S
Supisteleva
Vieras
Nyt meneillään 32.raskausviikkoa. Supistelee herkästi - niin on tehnyt jo kohta kahden kuukauden ajan. Viimeisin lääkärikäynti oli reilu kuukausi sitten ja silloin eivät supistukset olleet aiheuttaneet tuhoja. Lääkäri käski ottaa rauhallisemmin ja välttämään rasitusta, mutta vuodelepoa ei kuulemma tarvitse. Koko ajan supistelee herkemmin, useammin - mutta olen pitänyt normaalina, eikö se loppua kohti suoistelekin enemmän?? Nyt on kuitenkin alkanut huolettamaan, että uskallanko tehdä asioita normaalisti, kun vähäisenkin rasituksen yhteydessä supistelee - vatsaa kiristää inhottavasti ja tulee painontunne alapäähän, ihan kuin pissa meinaisi tulla housuun. Yleensä kuitenkin menee hetken päästä ohi, kun löydän paremman asennon (esim. etukumarassa nojaten johonkin).
Esikoisen aikana ei supistellut ja synnytys oli sektio, joten minulla ei ole kokemusta supistuksista - millaisista kannattaa huolestua..?? Kaikki ylimääräinen liikkuminen on jäänyt minimiin, kun liikkuminen tuottaa tuskaa. Mutta uskallanko tehdä pakollisia arkisia askareitakaan, kun näin supistelee?? Viimeinen lääkärineuvola vasta neljän viikon päästä...
Esikoisen aikana ei supistellut ja synnytys oli sektio, joten minulla ei ole kokemusta supistuksista - millaisista kannattaa huolestua..?? Kaikki ylimääräinen liikkuminen on jäänyt minimiin, kun liikkuminen tuottaa tuskaa. Mutta uskallanko tehdä pakollisia arkisia askareitakaan, kun näin supistelee?? Viimeinen lääkärineuvola vasta neljän viikon päästä...