Kannattaako laittaa tarjouskauppaan asuntoamme näillä kriteereillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alli"

Vieras
Kiinteistömaailmasta soiteltiin ja nuoleskeltiin tuolla tarjouskaupalla. Olemme myymässä asuntoa ihan yksityisesti ja tällä hetkellä joka suunnalta kiinteistövälittäjät ovat lipomassa lahkeitamme.

Alkoi kuitenkin hiukan kiinnostamaan tuo tarjouskauppa... mutta lueskeltuani netistä kokemuksia, on suurin osa vastauksista ollut negatiivisia, toki muutama onnellinenkin oli.

Meillä on siis tilanne se, että velkaa on kokonaisuudessaan 113 000€, noin. Asunnostamme haluaisimme vähintään sen, että pääsisimme velattomiksi. Kyseessä 3h+k+p+kph kokonaisuus halutulta ja arvostetulta alueelta Oulusta. Eli yksityisesti myymällä me hyväksyisimme periaatteessa jo 114000 e:n tarjouksen. Mutta myyjänä tietysti haluaisimme enemmänkin :) Mutta jos velkaa on jäljellä 113 000e, niin välittäjäkulut paikataksemme emme pystyisi hyväksymään noin pientä tarjousta.. tarjouksen pitäisi tällöin olla 120 000e että kiskurihintaiset välittäjäpalkkiot saisi kuitatuksi...?

Lupasin tuon helppoheikin kuitenkin tulla esittelemään tarkemmin tuota tarjouskauppaa, mutta edelleen olen sitä mieltä, että yritän myydä aktiivisesti itse. En jotenkin usko tuohon tarjouskauppaan... ja mielestäni ei ole mitään järkeä määritellä pohjahinnaksi jotain 90 000e kun emme missään tapauksessa noin pienellä summalla myy. En haluaisi kusettaa myöskään ostajia. Mielestäni järkevintä meidän tapauksessamme olisi asettaa pohjahinnaksi just tuo 113 000e, koska sitä alhaisemmalla emme myy!

Lienee "helpointa" kuitenkin myydä itse?

Kummalta ennemmin sinä ostaisit, yksityiseltä myyjältä vai kiinteistömaailman tarjouskauppiaalta?

kai te ootte kuitenkin arvioittaneet asuntonne usealla välittäjällä (ilmaiseksi), tuntuu että vedät noita summia ihan hatusta ja se, että lainan saisi kuoletettua, on harvinaisen huono peruste hintapohjaksi.

Mä ostaisin mieluummin välittäjältä kuin yksityiseltä, viime aikoina en oo edes mennyt kuin välittäjien näyttöihin. 11 vuotta sitten tuli toain ostettua talo yksityiseltä suoraan ja yhden asunnon olen itse myynyt ja ekalla näytöllä meni.
Viimeksi myytiin asuntomme Kiinteistömaailman kautta, ei tarjouskaupalla vaan ihan perinteisesti. Suosittelen.
Jos teillä ei oo mahdoton kiire niin koita myydä vielä vähän aikaa itse mutta jos ei mene niin laittakaa sinne Kiinteistömaailmaan mutta ei tarjouskaupalla.

[QUOTE="Jepulis";24337705]kai te ootte kuitenkin arvioittaneet asuntonne usealla välittäjällä (ilmaiseksi), tuntuu että vedät noita summia ihan hatusta ja se, että lainan saisi kuoletettua, on harvinaisen huono peruste hintapohjaksi.[/QUOTE]

Joo siis, totta kai. pari välittäjää on käynyt ja niiden perusteella on tuo hintahaarukkakin määräytynyt :) Ja toki, jos siltä näyttää että lainaa ei saa kuitatuksi, pitää asunto myydä sillä hinnalla millä se menee.

Oulusta itse vasta asunnon ostaneena suosittelisin ehkä kuitenkin ihan normivälittäjää. Kannattaa tutustua välittäjäpalkkioihin, mielestäni olen nähnyt joillakin jopa kiinteitä noin parintonnin välityspalkkioita kolmioista. Jostain syystä se vaan on niin, että asunto on helpompi ostaa välittäjältä kuin myyjältä itseltä. Tarjouskaupalla pärjäävät ehkä ne, joiden asunto sijaitsee todella halutulla aluella, jolta harvemmin on myynnissä.

Yhteistyössä