Kannattaako sitä lasta nyt ees alkaa tekee? jos ei oo varaa siis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Siis minä oon nyt kotona hoidan mun 1½ vuotiasta lasta. Mies menee syksyllä opiskelemaan. Minä haluaisin toisen lapsen, mutta kannattaako se? nyt ihan hyvin selvitään, mutta siis joskus tietty tulee niitä huonoja päiviä, ku rahat on vähän lopussa. Oon halunnu aina ainakin 2 lasta ja pienet ikäerot. Ja musta nyt ois aika hyvä aika sen ikäeron puolesta, mutta kaikki muut sitte taas menee siinä ihan perseelleen... Mutta jos mä aina alan pitkittää tuota, että joko "ei oo varaa" tai "en jaksa vauva aikaa enää" yms yms, niin kadunko mä myöhemmin sitte, kun en tehnytkää sitä toista vauvaa? tai jos sitte joskus saatas toinen lapsi, niin niillä olis niin paljon ikäeroa, että ne ei olis niin läheisiä..
äääh en tiiä :D
vai pitääkö mun odottaa se 4 vuotta, että mies valmistuu ja menee töihin? niin olisi varaa... vai menenkö minä töihin ja ja.... en tiedä.

No ensiks kannattas varmaan miettiä että mistä asioista on valmis tinkimään. Eli kun tulot pienenee ni menojen pitäs myös pienentyä ni joutuu miettimään mistä asioista vois luopua.. Jos ei oo valmis luopumaan mistään ni ehkä ei ole oikea aika.

Mutta, ota huomioon myös se että kun tulee toinen lapsi niin vaunut, vaatteet ym. on jo valmiina. Eli ei mene enää niin paljon rahaa vauvan tuloon kuin ekan kohdalla. Etenkin jos imettää pitkään niin ei sitä rahaa siihen vauvaan varsinaisesti paljoa mene. Mutta tottakai se vaikuttaa koko perheen elintasoon jos miehen tulot tippuu paljon..

Yleisesti olen kyllä sitä mieltä että ei kannata alkaa liikaa miettimään asioita! =)

Muutaman vuoden aikana jo pelkkään lapsen "tekemiseen" mm. koeputkihoitojen kera on uponnu joitain tonneja.. edelleen ilman mitään tulosta (viemäriin valunu). Että repikää siitä kalleutta.

Yhteistyössä