Kansanedustajat järkyttyivät hallituksen suunnitelmista: "Karmaisevaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Valtiovarainministeriö julkisti maanantaina talousennusteensa. Oppositiossa vaaditaan pääministeri Petteri Orpon hallitusta tilille puheistaan.

Sdp:n kansanedustaja Joona Räsänen arvostelee tiedotteessaan, että pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus jättää ”karmaisevan talouspolitiikan perinnön seuraajalleen”.

– Uusimman valtionvarainministeriön ennusteen perusteella Orpon hallitus tulee jättämään seuraavalleen karmaisevan talouspolitiikan perinnön. Yksikään nykyisen hallituksen itse itselleen asettamista taloustavoitteista ei näytä täyttyvän, Räsänen ryöpyttää.

Hänen mukaansa ”velkasuhde ei ole vakautumassa kaikista hallituksen kreikkalaistyylisistä kirjanpitokikkailuista huolimatta”. Räsänen sanoo, että Orpon hallitus on jättämässä jälkeensä suuremman alijäämän kuin edellinen hallitus ja myös työllisyysaste jää alhaisemmaksi kuin mitä se oli edellisen hallituksen aloittaessa.

– Miten ihmeessä tässä näin huonosti on käynyt, Räsänen hämmästelee.

Köyhiä kurmuuttamalla ei tullutkaan kasvua, yllätys...

Orpo antoi naisen kävellä sateessa ilman sateenvarjoa, herra itse tepasteli turvallisesti ison sateenvarjon alla. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa siitä millainen valtakunnan asioiden hoitaja meillä on 😞

En oo koskaan aiemmin ajatellut, että voisin alkaa poliitikoksi tai kansanedustajaksi, mutta tämä hallitus on kyllä saanut mut miettimään tosissaan sitä. Mulla olisi niin paljon parempia ideoita kaikkeen. Jotenkin tuntuu että tää hallitus ei näe metsää puilta. Yrittää esim. vähentää työttömyyttä, mutta tekee ratkaisuja joista hölmökin näkee, että ne vain lisää työttömyyttä jne. Ajaa Suomen tuhoon eikä muka näe sitäkään. Ihan käsittämätöntä. Olen alkanut tuntea itseni suorastaan neroksi noihin verrattuna.

En oo koskaan aiemmin ajatellut, että voisin alkaa poliitikoksi tai kansanedustajaksi, mutta tämä hallitus on kyllä saanut mut miettimään tosissaan sitä. Mulla olisi niin paljon parempia ideoita kaikkeen. Jotenkin tuntuu että tää hallitus ei näe metsää puilta. Yrittää esim. vähentää työttömyyttä, mutta tekee ratkaisuja joista hölmökin näkee, että ne vain lisää työttömyyttä jne. Ajaa Suomen tuhoon eikä muka näe sitäkään. Ihan käsittämätöntä. Olen alkanut tuntea itseni suorastaan neroksi noihin verrattuna.
👍 Valitse järkevä puolue.

Kyllä tässä on vielä aikaa nousta pahemmaksi tämän hallituksen aikana.

Siellähän on taas pöydällä duunareiden päähänpotkimista, joka tulee näkymään vielä karumpana lukemana.

Saas nähdä millaiset rauniot ovat tämän hallituksen jäljiltä. Menemmekö vielä huonompaan tilaan kuin 90-luvun pahimpina aikoina.

1990-luvun lama oli vielä pelkkää leikkiä verrattuna tämän tuhohallituksen totaalituhoon verrattuna.

"Työttömyysasteen trendi nousi jo 10 prosenttiin – viimeksi näissä luvuissa oltiin 1990-luvun laman jälkipuolella"

Mitä yhteistä nykyisillä ja 1990-luvun laman luvuilla on?

Se, että kumpikin niistä on saavutettu kokoomuslaisen toimiessa työministerinä.

Valtiovarainministeriö julkisti maanantaina talousennusteensa. Oppositiossa vaaditaan pääministeri Petteri Orpon hallitusta tilille puheistaan.

Sdp:n kansanedustaja Joona Räsänen arvostelee tiedotteessaan, että pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus jättää ”karmaisevan talouspolitiikan perinnön seuraajalleen”.

– Uusimman valtionvarainministeriön ennusteen perusteella Orpon hallitus tulee jättämään seuraavalleen karmaisevan talouspolitiikan perinnön. Yksikään nykyisen hallituksen itse itselleen asettamista taloustavoitteista ei näytä täyttyvän, Räsänen ryöpyttää.

Hänen mukaansa ”velkasuhde ei ole vakautumassa kaikista hallituksen kreikkalaistyylisistä kirjanpitokikkailuista huolimatta”. Räsänen sanoo, että Orpon hallitus on jättämässä jälkeensä suuremman alijäämän kuin edellinen hallitus ja myös työllisyysaste jää alhaisemmaksi kuin mitä se oli edellisen hallituksen aloittaessa.

– Miten ihmeessä tässä näin huonosti on käynyt, Räsänen hämmästelee.

Köyhiä kurmuuttamalla ei tullutkaan kasvua, yllätys...
"kreikkalaistyylisistä kirjanpitokikkailuista"

Rasistista sanomista. Kreikkalainen kirjanpito on yhtä hyvää kuin suomalainen.

Yhteistyössä