Kannattaisko tehdä raskaustesti? Tai tekisitkö sinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anna"

Vieras
Pillerit jätetty pois raskautumista varten. Menkat, tai niiden tapaset oli 26.8.-29.8. luulen siis, että ne oli menkat koska tulivat ajallaan, mutta ne oli kuitenkin tosi niukat ja hieman rusehtavat, ei mitään kunnon vuotoa niinkuin aina ennen. 30.8. tein apteekin raskaustestin ja se näytti negaa.

Nyt mietityttää, että jospa oon kuitenkin raskaana, kun on vähän semmonen olokin. Vaikka voihan se olo olla ihan psykologistakin. :D Ovulaatiota en ainakaan oo bongannu, vaikka niitä oon testaillu.

Ajatuksissa oli, että tekisin tänään toisen testin, mutta sit taas toisaalta mietityttää että pitäiskö vaan odottaa vielä reilu viikko ja jos menkkoja ei kuulu ni sit teen testin. ÄH!!

Millon sun menkkojen pitäis alkaa? En jaksa itse alkaa laskea... :) Tee samana päivänä kuin menkkojen pitäisi alkaa tai aikaisintaan edellisenä iltana. Noin minä olen saanut sen plussan siihen testiin :)

[QUOTE="Alashandra";21994216]En tekis jos ei ole minkäänlaisia oireita (rintojen arkuutta, etovaa oloa tai muuta vastaavaa)[/QUOTE]

On mulla jotain pientä tuntemusta, mutta luulen, että ne tosiaan on psykologisia koska toivon niin kovasti olevani raskaana. :)
Noita oireita ei kyllä oo ollu kahdessa edellisessäkään raskaudessa, joten siks en luota pelkästään tuntemuksiin.

Ja Mona, en ole ihan varma koska seuraavien menkkojen pitäisi alkaa, koska kierron pituus on vaihdellut 21-28 päivän välillä. Joten siks ajattelin että reilun viikon- parin viikon päästä viimeistään teen testin. Ellen sitten tee sitä jo tänään vaan ihan varmuuden vuoksi. :D

Pillereiden lopetus muuttaa hormoonitoimintaa, eli tuntemukset voi johtua yksinkertaisesti siitä, kun oma keho alkaa timia.
Mä en pitäis kiirettä sen testin kanssa, mutta mä olenkin aina tehny vasta kun oon varma, että oon raskaana, eli kun toisten kuukautisten olis pitäny alkaa.

Pillereiden lopetus muuttaa hormoonitoimintaa, eli tuntemukset voi johtua yksinkertaisesti siitä, kun oma keho alkaa timia.
Mä en pitäis kiirettä sen testin kanssa, mutta mä olenkin aina tehny vasta kun oon varma, että oon raskaana, eli kun toisten kuukautisten olis pitäny alkaa.

No niin mullakin järki sanoo, että kannattais vaan odottaa, mutta sit taas toisaalta... Ystäväni on nyt raskaana, ja hän teki testin sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Testi näytti positiivista ja illalla alkoi verestävä vuoto, kesti neljä päivää. Ystäväni luuli, että kesken meni ja teki uuden testin ja edelleen positiivista näytti. Ei luottanut siihenkään vaan teki vielä viikon päästä uuden ja taas sama juttu.
Olen myös lukenut muitakin juttuja siitä, että olis menkat tai niiden tapaset tullu vaikka oli raskaana. Ja mulla on kuitenkin aina ollu menkat ihan selvät menkat, kivuliaat ja runsaat eikä semmoset ku viimeks. Ja jostain oon myös lukenu, että se apteekin testi ei ois kaikista herkin. Nii ja sekin vielä, kun en oo sitä ovulaatiota saanu bongattua vaikka oon testaillu jo monta päivää.
Tiedän, ei kauheen järkevä aihe mietittäväks, mutta mun päätä se nyt vaan sekottaa. :D

Yhteistyössä