Kannattako netistä etsiä seuraa?

  • Viestiketjun aloittaja ikuinen sinkkuko?
  • Ensimmäinen viesti
ikuinen sinkkuko?
Onko täällä pareja, jotka ovat löytäneet toisensa netin kautta? Olisi kiva kuulla miten aloititte, kuinka nopeasti tapasitte ensimmäisen kerran, onko toinen tuntunut kirjoitellessa kivalta ja tavatessa pettymykseltä, mistä tietää ettei toinen ole sairas psykopaatti. Tuntuu ettei nykyään tapaa kunnon miehiä missään, kannattaako niitä etsiä netistä? Ja mistä sivuilta?
 
mies1
Nettituttavuus kannattaa tavata mahdollisimman nopeasti, koska kirjoittelussa ihastuu mielikuviin. Ja mielikuvat voivat olla täysin harhaanjohtavia. Yleensäkin kirjoittamalla voi antaa vaikka minkälaisen kuvan itsestään.

netissä kyllä tapaa sellaisia ihmisä, joita ei voisi koskaan tavata muuten. Mutta varovainen pitää olla ja tavata julkisella paikalla, nimensä antaminenkin on jo riski, mutta kai tiedot yleensä vaihdetaan, jos kirjoittelu jatkuu.
 
Tuula__
Alkuperäinen kirjoittaja ikuinen sinkkuko?:
Onko täällä pareja, jotka ovat löytäneet toisensa netin kautta? Olisi kiva kuulla miten aloititte, kuinka nopeasti tapasitte ensimmäisen kerran, onko toinen tuntunut kirjoitellessa kivalta ja tavatessa pettymykseltä, mistä tietää ettei toinen ole sairas psykopaatti. Tuntuu ettei nykyään tapaa kunnon miehiä missään, kannattaako niitä etsiä netistä? Ja mistä sivuilta?
Aika roppakaupalla minulla on kokemusta. Sivustoja on monenlaisia, oman kihlattuni löysin sinkut.netistä kaksi vuotta sitten (olemme menossa naimisiin), myös suomi24 ja match.com tuli surffailtua. Tässä hyväksi havaitsemani neuvot aloittelijalle, oletan että olet nainen:

1. Avaa anonyymi sähköpostiosoite luukku.com tai netti.fi tms

2. Kirjoita itsestäsi reipas, (huumoripitoinen) ja totuudenmukainen kuvaus (panosta tähän!), ei liian pitkä mutta sellainen että kiinnostus herää, ja laita se mahdollisimman monelle palstalle. Ikä, asuinpaikka, kiinnostuksen kohteita.... älä kuitenkaan paljasta esim työpaikkaasi tarkalleen, ammatti on hyvä mainita. Älä laita miehelle kovia vaatimuksia, kerro vaan itsestäsi. Vastauksista voit sitten "raakata" ei sopivat.

3. Katsele myöskin samalla toisten ilmoituksia sillä silmällä ja jos sopiva löytyy, vastaan vaan.

4. Kun saat vastauksia, meilaa mahdollisimman monelle, joka vähänkin vaikuttaa sopivalta. (Jos poimit vaan yhden ja se ei sitten tärppääkkään, muut mahdollisuudet menevät. Tässä lajissa nopeat syövät hitaat).

5. Kun joku/jotkut tuntuvat mukavilta, järjestä mahdollisimman PIAN pikainen tapaaminen (parin viikon sisällä). Sovi tapaamispaikaksi joku julkinen paikka, kahvila on hyvä. Älä anna vielä tässä vaiheessa oikeaa nimeäsi tai puhelinnumeroasi tai mitään mistä sinut tunnistaa. Kerro, että minulla on punainen pusero päällä ja vaaleat pitkät hiukset tms. Tee alun alkaen selväksi, että tapaaminen on vain pikainen rupattelutuokio. Kun henkilön tapaa, näkee jo aika paljon. ÄLÄ mene miehen autoon tai kotiin ekalla tapaamisella.

6. Tapaa samaan syssyyn monta kiinnostavaa miestä, vaikka kymmenen ennenkuin teet mitään ratkaisevaa. Itselläni oli samana päivänäkin useammat treffit. matkan varrella miehiä putoaa kyydistä, osa ei tykkää sinusta ja sinä et osasta.

7. Jos tykkäsit tapaamastasi tyypistä, laita kotoa sähköposti, että hän vaikutti mukavalta ja voisit tavata toistekin. Ellet tykännyt, laita viesti että ei oikein natsannut. Tässä vaiheessa mies ei tiedä sinusta vielä mitään joten pääset hyvin eroon, olkoon vaikka psykopaatti.

Iso virhe on se, että valkkaat yhden vastaajista ja kirjoittelet hänen kanssaan kuukausitolkulla tapaamatta, soittelette iltaisin ym ja sitten kun tapaatte, petyt ja koko homman saat aloittaa alusta. Siis pikainen tapaaminen.

Itse aikani lyötyäni päätä seinään, toimin näin ja löysin monta kivaa miestä. Lopulta kalkkiviivoilla oli kolme todella mukavaa, normaalia suomalaista reilua miestä mutta se, joka oli kaikkein innokkkain, lopulta minut vei. Tässä lajissa se pätee, että jos jäät nyhjäämään, toinen jo vie.





 
kyllä vain!
Minäkin löysin netin (suomi24) kautta miehen kahden pitkän ja tylsän sinkkuvuoden jälkeen, ja nyt 2,5 vuoden päästä omistamme yhdessä ihanan asunnon ja elämä hymyilee.

Mutta kannattaa tosiaan olla varovainen alussa, kun niitä "hörhöjähän" siellä on pilvin pimein..varattuja miehiä jotka hakevat vähän "piristystä" elämäänsä sun muita.. pitää vaan löytää ne todelliset helmet (=tosissaan olevat, kunnolliset ja vapaat miehet) niiden joukosta. Kyllä niitä siellä on!

Tuula_:n neuvot olivat todella hyviä! Alleviivaan ne kaikki! :)

Sanon vain, että Go for it!
 
Torstai
Aika: n. 4 vuotta sitten
Mies: Aikuinen, yli 50, 3 pitkää suhdetta takana. Oli deittaillut netissä jo muutaman kuukauden. Oli aivan sekaisin kelle oli kirjoittanut mitä, ketä piti mennä tapaamaan, kuka olikaan kuka... Äh. Ei tää oo kivaa. Vastaan vielä tolle yhdelle ja jos ei onnistu, niin sitten unohdan koko nettideittailun...
Toi yksi: Aikuinen nainen, alle 50, 2 isoa suhdetta takana. Elämäni ekan kerran vastasi deitti-ilmoitukseen.
Siitä seurasi: Pikaisesti treffit. Olisi jättänyt siihen, mutta mies oli sitkeä ja osoitti mielenkiintonsa ja mielenkiintoisuutensa.
Lopputulos: Tutustuttiin, rakastuttiin, nyt oltu 1 kk naimisissa.
Kannattaako: Taatusti. Ilman nettiä (ja rohkeutta) emme olisi koskaan kohdanneet.
 
mies1
Toisaalta uskallan väittää, että ei netti ole sen onnekkaampi tapa kohdata oikea, mutta siellä vain on niin paljon mahdollisuuksia, että aina joku onnistuu. Jos pettymyksiä laskettaisiin, niin niitä olisi moninkertaisesti enemmän.
 
Netti - deittailija
Oman ukon tapasin erään keskustelufoorumin bileissä pitkän aikaa sitten. Aiemmin emme olleet kirjoitelleet tai jutelleet mitään privaatisti. Kyseisissä bileissä aloimme jutella, vaihdoimme numerot ja aloimme tapailla ja sitten myöhemmin seurustella. Emme olisi varmaankaan tavanneet ilman nettiä.
 
