Hae Anna.fi-sivustolta

Kanariakeskustelut

Viestiketju osiossa 'Kanariansaaret' , käynnistäjänä Eve1955, 07.08.2016.

1. Eve1955 Vierailija

No eipä täällä ole kauheesti keskusteltu. Tuolla suomi24-palstalla on niin paljon häiriköintä, että jos täällä vois keskustella asiallisesti. Itse ollaan vakikävijöitä gran kanarialla. Valitettavasti ei päästä ennen joulua. Sillon on kyllä hienoa mennä, kun monessa paikkaa on ne hienot jouluseimet ja uusivuosikin on tosi upea raketteineen. Vois viihtyä pidempäänkin ja ehkä viihdynkin, jos saan edullisen ja hyvän kämpän.

2. sotavento Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    71
    Joulusta ja uudenvuoden ajasta olen täysin samaa mieltä. Ja onhan siinä vielä sitten loppiaisen aikakin kulkueineen - ja melko pian seuraa karnevaalit.

Aika paljon ihan asiallista keskustelua on nykyään myös Facebookissa. Tosin siellä ei ole juurikaan mukana ainakaan minun tuntemiani entisiä Plazan tai 24:n porukoita paitsi satunnaisesti tai "vierailijoina".

Plazalla (Anna) moderointi on aina ollut ammattimaista.

Tosi kiva, jos tänne saataisiin muutakin kuin pelkästään Puerto de la Cruzin tarinaa.

3. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    336
    "Tosi kiva, jos tänne saataisiin muutakin kuin pelkästään Puerto de la Cruzin tarinaa."

Samaa mieltä. Josko kenties sitä kautta syntyisi halu matkustaa joskus Gran Canarialle. S24sen sekoiluja luettuani, sellaista halua ei valitettavastui ole. Granillahan en koskaan ole käynyt. Ensimmäinen matkani Kanarialle kun suuntautui Teneriffalla ja Puerto de la Cruzin, johon rakkaus syntyi heti ja se elää, pysyy ja voi hyvin.

Tervetuloa kuitenkin myös asialliset Gran Canarian kirjoittajat tänne Annan asialliselle palstalle. Tuokaa mukananne asenne, jolla vakuutatte minutkin valitsemaan joskus matkapaikakseni Granin. Mikäänhän ei ole mahdotonta ja halu tutustua myös muihin saariin on olemassa.

4. eläkepappa Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    165
    Minä kipasin Las Palmasissa emännän kanssa runsaan viikon verran aikanaan. Kaupunki oli ihan ok, minä jopa pidin siitä. Se on sikäli kummallista, että Santa Cruz'ia en oikein voi sietää. Kun niille kirppiksille lähdetään, saan suosiolla jäädä Puertoon. Molemmat on isompia kaupunkeja, mutta en löydä rationaalista syytä, miksi mieltymykset ei ole samanmoiset. Puerto de la Cruz on minulle se kotoisa "kylä". Ristiin rastiin on sen verran tullut dallailtua, ettei tartte enää oikein lähteä tutustumaan mihinkään. Heti on olotila rento...

5. sotavento Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    71
    Gran Canaria on aikanaan kierretty joitakin kertoja, asuinpaikkoina on tuttu Inglesin ja San Agusitin välinen alue, sekä Las Palmas. Tuo hieno kaupunki voisi oikeasti joskus olla kotini. Ja Eläkepappa, olen täysin samaa mieltä noista pääkaupungeista. En minäkään isommin diggaa Santa Cruzista, sitä on vaikea selittää - jotenkin se vaan jättää kylmäksi.

6. Antigue Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    336
    Las Palmasissa en koskaan ole käynyt, kuten en Gran Canariallakaan, joten Palmasin suhteen en osaa sanoa juuta, enkä jaata, mutta Santa Cruz taas mielestäni on OK, shoppailumielessä, kun se on niin helppo, niiden muutaman korttelin alueella käyskennellä. Santa Cruzissa tosin on yksi ongelma, ja se on ruuhkaisuus. Ainakin jos autolla sinne poikkeaa, ei ole tietoakaan mistään vapaasta parkkipaikasta ja se on iso miinus. Tilanne ei tosin Puerton alakaupungissakaan ole sen parempi, kun mielestäni saarella on aivan liikaa autoja sen kokoon nähden.

Miten muuten tuolla Gran Canarian puolella. Toimiiko bussiliikenne siellä yhtä hyvin kuin Teneriffalla. Miten muuten nuo eroavaisuudet. Onko Las Palmasin ja Inglesin alueet yhtä vehreitä kuin Puerto Cruz vai enemmän eteläteneriffan erämaamaastoisia. Entäs muita samankaltaisuuksia/eroavaisuuksia.

7. sotavento Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    71
    Jos toisaalla asuu, noihin isoihin kaupunkeihin kannattaa ilman muuta mennä julkisilla.
    Las Palmasia ja Puerto de la Cruzia ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Se on vähän kuin pohtisi Salon suhdetta Helsinkiin.
    Las Palmas on Puertoa kaupunkimaisempi jo kokonsakin takia, moni pelästyy sitä kivierämaista tunnelmaa. Vehreyttä on tietysti puistoissa ja hieman hotellialueiden ulkopuolella, mutta kyllä PdlC eittämättä on kauniimpi - tai mistä nyt kukin tykkää.
    Saarten eteläosat ovat tosi karuja, kuten keväällä kirjoitin "High Chapparal" -maastoja turistikeitaitten ulkopuolella.
    Mutta sitten on "Granillakin" niitä helmiä, kuten Puerto Mogan, mitä on kutsuttu Kanarian Venetsiaksi...
    Toivottavasti joku parempi Gran Canarian asiantuntija tulisi nyt kertomaan tästä päivästä. Las Palmasista tiedän taas muutaman kuukauden kuluttua enemmän...

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi