Kannattaako ostaa tabletti näppiksellä vai läppäri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi

Vieras
Vanha pöytäkone heivataan mäkeen, mutta mikä tilalle uudeksi? Tietokoneella maksetaan laskut, surffaillaan keskustelupalstoilla, tallennetaan valokuvat ja muokkaillaan niitä, ei juurikaan pelata.

Saako tabletteihin lainkaan Windows 7 vai onko niitä ainoastaan läppäreissä?

[QUOTE="aapee";29455142]Miksei? Eikö laskujen maksu onnistu? Vai onko kyse jostain muistiongelmasta?[/QUOTE]
No mm laskujen maksu on sitä tarkoittamaani nettisurffailua sillä netissähän se tehdään. Sen kanssa ei ole ongelmaa mutta kuvien muokkaus onkin jo toinen juttu. Sitten vielä sellainen että esimerkiksi minulla on kolmisenkymmentä gigaa pelkkiä valokuvia. En tosiaankaan haluaisi säilyttää niitä pelkästään jollain muistikortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29455157:
No mm laskujen maksu on sitä tarkoittamaani nettisurffailua sillä netissähän se tehdään. Sen kanssa ei ole ongelmaa mutta kuvien muokkaus onkin jo toinen juttu. Sitten vielä sellainen että esimerkiksi minulla on kolmisenkymmentä gigaa pelkkiä valokuvia. En tosiaankaan haluaisi säilyttää niitä pelkästään jollain muistikortilla.

Meillä on ulkoinen muisti. Eikö senkään varaan uskalla laskea?

[QUOTE="aapee";29455169]Meillä on ulkoinen muisti. Eikö senkään varaan uskalla laskea?[/QUOTE]
Mitä tarkoitat ulkoisella muistilla? USB-liittimeen kytkettävää kiintolevyä tai jotain. Sellaista ei saa tablettiin kiinni suoraan vaan tarvitset jonkin adapterivirityksen jos sellaista edes saa. Riippuu tabletista.

Anyway, sellaisen tabletin hinnalla, jolla voisi edes kuvitella pärjäävänsä ainoana laitteena, saa jo aika laadukkaan läppärin jolla kaikki käy helpommin ja tehokkaammin. Tabletti on kiva lelu läppärin rinnalla.

Ai niin, se näppäimistö. Joo, mulla on tablettiin näppis mutta taitaa olla jossain tuolla laatikon pohjalla tai ties missä. Koko tabletin idea katoaa näppäimistön myötä ja sen kätevyydestä voidaan tosiaan olla montaa mieltä. Minusta se on turha ja jopa hankala.

Läppäri, itse en ainakaan jaksa tabletilla surffailla pitkiä aikoja :D Ja tabu onkin mukana vain muksujen harrasteissa jotta äiteekin viihtyy kahviossa ;) Tai sitten pitkillä automatkoilla jotta ajorauha taattu kun muksut ei tappele :D

Itselläni on pelkkä tabletti käytössä (iPad 2) ja hyvin olen pärjännyt. Välillä oon käyttänyt tuttujen koneita jos oon joutunut Wordia tai kuvanmuokkausohjelmia käyttämään.

Tablettien irrallisia näppiksiä en ymmärrä, mutta makuasiahan se on. Tabletilla on joo helppo hoitaa perus laskujen maksut, sähköpostit, surffailut yms.

Riippuu ehkä nyt lähinnä siitä, että mitä tahdot niillä kaikilla kuvilla tehdä, että kumpi olisi järkevämpi.

[QUOTE="hhh";29455220]tablettihan toimii mobiilisti eli esim.ruudussa/katsomossa ei näy läheskään kaikki ohjelmat.

ainoaksi vehkeeksi ostaisin ilmanmuuta läppärin![/QUOTE]

Öö miten niin? Kyllä mä näen tabletilla ihan samat ohjelmat kuin koneella niin Ruudussa, Katsomossa kuin Areenassakin....

Mulla on käyttökoneena tämmöinen miniläppäri. 10" näyttö ja jonkinmoinen näppäimistö. Kätevän kokoinen reissussa kun sopii heittämällä meikäläisen lentolaukkuun.
Kotona sit on vanhasta pöytäkoneesta tommoinen 17" lcd- näyttö, usb- näppäimistö ja usb- hiiri. Laitan vaan miniläppärin ikkunalaudalle ja tuikkaan näytön, näppiksen ja hiiren piuhat kiinni, niin käytän kuin pöytäkonetta. Liitännät riittää just, kolmas usbireikä täyttyy mokkulalla. Jos tarttee lisää, niin usb- hubi tulee tohon ikkunalle kans.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29455157:
Sitten vielä sellainen että esimerkiksi minulla on kolmisenkymmentä gigaa pelkkiä valokuvia. En tosiaankaan haluaisi säilyttää niitä pelkästään jollain muistikortilla.

Toisaalta just ostin 16gt muistitikun kympillä. En noiden käyttöikää uskalla arvailla, mut kyl noitakin voi backuppina käyttää.
Yleensäkin minust (ja etenkin jos tarttee jotain järeämpää, kuten äänen tai kuvan käsittelyä), niin onpi vallan fiksua laittaa käyttis ja ne useimmin käyttämänsä softat yhdelle levylle ja tiedostot toiselle (ja useammalle)

Toisaalta just ostin 16gt muistitikun kympillä. En noiden käyttöikää uskalla arvailla, mut kyl noitakin voi backuppina käyttää.
Backuppina menee hyvin mutta ei ainoana tallennustilana. Meillä on valokuvat synkronoitu kahdelle eri koneelle koska eipä se kiintolevykään ikuinen ole.
Aiemmin valokuvat oli yhdellä läppärillä ja verkkokiintolevyllä mutta niin se vain meni ja laukesi se verkkolevy.