- rakkaus löytyi -
minulla (n45) on takana kaksi epäonnistunutta ja pettymyksiä tuottanutta nettisuhdetta 1,5-3 vuotta kestoltaan. Mutta uskalsinpa sittenkin vielä sydän ja sielu verillä) yrittää vielä - ja Bingo! Yhdessä oltu liki kaksi vuotta, kihloissa ja häät suunnitteilla... Että kyllä se vakka kantensa löytää :)

 
pettymys muuten
Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Nettituttavuus kannattaa tavata mahdollisimman nopeasti, koska kirjoittelussa ihastuu mielikuviin. Ja mielikuvat voivat olla täysin harhaanjohtavia. Yleensäkin kirjoittamalla voi antaa vaikka minkälaisen kuvan itsestään.

netissä kyllä tapaa sellaisia ihmisä, joita ei voisi koskaan tavata muuten. Mutta varovainen pitää olla ja tavata julkisella paikalla, nimensä antaminenkin on jo riski, mutta kai tiedot yleensä vaihdetaan, jos kirjoittelu jatkuu.
Joo,parasta on tavata mahdollisemman nopeasti eikä kirjoittaa ihania viestejä vice versa,pari kuukautta,tuhlata energiaa johonkin MIELIKUVAAN...
kun onhan sitä huumaa kuitenkin alussa jo jos synkkaa viestien kera??
vaikka ei olisi nähnyt toista vielä?,mutta siihen 'mielikuvaan/toisen kirjoituksiin voipi jopa ihastua!ja siinä sitten haaveilet pari kuukautta ennen kuin tapaatte...
Sitten kun tapaatte ja jos et ole edes nähnyt kuvaa niin,pettymys voi olla hyvin hyvin suuri jos naama miehen/naisen /kroppa/olemus ei mielytä! ja muutenkin jos vetovoima puuttuu vaikka e-mail/messengerin/kännykän viestien kera kaikki tuntu niin ihanalta! ajattelin jopa että ahhhhhhhhhhhhhhhh wauw mikä mies /nainen! :D
Mutta, sitten kun näkee toisen niin, kaikki lopahtaa kuin pannukakku ja ihanuuden tunne menee suoraan kaivoon jos ei tunne vetovoimaa toisiinsa!
Jos ei ole kuvaa niin,kantsii aina kysyä ensin lähettää kuva!ennen kuin tapaatte ( ps:eikä mitään kuvia joka on jo 10 v vanha!! ;D
Itse olen kokenut pari kertaa jo ,että joku lähetti vanhan kuvan ja sitten kun tavattiin niin...........pettymys oli kamala..



 
jahah
Laitoin kerran nettiin 3 ilmoitusta kaiki erilaisilla feikkinimillä, loggauduin kolmella eri hotmailiosoitteella ettei kukaan huomaa että olen yksi ja sama nainen.

Yhdessä etsin seuraa "tositarkoituksella", toisessa etsin pelkkää "seksiseuraa ilman sitoumuksia", ja kolmannessa etsin "varattua miestä salasuhteeseen."

Kuvia en laittanut.

Huvittavaa ja totta: huomasin, että muutamat samat miehet vastasivat kaikkiin ilmoituksiin.

Mutta sitä voi kokeilla senkin jälkeen kun se oma on sieltä jo löytynyt,saa selville esim. jatkaako mies deittailua jo sen jälkeen kun olette alkaneet olla yhdessä, ja tuntemattomista näkee onko mies tosissaan vai vastaileeko joka ikiseen ilmoitukseen riippumatta siitä mitä ilmoituksessa haetaan. Ja ennenkaikkea onko varattu.
 
jahah
Alkuperäinen kirjoittaja jahah:
Laitoin kerran nettiin 3 ilmoitusta kaiki erilaisilla feikkinimillä, loggauduin kolmella eri hotmailiosoitteella ettei kukaan huomaa että olen yksi ja sama nainen.

Yhdessä etsin seuraa "tositarkoituksella", toisessa etsin pelkkää "seksiseuraa ilman sitoumuksia", ja kolmannessa etsin "varattua miestä salasuhteeseen."

