Mahtavaa että täältä löytyy kommentteja!
Yhdyn nimerkkiin "hhaa", joka kirjoittaa todella osuvasti ja siteeraan siitä kappaleen tähän alle:
Kannattaa yrittää ajatella elämää pidemmälle, että olisitteko täysin tyytyväisiä 10 tai 20 vuoden päästä, jos teillä ei olisi lapsia. Ja jos on vähäinenkään ajatus, että epäillyttää se että elämästänne "puuttuisi" jotain myöhemmin, niin kannattaa silloin hankkia lapsi vaikkei kuumetta olisikaan. Jos olette ihan "normaaleja" (ei vakavaa masennusta ym.) niin tunteet yleensä puhkeavat odotus- ja vauva-aikana. Hankalia päätöksiä ja tsemppiä teille mietiskelyyn!
Lisää itse vielä:
Sillä vauvanhoito sekä ottaa todella todella paljon, ja antaa todella todella paljon. Itselläni on hyvin osallistuva mies, olen todella toivonut lasta, ja keskenmenoja on ollut kaksi ennen tyttären syntymää, ja vauva on ollut helppohoitoinen, hyvin nukkuva, ja kaikin puolin enkeli. Pointti on vaan se että parisuhteen saa jättää vähäksi aikaa erätauolla, kuten omat menonsakin vähentää minimiin, ja mulla kesti imetyskin 2kk vaan, eli olen aika vapaasti saanut tulla ja mennä luonteeni omaisesti, toisaalta ehkä taas olen liian vapaudenkaipuinen. Halusin silti lapsia, tulevaisuutta ajatellen haluaisin jopa neljä lasta.En ole koskaa ollut äiti tyyppi, vauvakuume vaan iski sen jälkeen kun ikää tuli 33 ja miehen kanssa oli tällöin oltu 4 vuotta yhdessä. Ensin piti kuitenkin pitää kunnon häät, ja sen jälkeen raskautumiseen meni aikaa. Ehdottomasti olen sitä mieltä että kandee laittaa lasten teko mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen, jotta voi mennä ja kokea ettei sitten tarvii vanhana harmitella. Mutta toisaalta, minkäs teet jos joku nyt tapaa sen elämänsä miehen jo nuorena, ei siitäkään kannata luopua jos siltä tuntuu, ja tällölin on varmaan luonnollisempaa että vauvakuume tulee jos on tullakseen ainakin kymmenessä vuodessa luulin. Riskin omassa kohtalossani on se, että raskautuminen kestää kauan - jos onnistuu - nimimerkki toista odoteltu vuoden verran. Toisaalta ei lapsia- valinta on kanssa aivan järkevää ja ymmärrettävää, aina voi luoda läheiset suhteen sisarruksiensa lapsiin tai kummilapsiin, jos siltä tuntuu.
Kaikkea hyvää!