Kannattaa aina lapsille tarjota kaikkea!!! vinkki vinkki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaalaisJuntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MaalaisJuntti

Vieras
No mä tarjosin kokeeksi tänään heille kasvismuhennosta sellasta niinku perunamuusia jossa oli porkkanaa ja pataattia ja sen sellasta. Miksihän sitä sanotaan?
No olin ihan tällin saanu kaikki veteli sitä poskeensa et äiti tää on hyvää!:o Ja mä luulin et ne ei syö ku ovat niin hiton ranttuja kaikesta. Jopa tuo 2vee joka ei syö juuri mitään.

ja muutenki olen saanu lapset paremmin syömään ku annan heidän itse kokata kaverina. Raastaa ja ruskistaa ja kuoria ja pilkkoa.

KANNATTAA aina kokeilla.

heh ainut joka ei syöny oli isäntä! Löysin sen sen annoksen koiran kupista.
Mut hienosti hoidettu ku piti suunsa kiinni lasten kuullen. ;) Oli sentään maistanu.

Meillä taas joutuu rajottaa pojan porkkanan popsimista kun rouskuttelis niit varmaan vaik koko pussillisen. Tänään kysy ruoan jälkeen et saisko jotain herkkua ja kun kysyin et mitähän se sellanen herkku ois. Vastas et jääkaapista ja hetken mietittyään sano et porkkana vois olla se jälkkäriherkku. :D Oli kuulemma eilenkin halunnut porkkanan jälkkäriks. :heart: No, hyvähän se on et maistuu.

Yks mistä meil on tullu suosikkiruokia on jauheliha-kasvislaatikko... peruna-sipulisekotusta, kasvissuikaleita, jauhelihaa ja kolmen juuston kermaa. Koko perhe tykkää... kannattaa kokeilla! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
meilläkin nuo nirsot tykkää ihan ihme (ennalta arvaamattomista) ruuista :p juu ja neiti nirso tykästyi alta 2v. chilipähkinöihin :whistle:

ja meidän 5vee söi jouluna ihan himona leipäjuustoa ja homejuustoa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Meillä taas joutuu rajottaa pojan porkkanan popsimista kun rouskuttelis niit varmaan vaik koko pussillisen. Tänään kysy ruoan jälkeen et saisko jotain herkkua ja kun kysyin et mitähän se sellanen herkku ois. Vastas et jääkaapista ja hetken mietittyään sano et porkkana vois olla se jälkkäriherkku. :D Oli kuulemma eilenkin halunnut porkkanan jälkkäriks. :heart: No, hyvähän se on et maistuu.

Yks mistä meil on tullu suosikkiruokia on jauheliha-kasvislaatikko... peruna-sipulisekotusta, kasvissuikaleita, jauhelihaa ja kolmen juuston kermaa. Koko perhe tykkää... kannattaa kokeilla! :D

hinoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja MaalaisJuntti:

hinoa :)
Voitko neuvoa tumpelolle,miten tuon laatikon teet?Kiitos!

Jauhis-kasvislaatikko

400g jauhelihaa
500g peruna-sipulisekoitusta
500g kasvissuikaleita (siis ihan pakastealtaasta, suosittelen apetitia mut en pirkkaa kun pirkassa jää porkkanat vähän koviksi tai sit mulle on vaan sattunu joku sekunda-pussi)
5dl valion 3 juuston ruokakermaa
1,5dl maitoa
ripaus pippuria ja suolaa

Jauheliha ruskistetaan ja maustetaan sekä sekoitetaan kasvisten ja perunoiden kanssa vuoassa. Päälle kerma ja maito. 225 30min jonka jälkeen uuni 175 ja vielä 40min. Toki voi muokkailla noit lämpöjä ja aikaa mut ite teen tolla niin on perunatkin kypsyneet kunnolla.

on siis tosi helppo vaikkei kylläkään nopea mut sillä aikaa ehtii touhuumaan lapsen kanssa ja tää on siitä kiva et voi pakastaakin eikä maku kärsi siitä.

meillä kans tytön suurin herkku on porkkanat ! Niitä on kiva iltasin rouskuttaa yhdessa :D:D

Yhteistyössä