Kannatti taas järjestää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Juhlitaan pojan synttäreitä huomenna. Synttärit on vasta 27. päivä mutta haluttiin juhlia niitä etukäteen että mun äiti ja siskot pääsee juhlimaan myös. Ne lähtee matkalle tiistaina. Vieraita piti tulla aika reilusti ja mä olen tehnyt tarjottavia sen mukaisia määriä.

Tänään sitten alkoi puhelin soida. Pojan kummit lapsineen ei pääse, laittoivat kalenteriin (luultavasti ) vahingossa väärän juhlapäivän ja ovat lähdössä mökille. Miehen äidillä on heikko olo, se ei varmaan tule. Miehen sukulaisperhe (iso perhe ) ei tule, yhdellä lapsista on vesirokko. Mun isä naisystävineen ei perunut tuloaan, he eivät alunperinkään vaivautuneet edes vastaamaan kutsuun. :/

Että on sitten railakkaat juhlat. :xmas: Minä, mies, meidän lapset, mun äiti ja siskot, miehen pappa, eno ja veli. Jipii.

Harmittaa jotenkin pojan puolesta vaikkei pieni onneksi vielä niin ymmärrä... Pääasia sille taitaa olla että mun siskot eli rakkaat tädit (8- ja 10-vuotiaat ) tulee paikalle. :)

:O kummit menee mökille eikä kummilapsen synttäreille sen takia pääse, siis onko heillä oma mökki vai vuokramökki? jos oma niin luulis että sitä lähtöä vois siirtää vaikka iltaan tai jotain :( tuo on niin pehvasta kun jengi peruu tuloaan tai on tulossa ihan omia aikojaan, meilläkin pojan 3v syntymäpäiviä ei vietetty niinkuin tarkoitus oli :( menimme sitten rossoon syömään minä, mies, poitsu ja molemmat mummit ja vaari ja siinä oli syntymäpäivät (kummeja lapsella kuitenkin 3 kipaletta jne)

No onpa kurja juttu :( Siinä on kuitenkin oma vaivansa siinä järkkäämisessä ja laittamisessa :/ Mutta on se kiva että edes siskosi ja äitisi pääsevät paikalle, on sitten joku muukin syömässä kun vain teidän perhe.

Kait teillä on toimiva pakastin, vai meinaatko että saat kaiken syötyä ennenkun menee huonoksi? ;)

Harmillista! Meillä kävi sama juttu vuosi sitten. järkättiin kovalla työllä kahen lapsen synttärit samalle päivälle. Paikalle lopulta tuli mummot ja papat, toiselle 3kummia viidestä, toiselle 2. Ja mikä ärsyttävintä, 2perhettä ei edes ilmoittanut ettei tule! Niitä odoteltiin iltaan asti mut eivät oo vieläkää, vuoden päästä, ottanu yhteyttä! Ja kaikki kutsutut oli lähi sukua ja kummeja, pari lasten kaveria...

Meillä kans juhlistaa pojan 3 v synttäreitä huomenna. Laitoin tänään vasta ex-temporena kutsut ja kaikki kutsutut tulevat näil näkymin. Kakun teen ja raparperipiirakkaa, grillataan. Eiköhän niistä ihan kivat juhlat tule.

Kummit olivat siis merkanneet juhlapäiväksi juhannuksen jälkeisen viikon lauantain. Heillä on mökki vuokrattuna tästä päivästä tai huomisesta ensi viikon loppuun asti. Olivat jo pakkaamassa kun otin tänään yhteyttä ja kysyin että ovatko tulossa. En edes viitsinyt kysyä että olisiko sitä lähtöä voinut siirtää, siihen sävyyn tuli tuo "voi ei kun me ollaan jo pakkaamassa". Jos ei kiinnosta tulla niin olkoon tulematta. :ashamed:

On meillä toimiva pakastin. Mä vaan epäilen että tämän talouden suursyömäri ehtii kyllä tuhota kaiken. Minä siis. :p Mustikka- ja valkosuklaamoussetäytteistä kakkua... :p :p

Olen aina ajatellut, että kesä olis ihanaa aikaa täyttää vuosia ja pitää ulkosynttärit. Paistaa räiskäleitä ja leikkiä ulkoleikkejä. Mutta kun miettii niitä lapsia kellä synttärit kesällä, niin monella on käynyt niin, että vierait aei tule juuri yhtään tai muutama hassu joka ei ole lomia viettämässä.

TUo on tosi kurjaa:(

Meillä kävi tytön 3v. synttäreillä niin että osa ei päässy tulemaan. No, sovittiin että tulevat tiettynä päivänä. Olin tehnyt tarjottavaa tottakai ja kappas, ½ tuntia ennen kuin heidän ois pitäny tulla niin soittivat että ei tullakaan, päätettiin lähteä mummolaan kun oli niin tylsää kotona. ÖÖHHH??? Niin, etä meilläkin sitten on niin tylsää. Kyllä lasta harmitti kovasti.
No, sen jälkeen en ole kutsunut enkä enää synttäreille kutsu. Ja jos muuten vaan ovat tulossa niin laitan tarjolle jotain jos kaapista sattuu löytymään.

Tänne vaan kaikki, kyllä juhlimaan pääsee. :wave: Mä tosin jännitän vielä vähän tuon kakun puolesta. Liivatejutuissa on aina jännitysmomentti mukana. Aamulla nähdään lörtsähtääkö komeus käsille vai pysyykö kasassa. :whistle:

Meillä on molemmilla lapsilla kesällä synttärit. Yritetään aina ajoissa jo selvittää mahdollisimman monelle sopivaa päivää mutta aina joku jää pois...

Tinden pojalle onnea! =) Meidänkin poitsulla tulee kolme vuotta täyteen. =)

Vieras: Tuo on kaikkein pskamaisinta jos ei edes vaivauduta ilmoittamaan ollaanko tulossa. :( Mun isä nyt ei ilmoittanut mutta sen tietää jo ettei se tule. Ei siis tarvi vaivata päätä sillä. Kummastuttaa kyllä että miksi se ilmoittaminen on joillekin niin vaikeaa, etenkin nyt kun on tekstiviestit, sähköpostit ja muut käytössä ettei tarvitse edes kasvotusten asiaa ilmoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
TUo on tosi kurjaa:(

Meillä kävi tytön 3v. synttäreillä niin että osa ei päässy tulemaan. No, sovittiin että tulevat tiettynä päivänä. Olin tehnyt tarjottavaa tottakai ja kappas, ½ tuntia ennen kuin heidän ois pitäny tulla niin soittivat että ei tullakaan, päätettiin lähteä mummolaan kun oli niin tylsää kotona. ÖÖHHH??? Niin, etä meilläkin sitten on niin tylsää. Kyllä lasta harmitti kovasti.
No, sen jälkeen en ole kutsunut enkä enää synttäreille kutsu. Ja jos muuten vaan ovat tulossa niin laitan tarjolle jotain jos kaapista sattuu löytymään.

No tuo on kyllä törkeyden huippu. :o