Kannattaako mun edes miettiä laihdutusleikkausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koska minulla on masennustausta, siitä olen hyvin toipunut mutta kärsin vaikeasta ahdistus- ja paniikkihäiriöstä. Minulla on niin pitkä laihdutus- ja lihomistausta enkä jaksa sitä tähän kirjoittaa mutta kaikesta aiemmasta vastustuksesta huolimatta olen alkanut miettiä laihdutusleikkausta. Tai olen miettinyt jo pari vuotta mutta nyt mietin ihan tosissani että tekisin asialle jotain. Mutta kannattaako tuon psyykkisen taustan vuoksi? Onko edes mitään mahdollisuuksia? Minulla on lääkitys mutta ei mitään taikatemppua voi tehdä että edes hetkessä paranisin. Minulla on ylipainoa 45 kiloa, olen nuori ja terveys kremppaa jo todella pahasti painon takia :(

Ei he sulta sitä tule kieltämään tuon takia. Mun isä leikattiin pari vkoa sitten, silläkin diagnosoitu masennus yms.

Olen lukenut laihdutusleikkaus foorumia aika paljon ja osalta on evätty. Eikä minua tuo masennus mietitytä vaan paniikki- ja ahdistushäiriö joka on mulla tosi hankala. Osaatko sanoa miten isälläsi meni prosessi lääkärillä käynnistä leikkaukseen? :)

leikkaus on aina viimeinen keino jos mikään muu ei auta, sun pitää varata eka aika lääkärille ja ravintoterapeutille. Antavat ensin ruokaohjeita joita tulisi noudattaa ja kokeilla laihdutusta ensin niin.
Mun isä leikattiin viime syksynä ja nyt vajaassa vuodessa lähtenyt 52kg pois!

[QUOTE="vieras";23704864]leikkaus on aina viimeinen keino jos mikään muu ei auta, sun pitää varata eka aika lääkärille ja ravintoterapeutille. Antavat ensin ruokaohjeita joita tulisi noudattaa ja kokeilla laihdutusta ensin niin.
Mun isä leikattiin viime syksynä ja nyt vajaassa vuodessa lähtenyt 52kg pois![/QUOTE]

Tämä on todellakin viimeinen keino minulle. Olen käynyt ravitsemusneuvojalla jo monta vuotta sitten.

Yhteistyössä