Kuvia en laittanut.

Huvittavaa ja totta: huomasin, että muutamat samat miehet vastasivat kaikkiin ilmoituksiin.

Mutta sitä voi kokeilla senkin jälkeen kun se oma on sieltä jo löytynyt,saa selville esim. jatkaako mies deittailua jo sen jälkeen kun olette alkaneet olla yhdessä, ja tuntemattomista näkee onko mies tosissaan vai vastaileeko joka ikiseen ilmoitukseen riippumatta siitä mitä ilmoituksessa haetaan. Ja ennenkaikkea onko varattu.
Asiallisissa deittisivuissa pitää ottaa kuitenkin huomioon, että seksiseuranhaku ei saa olla liian suorasukainen. Eikä varmaan se varatun hakeminenkaan. No, jokainen voi ilmoituksia lukemalla oppia "slangin", esim mitä tarkoittaa mikäkin kiertoilmaisu

esim. etsin hyvintoimeentulevaa miestä, voi oikeasti tarkoittaa että pitää olla rahaa maksaa seurasta tms.


 
Kolkku
Alkuperäinen kirjoittaja jahah:
Laitoin kerran nettiin 3 ilmoitusta kaiki erilaisilla feikkinimillä, loggauduin kolmella eri hotmailiosoitteella ettei kukaan huomaa että olen yksi ja sama nainen.

Yhdessä etsin seuraa "tositarkoituksella", toisessa etsin pelkkää "seksiseuraa ilman sitoumuksia", ja kolmannessa etsin "varattua miestä salasuhteeseen."

Kuvia en laittanut.

Huvittavaa ja totta: huomasin, että muutamat samat miehet vastasivat kaikkiin ilmoituksiin.

Mutta sitä voi kokeilla senkin jälkeen kun se oma on sieltä jo löytynyt,saa selville esim. jatkaako mies deittailua jo sen jälkeen kun olette alkaneet olla yhdessä, ja tuntemattomista näkee onko mies tosissaan vai vastaileeko joka ikiseen ilmoitukseen riippumatta siitä mitä ilmoituksessa haetaan. Ja ennenkaikkea onko varattu.
En tiedä olenko lapsellinen ja vanhanaikainen, mutta minusta tuo kuulostaa epäeettiseltä. Ja kyllähän tuon nyt aikuiset ihmiset tietävät jo ilman kokeiluakin.

Ja mielestäni sellaiseen suhteeseen ei kannata lähteä jos tosissaan epäilee toisen luottamusta. Kyllä sen tietää kun toiseen ihmiseen voi luottaa ja ihmisellä on suu ja korvat joten jokainen pari voi keskenään sopia sellaiset säännöt kuin haluvat.
 
jahaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kolkku:
Alkuperäinen kirjoittaja jahah:
Laitoin kerran nettiin 3 ilmoitusta kaiki erilaisilla feikkinimillä, loggauduin kolmella eri hotmailiosoitteella ettei kukaan huomaa että olen yksi ja sama nainen.

Yhdessä etsin seuraa "tositarkoituksella", toisessa etsin pelkkää "seksiseuraa ilman sitoumuksia", ja kolmannessa etsin "varattua miestä salasuhteeseen."

Kuvia en laittanut.

Huvittavaa ja totta: huomasin, että muutamat samat miehet vastasivat kaikkiin ilmoituksiin.

Mutta sitä voi kokeilla senkin jälkeen kun se oma on sieltä jo löytynyt,saa selville esim. jatkaako mies deittailua jo sen jälkeen kun olette alkaneet olla yhdessä, ja tuntemattomista näkee onko mies tosissaan vai vastaileeko joka ikiseen ilmoitukseen riippumatta siitä mitä ilmoituksessa haetaan. Ja ennenkaikkea onko varattu.
En tiedä olenko lapsellinen ja vanhanaikainen, mutta minusta tuo kuulostaa epäeettiseltä. Ja kyllähän tuon nyt aikuiset ihmiset tietävät jo ilman kokeiluakin.

