Kannattaako huutonetissä myydä vaatteita pakettina vai yksitellen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos avusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos avusta

Vieras
Mulla ei ole vielä kokemusta koko huutonetistä mutta nyt ajattelin myydä äitiysvaatteet ja pienet vauvavaatteet pois :) Kannattaako ne siis myydä yhtenä pakettina esim. kaikki äitiysvaatteet ja joku hinta vai laittaa jokainen vaate erikseen? Kauanko niitä kannattaa pitää myynnissä? Mikä olisi hyvä aika? Viikko, kuukausi, puoli vuotta?

Alkuperäinen kirjoittaja risa:
kuukausi tai puolivuotta, minä ostan VAIN paketteja.

Entäs kun kaikki vaatteet ei ole samaa kokoa? Onko siitä haittaa? On siis mammahousuja koosta 38-44 asti kun vähän tuli tuota painoa :whistle: Kannattaako ne paketit sitten tehdä jotenkin koon mukaan vai ostaisiko joku sellaisen paketin missä on eri kokoja? Vaikka kaikki kokoa 38 ja 40 tms?

Jos sulla on jotakin tosi ihanaa myynnissä niin sitten yksitellen, muuten pakettina.. postien osuus pienempi. Jos ei kerralla (2vko) mene kaupaksi niin jossakin on vika..

Myy ne erillisinä paketteina jos ovat siistejä ja hyvässä kunnossa. Muuten erikseen.Ja siinä kun valitaan se myyntiaika niin ei se ole edes kovin pitkä. Oisko ollu 2 viikkoa.

Mä itse olen yleensä myynyt pakettina koska siinä pääsee helpommalla, varsinkin jos on vaikka 50 vaatetta, olis aikamoinen urakka pistää ne kaikki erikseen myyntiin, seurata tiliä että saa kaikista maksut ja sitten sitä mukaa viedä niitä postiin.. Tosin yksittäin myytynä saattaa saada paremman hinnan. Mutta toki yksittäin myydessä osa voi jäädä ilman huutoja, paketissa menee kaikki kerralla. Ja toi huutoaika....taitaa olla kaks viikkoa huutiksen maksimi aika. Jos ei mene kaupaksi, saa sen laittaa sitten uudestaan huudettavaksi. Mä laitan usein 10 päiväksi. Viimeks möin likan pieneks jääneitä vaatteita, oli varmaan lähemmäs sata osaa mutta mukana oli vähän huonompaakin, vajaan satasen siitä paketista sain. Lähtöhinnaksi laitoin jotain pari kymppiä ja hintavaraus taisi olla reilu viiskymppiä.

paketit menee paljon paremmin kaupaksi. Mutta sitten saat myydä kauan, jos ajattelet sujauttavasi pakettiin vähän huonompikuntoisia vaatteita sekaan. Se vie ostajat.
Tai ainakin lasten puolella...
Älä liian kauan pidä myynnissä. Yleensä noissa menee niin, että jos se on kauan myynnissä, kukaan ei aluksi jaksa kiinnostua, kun ei kuitenkaan muista huutaneensa kun se sulkeutuu. Joojoo, tiedän että voi mennä tsekkaan sieltä omilta sivuilta avoimet kohteet, mutta monesti sitä vaan unohtaa kohteet jotka on pitkään myynnissä.
Pidä pari viikkoa, siinä ajassa jo sen on löytänyt ne jotka etsivät äitiysvaatteita. Ja muista kertoa tarkkaan viat. Siis ilmoita alkuun ettet tavallisesta pesunukasta ilmoita erikseen ellei tosi paha. Ja jokainen pienikin tahra kannattaa mainita. Vaikka tuntuis ettei käytössä haittaa niin ostajat on armottomia, ne antaa palautteita sitten negana tosi ärhäkästi jos kaikkea itsestäänselvyyksiä ei ole kertonut.

Toki mä ymmärrän että huutiksessa kannattaa ilmoittaa kaikki viat ja jutut kun ei pääse katsomaan itse tuotetta kuten kirppiksillä, mutta joskus tuntuu että hakemalla haetaan syytä antaa negaa.
Siis itsellä ei oikeastaan muuta kokemustakuin lastenvaatteiden puolella jossa tämä tahrojen ilmoittamisvimma on ihan kauheeta rumbaa.

En myisi vauvanvaatteita ja äippävaatteita samassa paketissa, koska odottajia on erikokoisia. Sama pätee vauvanvaatteisiin, riippuen tietysti vaatteiden koosta, mutta en niputtaisi kaikkea väliltä 50-86 samaan pakettiin.

Esim. mua harmittaa vaatepaketit joissa myydään välikausipukua koko 86cm jonka ostaisin, ja sitten toppapukua koko 80 joka on jo meille liian pieni. Samantyyppistä koko-ongelmaa on muidenkin vaatteiden kohdalla, kun myyjät myyvät vaatepaketteja joissa vaatteet on lapselle olleet sopivia syksyn-talven aikana ja pakettia myydään kevääksi.

Yhteistyössä