Kannattaisiko lähettää huutismyyjälle paketti postiennakkona?

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Huusin siis tuotteen x mutta myyjä lähetti tuotteen y. Ei vastaa sähköposteihin jotta saisin huutamani tuotteen väärän tuotteen tilalle. Negatiivisen palautteen laitoin mutta myyjä ei ole kommentoinut sitäkään. Tekee kyllä muuten koko ajan kauppaa huutiksessa. En siis ole saanut rahoja takaisin (huimat 12 €) enkä oikeaa tuotetta itselleni.

Ajattelin että josko laittaisin tuon tuotteen myyjälle postiennakkona takaisin ja summaksi tuon 12 €.

Mutta jos myyjä ei nouda tuotetta postista niin koituuko siitä mulle mitään seurauksia kun en itsekään aio lunastaa pakettia siinä tapauksessa että se palautuu mulle?

Rikosilmoitus on tietty yksi vaihtoehto mutta kun tuo summa on vaan kovin pieni...

No mikä on todennäköisyys että myyjä lunastaa tuon paketin? Aika tarkkaan nolla.

Paketti palautuu takaisin sinulle ja joudut maksamaan sen postiennakkomaksun itse.

[QUOTE="vieras";24511989]No mikä on todennäköisyys että myyjä lunastaa tuon paketin? Aika tarkkaan nolla.

Paketti palautuu takaisin sinulle ja joudut maksamaan sen postiennakkomaksun itse.[/QUOTE]

Ja jos mä en lunasta pakettia, mitkä sanktiot mulle tulee?

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24511998:
Ja jos mä en lunasta pakettia, mitkä sanktiot mulle tulee?

Ei ne sitä ilmaseksi postissa ota, joudut maksamaan postikulut ihan itse ennenkuin ottavat edes sisälle ja kun sitä et sitten lunastaisi kun palautuisi sinulle, tappio olisi postin maksut.

[QUOTE="vieras";24512012]Ei ne sitä ilmaseksi postissa ota, joudut maksamaan postikulut ihan itse ennenkuin ottavat edes sisälle ja kun sitä et sitten lunastaisi kun palautuisi sinulle, tappio olisi postin maksut.[/QUOTE]

Kiitos. Saman tiedon löysin juuri itsekin. :)

[QUOTE="vieras";24512000]No sulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin niellä tappiosi tai tehdä rikosilmoitus, ja sen jälkeen niellä tappiosi.[/QUOTE]

Taidan jättää asian tähän. Ei onneksi isommista summista ole kyse. Vaan tokihan tuokin harmittaa.

En kyl ehkä alkais mitään postiennakkoa enää tuohon sotkemaan. Menee siulta vaan lisää rahaa jos/kun se myyjä ei sitä pakettia lunasta.
Onko sen tiedoissa puh.numeroa? Koita soittaa sille?

Yhteistyössä