Ja mielestäni sellaiseen suhteeseen ei kannata lähteä jos tosissaan epäilee toisen luottamusta. Kyllä sen tietää kun toiseen ihmiseen voi luottaa ja ihmisellä on suu ja korvat joten jokainen pari voi keskenään sopia sellaiset säännöt kuin haluvat.
Ai mistä aikuiset ihmiset tietävät?
Joka päivä joku huijaa aikuista ihmistä, ja joka päivä joku valehtelee aikuisten välisissä keskusteluissa silmät ja suut täyteen toiselle aikuiselle ihmiselle.
Ja joka päivä joku antaa jonkun valehdella itselleen sopiessaan sääntöjä joita molempien olisi määrä noudattaa.

Epäeettistä tai ei, en tiedä. Kuka siinä mitään menettää, jos lähettää minulle emailia ja minä en vastaa siihen. Herkässä pitää olla elämän lanka jos siitä menee päivä pilalle.
 
Kolkku
Alkuperäinen kirjoittaja jahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kolkku:
Alkuperäinen kirjoittaja jahah:
Laitoin kerran nettiin 3 ilmoitusta kaiki erilaisilla feikkinimillä, loggauduin kolmella eri hotmailiosoitteella ettei kukaan huomaa että olen yksi ja sama nainen.

Yhdessä etsin seuraa "tositarkoituksella", toisessa etsin pelkkää "seksiseuraa ilman sitoumuksia", ja kolmannessa etsin "varattua miestä salasuhteeseen."

Kuvia en laittanut.

Huvittavaa ja totta: huomasin, että muutamat samat miehet vastasivat kaikkiin ilmoituksiin.

Mutta sitä voi kokeilla senkin jälkeen kun se oma on sieltä jo löytynyt,saa selville esim. jatkaako mies deittailua jo sen jälkeen kun olette alkaneet olla yhdessä, ja tuntemattomista näkee onko mies tosissaan vai vastaileeko joka ikiseen ilmoitukseen riippumatta siitä mitä ilmoituksessa haetaan. Ja ennenkaikkea onko varattu.
En tiedä olenko lapsellinen ja vanhanaikainen, mutta minusta tuo kuulostaa epäeettiseltä. Ja kyllähän tuon nyt aikuiset ihmiset tietävät jo ilman kokeiluakin.

Ja mielestäni sellaiseen suhteeseen ei kannata lähteä jos tosissaan epäilee toisen luottamusta. Kyllä sen tietää kun toiseen ihmiseen voi luottaa ja ihmisellä on suu ja korvat joten jokainen pari voi keskenään sopia sellaiset säännöt kuin haluvat.
Ai mistä aikuiset ihmiset tietävät?
Joka päivä joku huijaa aikuista ihmistä, ja joka päivä joku valehtelee aikuisten välisissä keskusteluissa silmät ja suut täyteen toiselle aikuiselle ihmiselle.
Ja joka päivä joku antaa jonkun valehdella itselleen sopiessaan sääntöjä joita molempien olisi määrä noudattaa.

Epäeettistä tai ei, en tiedä. Kuka siinä mitään menettää, jos lähettää minulle emailia ja minä en vastaa siihen. Herkässä pitää olla elämän lanka jos siitä menee päivä pilalle.
Arvasin että tuli kärjistettyä vähän liikaa tuota luottamisjuttua..:) Olet tietysti oikeassa että ihmiset puuhavat kaikenlaista ja ainahan se voi omallekin kohdalle osua, mutta turhaan piruja on maalailla seinille ja sen verran kannattanee yrittää pitää järkeä päässä että ei usko mustaa valkoiseksi.
 
valitettavasti
olen mennyt lankaan.Deitti-netin kautta löysin. Puolen vuoden päästä oltiin jo naimisissa, sen jälkeen helvetti alkoi. Tämä ilmeisesti halusi toisen äkkiä koukkuun ja minä "onnen huumassa" mukana. Tämä vakavasti narsistinen+lähisuku myös, ja minä hullu en tajunnut kuin liian myöhään. Viisi vuotta sitä kesti, helvetillistä henkistä ja muutaman kerran jopa ruumiillista väkivaltaa. Viime kesänä lähdin lopullisesti ja henkinen helvetti jatkuu edelleen!!!
 
