

Mulla on oma luottokampaaja, joka osaa laittaa mun tukan ja värin niin etten koskaan mieti etukäteen valmiiksi mitään, lopputulos on aina täydellinen. Mutta vuosia olen hänellä käynytkin. Ja juuri siksi, että kun kampaaja tietää millainen asiakas todella on, osaa hän myös sen tukan laittaa oikein!

On siinä eroo silti.
Oon käyny kampaajalla, joka ekalla kerralla jutteli mun kanssa mallista ja selitti miksi se ei toiminut.
Toinen taas teki just niin ku ite halus, ei selittänyt mitään ja kohteli ku aasia. Että näin.

Alkuperäinen kirjoittaja puuropää:

Kampaajalla oli eri näkemys? Olisit itse leikannut sitten, koska aika huvittavalta kuulostaa noi kirjalliset ohjeet, kuvan ymmärrän. Taidat itse olla melko vaativa ja vaikea asiaksa?

Miksen sanonut että sovimme sinun kampaajan ja meidän tytön kanssa tästä mallista ja olen luvannut maksaa siitä ja jos sovitte muuta, niin minä en maksa!!!!

AI ETTÄ KUN JÄLKIVIISAUS ON NIIN PIIP!
Eiköhän tästäkin taas jotain oppinut, esim että tosiaankin leikkaan ne meidän perheen hiukset ihan itse ja jos en itse ehdi niin odottakoon...
Kiitos!

Yhteistyössä