Kannattaako ostaa asunto ennen vai jälkeen putkirempan? Varsinkaan jos muutolla ei ole kiire?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
Mietin vaan kun nuo neukkukuutiot alkaa olla kaikki siinä iässä että on jo korkea aika tehdä putkiremonttia. Jos ostaa asunnon vaikka puoli vuotta ennen putkiremonttia, onko siinä rahallisesti järkeä? Maksaa remppakulut mitä tulee huoneistoa kohti ja sitten samalla laittaa kämppä oman makuiseksi.

Vai ostaa just putkirempattu kämppä minkä laittaa silti oman makuiseksi. Kumpi olisi rahallisesti järkevämpää?

[QUOTE="minna";29074385]Mietin vaan kun nuo neukkukuutiot alkaa olla kaikki siinä iässä että on jo korkea aika tehdä putkiremonttia. Jos ostaa asunnon vaikka puoli vuotta ennen putkiremonttia, onko siinä rahallisesti järkeä? Maksaa remppakulut mitä tulee huoneistoa kohti ja sitten samalla laittaa kämppä oman makuiseksi.

Vai ostaa just putkirempattu kämppä minkä laittaa silti oman makuiseksi. Kumpi olisi rahallisesti järkevämpää?[/QUOTE]

Ehkäpä jälkeen, koska tuskin remontin hintaa saa suoraan siirrettyä myyntihintaan.

No ehottomasti ennen putkiremppaa. Me ostettiin asunto jossa putkiremppa oli parin vuoden päästä, maksoi 40t ja asunnon arvo nousi yli 100t! :D Helsingissä tämä asunto.
Moni nimittäin pelkää tuota remppaa ihmeen paljon ja on valmis maksamaan putkirempatusta aika kovia summia vaikka pienellä vaivalla tai sillä rempasta aiheutuvalla harmilla säästyisi useita kymmeniä tuhansia. :O

Meillä oli viel kolme pientä lasta tuolloin eikä traumoja jäänyt. :D

Mä ostaisin ennen putkiremppaa. Silloin asunnon saa todennäköisesti halvalla, kun kovin moni ei ole kiinnostunut ostamaan asuntoa johon on kohta tulossa kallis ja iso remontti. Pääset itse vaikuttamaan materiaaleihin ja asunnon arvo varmasti nousee putkiremppaa myötä.

Jos ostaa juuri putkirempatun asunnon, niin siitä yleensä joutuu maksamaan suhteessa enemmän.

[QUOTE="Vieras";29074410]Mä ostaisin ennen putkiremppaa. Silloin asunnon saa todennäköisesti halvalla, kun kovin moni ei ole kiinnostunut ostamaan asuntoa johon on kohta tulossa kallis ja iso remontti. Pääset itse vaikuttamaan materiaaleihin ja asunnon arvo varmasti nousee putkiremppaa myötä.

Jos ostaa juuri putkirempatun asunnon, niin siitä yleensä joutuu maksamaan suhteessa enemmän.[/QUOTE]

Näin juuri, meillä hyvä sijoitus. :) Kannattaa toki laskea, että ONHAN siinä suuri hinta-ale ja muistaa, että vaikka hinta-arvio olisi rempasta jo tehty, se voi heitellä. (yleensä ylöspäin) ;)
Mutta jos on useita kymmeniä tuhansia halvempi niin tottakai kannattaa, moni onkin valmis maksamaan tosi hyvin asunnosta joka on putkirempattu eli sijoutus tuo on jos kestää rempasta aiheutuvan harmin.

Jälkeen. Tutkimusten mukaan putkiremonttia odottavasta kämpästä ei yleensä saa alennusta koko putkirempan verran, vaan suurin osa ennen putkiremonttia ostavista maksaa asunnostaan joka tapauksessa ylihintaa. Remontti myös venyy usein, kustannukset paisuvat arvaamattomasti jne.

Yhteistyössä