Hae Anna.fi-sivustolta

kannel

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä Maija, 14.06.2005.

1. Maija Vierailija

Tietääkö kukaan mitä kanteleen näkeminen unessa tarkoittaa?

2. Omenapuu Vierailija

Kerrotko tarkemmin unesi sisällöstä ja tunnelmasta

Lämmöllä,
    Omenapuu

3. Maija Vierailija

Unia on oikeastaan kaksi, jossa kannel esiintyy.

Eka:
    Olimme illanvietossa ja tapasin komean, kuuluisan miehen joka oli kuullut lauluani. Hän pyysi kanssaan yhteistyöhön, luvaten tehdä minusta tähden. Mieleni teki kovasti lähteä mukaan, mutta emmin, oliko tämä se tie jota minun tulisi kulkea. Tiesin miehestä sen että hän soittaa kannelta ja oli ammatissaan arvostettu. Tämä asia oli painavana asiana siihen suuntaan että olisin lähtenyt juttuun mukaan. Lopullinen ratkaisu jäi unessa kuitenkin tekemättä ja näkemättä.

Toka:
    Hirsisessä tuvassa jossa suuri, ruskea kannel riippui seinällä oli tapaaminen ystävien ja asiakkaiden kanssa. Kanteleeseen etsittiin kuumeisesti uusia kieliä.

Nämä unet on nähnyt kaksi eri ihmistä samana yönä. Henkilöt ovat keskenään työkavereita.

4. Omenapuu Vierailija

Hei Maija!

On todella sattumaa, että kaksi ihmistä näkee yhtäaikaa samaa unta. Ovat siis työkavereita, uni varmaan liittyy työhön ja työkavereihin. Olisiko niin, että uutta houkuttelevampaa työpaikkaa tarjotaan, ehkä molemmille. Toisen osan tulkitsisin niin, että kannel, johon pitäisi löytää uusia kieliä, kertookin ehkä siitä, että työpaikkaa tulisi jotenkin uudistaa, yhteishenkeen puhaltamista edistää (=yhteisen sävelen etsintää). Teamina tätä yhteistyön edistämistä tulisi pohtia. Nokian slogan ""Connecting People"" tukee tätä väitettä.

Uusien kielien etsiminen voisi tarkoittaa myös kielitaidon kehittämistä, jospa se liittyisi uusiin kansainvälisiin kohtakteihin liittyviä puutteita osaamisessa.
    Unessahan oli asiakkaita, siksikin asiakaskontaktit voisi olla avainsana unen toiselle osalle. Voi tarkoittaa myös jotain
    muuta osaamista, jota tulisi kehittää työpaikallanne.

Bussimatka on myös kollektiivinen tapa matkustaa,
    elää siis tätä elämää jonkun kanssa yhdessä. Numerot ovat vaikeimmin tunnistettavia, 51 ja 52, kuitenkin oikeassa järjestyksessä taitavat asiat edetä. Ystävä ei ehdi, eli ei siis ole mukana tässä yhteisessä matkassa.

Tällaisia ajatuksia tänään unellesi, sinä varmaan tiedätkin
    asiayhteydet, vai kuinka?

Lämmöllä,
    Omenapuu

5. poliitikko Vierailija

Voi hurja mikä mielikuvitus. Kateeksi käy. Muuten, oletko ajatellut poliittista uraa.

6. Omenapuu Vierailija

Hei poliitikko,

Ihan oikeasti, kolme puoluetta on joskus aikoinaan kosiskellutkin, mutta kun olen niin riippuvainen vapaudestani, siksipä puoluekuri ei kovinkaan hyvin pirtaani sovi. Vaikuttaa voi monella muullakin tavalla.

Kolmelle kansanedustajaehdokkaalle olen kampanjoita jollain tavalla suunnitellutkin, silloisen työni ""pakottamana"".

Tämän hetken kansanedustajista olen yhtä tukenut todella
    merkittävästi hänen kampanjoidessaan, tavataankin ensi
    viikolla. Hänet tuntevat kaikki suomalaiset, mutta julkisuuden takia en tämän enempää paljasta. Hänelle olenkin kertonut,
    että laiskuuttani tuen, delegoin tämän oman vaikuttamis-
    tehtäväni hänelle:D.... Ja tietysti kaikella kunnoituksella häntä kohtaan, hän on tehtävässään todella pätevä.
    Ei minusta hänen saappaisiinsa astujaksi olisi :)

Unista olen ollut kiinnostunut lähes koko elämäni ajan,
    13-vuotiaasta saakka. Omien unien kautta tämä unimaailma on mulle jollain tavalla tutuksi tullut, omia unia on vaan
    helpompi analysoida, näin netin kautta kun henkilön taustoista ei ole riittävästi tietoa, siksi tulkinnoissa on usein puutteita, tai sanoisinko niin, että unennäkijän on itse
    oivallettava, saatava ns. kiinni, mitä hänen unensa yrittää viestittää.

Muuten, minulla on aina ollut hyvä mielikuvitus ja luovuuttakin löytyy riittävästi :)) Mutta, mutta...unien tulkinnoissa ei omaa mielikuvitusta voi kovinkaan usein
    käyttää...

Niin, tosi hauska kommentti sinulta poliitikko, mukava
    saada välillä tällaistakin palautetta.

Lämmöllä,
    Omenapuu

7. Omenapuu Vierailija

Anteeksi Maija!

Bussiosa tuli toisesta unesta!

Omenapuu

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu