Kannattipa tehdä linssikeittoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Käytin ohjetta, jota olen joskus ennenkin käyttänyt, sillä erotuksella että ensimmäistä kertaa tein ohjeen mukaan vihreistä linsseistä enkä punaisista.

No.

Yksi yökki ja sai nokkkosrokon naamaansa, kaksi muuta menettivät ruokahalunsa kun kolmas kakoi :headwall:

Ja ihan paskan makuista keittoa muutenkin, en tiedä mikä meni pieleen :/

Alkuperäinen kirjoittaja :
:laugh:

anteeks, kuvittelin vaa silmissäni tilanteen...

Ei auta muuta kuin olla kiitollinen, ettei tuo herkkäkurkku oikeasti yrjönnyt siihen lautaselle. Nyt sillä on silmä turvonnut umpeen ja naama pöhöttynyt.

Joo, ehkä muakin kohta naurattaa

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Makuelämys parhaasta päästä :D

Me tehdään aina punaisista linsseistä, ja tulee tosi hyvää :p. Tai siis tuo mies tekee....

Mäkin olen tuolla ohjeella tehnyt monta kertaa, ja se oli oikeasti hyvää. Nyt vaan ajattelin, että kun kerran kaapissa oli niitä vihreitäkin linssejä, niin laitetaanpa kerrankin niitä kun ohjeessakin niitä käytettiin.

Nyt mulla on tollanen viiden litran kattila soppaa, jota ei varmaan syö kukaan muu kuin minä ja mies.

No, ei se sentään ollut yhtä pahaa kuin se pinaattihauki, jota kerran kokeilin jostain Marttojen keittokirjasta :/

Nyt noi pojat katselee aina ihan kauhuissaan siskoaan, kun tämä röyhtäisee :headwall:

Onneksi laski turvotus allergialääkkeillä, ei tästä nyt oliskaan puuttunut kuin yrjö ja adrenaliinikynän tarve :headwall: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja DuskyLeDoux:
MÄ kaipaisin kanssa semmosen hyvän keiton ohjetta. Mieluiten niistä punaisista, kun niitä kotona sopivasti onkin :)

Ai mitä, etkö haluakaan tämän paskan vihreän linssikeiton ohjetta? :D

En mä välttist :D Lapselleni en linssei ole viel tarjonnu, lähinnä ittelleni tein jonkun eväskeiton joka oli ihan ok. Kaipais sitä tajunnan räjäyttävää herkku ohjetta ;)

Mä olen tehnyt myös punaisista linsseistä. En muista määriä tarkasti mutta suunnilleen näin:

Kuullota kattilassa öljyssä sipulisilppua ja halutessasi porkkanaraastetta samalla.
Kaada päälle 2-3 dl KIEHUVAA vettä (ettei öljy räisky niin pahasti).
Lisää purkillinen tomaattimurskaa ja kuumenna kiehuvaksi.
Huuhtele läviössä 1,5 dl punaisia linssejä ja lisää ne kattilaan.
Keitä noin 20min., lisää kuumaa vettä tarvittaessa, kunnes keitto on sopivan sakeaa. Mausta ja tarjoile.

Vihreistä linsseistä olen tehnyt keittoa esim. niin että olen tehnyt samalla tavalla kuin jauhelihakeiton. Jauheliha vain korvataan 1,5dl:llä huuhdeltuja vihreitä linssejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
vihreitä linssejä pitää liottaa yön yli ja keittää paljon kauemmin kuin punaisia, unohtuikohan se? ;)
muuten vihreätkin on tosi nameja kyllä.

No ei unohtunut, kyllä ne on ihan kypsiä. Keitto vaan on pahaa. Paitsi miehen mielestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
vihreitä linssejä pitää liottaa yön yli ja keittää paljon kauemmin kuin punaisia, unohtuikohan se? ;)
muuten vihreätkin on tosi nameja kyllä.

Ei ainakaan tarvi noita liottaa mitä mulla on kaapissa (GoGreen). Huuhdellaan ja keitetään 20min. Tai sit jos liottaa tunnin niin keittoaika lyhenee 10 minuuttiin.

Yhteistyössä