Tuula__
Minusta pitää olla rehellinen myös siinä, miksi hakee seuraa. Eli onko liikkeellä tositarkoituksella, hakemassa matkalle seuraa tai vaan seksiseuraa tai jotain muuta. Kun itse olin liikkeellä tositarkoituksella, myös sen ilmoitin. Yksi minulle vastanneista oli varattu, hän kertoi sen ekoilla treffeillä ja sanoin heti että sitten ei jatketakaan juttua tämän enempää, koska olen itse ihan toisella mielellä liikkeellä.

Jos puolen vuoden tuttavuuden jälkeen on jo naimisissa (kuten "valitettavasti), ei siitä nettiä voi syyttää jos mies ei olekkaan sellainen kuin kuvitteli.

 
erja-leena
Alkuperäinen kirjoittaja Miimuska vaan:
Löysin hienon vapaan yksilön ilmoituksen. 1/2 vuotta hän oli varattu, sairasti sukupuolitautia, terveisiä T:lle Lappeenrantaan.
Toinen hieno, melkein vapaa on K Porista: "Urheilullinen, nuorekas, tumma, katseenkestävä, akateeminen, normaalivartaloinen (170 cm, 9o kg + kaljamaha). Tapaamiset sopivat päivisin työaikana. Ottakaa ihmeessä yhteyttä muutkin tytöt. Kestoilmoitus Cityn deitissä. Oikea "NAMUPALA"!
 
vain sinun mielestä
'melkein vapaa'' ??? höh? ja vain 170 cm? ja YHDEKSANKYMMENTA KILOA..??? ja sillä on + iso kaljamaha? = normaalivartaloinen?? kaljamaha on sinun mielestä namupala... ?????

oletko epätoivoinen miesten suhteen? siis ,kaikki klepaa kunhan ei tarvitse olla yksin?
 
varauksella
Kannattaa pysytellä alussa anonyyminä (prepaid-liittymä varakännykkään ja netistä anonyymi sähköpostiosoite + ekat tapaamiset muualle kuin omaan kotiin). Eli aluksi alkukarsinta, heidän kanssa juttelua puhelimitse, nopeat pikatreffit ja sen jälkeen vasta valinta. Huomasin, että jotkut tekivät vaikutuksen puhelimessa tai kirjoituksissa, mutta tapaamistilanteet eivät toimineet lainkaan.

Kannattaa noudattaa varovaisuutta ja malttia niinkuin missä tahansa suhteessa. Vaikka kuinka tapaisi harrastuksen parissa, baarissa tms. jonkun ihmisen, niin kannattaa toki kriittisesti arvioida eikä olla sinisilmäinen
 
Kävi tuuri
Löytyi mies netistä. Ja vielä kertayrityksellä. Taisin olla onnekas. Varsinkin kun kuuntelee joidenkin nettideittailukokemuksia. Ollaan asuttu 1,5 vuotta yhdessä ja hyvin menee. En ollut erityisen varovainen, mutta ei ollut mieskään - käytti esim. työpaikan sähköpostia, minulla sentään hotmail :) Jälkeenpäin on tullut ajateltua, että ties mihin olisi voinut törmätä, joten kannattaa tosiaan ottaa Tuula_n neuvoista opikseen.
 
nettinainen
jos nainenkin. Me kirjoittelimme pitkään, yli vuoden, ettei nimistä ollut edes puhettakaan, eikä tarkoituskaan ollut edes soitella, tapaamisesta puhumattakaan tai mitään yhteistä tulevaisuutta. Kirjoitimme kaikista asioista kuin hyvälle ystävlle, rehellisesti. Nyt olemme yhdessä.
 

Yhteistyössä