Kananmunissa parasta ennen 10.5, uskaltaako käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Hajota munia yksitellen lasiin, se haisee ihan karmeelta jos se on huonoksi menny, jos ei haise ja keltuainen pysyy ehjänä niin voi mun mielestä käyttää.

Okei, joo, katos kun ei tullut mieleen tuollai tehdä kun keitettyjä munia vain mietin aamipalalle....

Riko se muna lasiin ja haista =) tai siis jos se on pilaantunut niin ei tarvii edes haistaa kun huomaat sen jo rikkoessasi. Pilaantunut kananmuna löyhkää kaamealle, eli jos munasi ei haise pahalle niin voi käyttää. Munat säilyy pitkään, mutta myyjän on pakko laittaa kennoon päiväys, ja jos se on parasta ennen, niin ei se tarkoita että se sen jäkeen olis käyttökelvoton. Ei meillä ole omien kanojen munissa mitään päiväystä, käytetään jos ei ole pilaantunut, ja todella harvoin sattuu pilaantunut muna (ehkä kerran vuodessa).

Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Hajota munia yksitellen lasiin, se haisee ihan karmeelta jos se on huonoksi menny, jos ei haise ja keltuainen pysyy ehjänä niin voi mun mielestä käyttää.

Miksi keltuaisen pitää pysyä ehjänä? En ole tuollaista kuullutkaan, monestihan se menee rikki kun munankuori raapaisee sitä. Ja munan vahvuus (kuori ja kalvot) riippuu siitä mitä kana syö ja miten vanha kana on.

Ihan kirkas ja hajuton oli tuo minkä lasiin rikoin, taidan uskaltaa käyttää. Kun ei tuosta merkinnästä saa selvää onko se oikeasti 10.5 vai 18.5, sen verran on epäselvä.

Käyn vielä tekemässä tuon kelluntatestinkin kaiken varalta..

Kiitos kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
En käyttäis :x

Miksi?

Ne on hyvässä paketissa siellä. Jokaisen kun rikkoo yksitellen niin tietää onko pilalla.

Niitä on vaan pikkasen haastavampaa sen jälkeen keitellä kun ovat rikkinäisinä lasissa, jollei uppomunia meinannut tehdä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
En käyttäis :x

Miksi?

Ne on hyvässä paketissa siellä. Jokaisen kun rikkoo yksitellen niin tietää onko pilalla.

Niitä on vaan pikkasen haastavampaa sen jälkeen keitellä kun ovat rikkinäisinä lasissa, jollei uppomunia meinannut tehdä. =)

Jaa sä keität. Mä en keitä vaan käytän ruuanlaittoon.

Yhteistyössä