Hae Anna.fi-sivustolta

kansi juomatölkkiin

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä em, 23.11.2005.

1. em Vierailija

Onko kukaan löytänyt limu-, siideri- tai oluttölkkiin sopivaa kantta? Puolen litran tölkkiä ei ehkä jaksa yhdellä kertaa juoda kokonaan. Ja jos juoman kaataa pulloon, se väljähtyy. Olen kokeillut kaikki omasta huushollistani löytyneet kannet ja korkit kissanruokapurkkien ja sinappitölkkien kansista alkaen. Älkääkä käskekö siirtyä pullotuotteisiin, omaa lempisiideriäni on vain tölkeissä...

2. Jep Vierailija

Marketeissa ja huoltoasemilla ainakin kesäaikaan myytiin sellaisia kansia, missä oli ikäänkuin pullonsuu samassa ja korkki siinä; oli helppo lapsenkin juoda eikä tarvinnut juoda likaisen tölkin reunasta.

3. =)))))) Vierailija

2 naurunaihetta samalla kerralla:

Kuka tumpelo ei jaksa tölkillistä juoda kerralla

Miten saisi kierteettömään tölkkiin kiinni kierteisen korkin

Hyvä ettei tuolilta pudottu

4. Tippukaa sitten... Vierailija

""Kuka tumpelo ei jaksa tölkillistä juoda kerralla""

Minä en ole viestiketjun alkuperäinen aloittaja, mutta en aina HALUA juoda puolta litraa siideriä kerralla. Pienet tölkit riittäisivät mainiosti, mutta eipä niissä enää paljoa ole siidereitä tarjolla. (Sama pätee puolen litran pulloihin.)

""Miten saisi kierteettömään tölkkiin kiinni kierteisen korkin""

Missä puhuttiin kierteisestä korkista? Ketjun aloittaja kyseli KANTTA eikä KORKKIA, niillä on eroa, tiedätkö? Monessa kissanruokatölkissä on mukana muovikansi, jonka voi laittaa tölkin päälle sitten kun sen on avannut purkinavaajalla. Ei siinä mitään kierteitä ole. Sinappilaseissa on kansi, ei kierrekorkkia.

Alkuperäiselle viestin kirjoittajalle vielä, että en ole itse kyllä edes kokeillut etsiä kantta tölkkiin, mutta äkkiseltään tuntuu että on se niin pieni ettei homma ole helppo.
    Tupperwarella on sellaisia pieniä kuppeja, mutta niidenkin kannet ovat aivan liian suuria. Muuten kannet olisivat kyllä muotoilultaan aika sopivia, mahtaiskohan joltain myyjältä löytyä tietoa, löytyisikö tuon kokoluokan purkkeja mistään...

Tuon ensimmäisessä vastauksessa mainitun ""pullonsuun"" olen ostanut joskus, mutta en kyllä koskaan käytä sitä... Ja tuntuu että ei se tölkin likaisuuden vaikutus siitä mihinkään muutu, kun ne juotavat lilluvat siinä tölkin ja sen suuaukon välissä.

5. poimujalka Vierailija

No mä käytän vahvaa leveetä teippiä.

6. ??? Vierailija

Kävisköhän elmukelmu tai muu muovi ja napakka kuminauha...?

7. Minä Vierailija

olen ostanut Siljan laivalta sellaisen kannen tölkille. Ei maksanut paljoa, aikaa vuosi-pari...
    On sellainen joka laitetaan tölkin päälle, napsautetaan siihen paikoilleen ja kannessa on myös pullonsuu ja siinä korkki, jos haluaa nauttia sitä kautta juoman. Itse käytän kantta vain kantena, estää juoman väljähtymistä, ainakin muutaman päivän säilyy hyvänä:)
    Ja minusta ei ole mitenkään kummallista jos joku ei halua juoda puolenlitran tölkkiä kerralla... HGarvemmin minä tuota kantta käytän, mutta sinänsä ihan kätevä, ja jos vaikkapa tölkki on auki, kun pitää tehdä jotakin (lämmittää saunaa tmv.) niin kansi tölkin päälle ja jääkaappin, ei tarvitse pelätä että lapset kaatavat sen ja saa pestä koko jääkaapis...;)
    Eihän tuo mikään elintärkeä juttu ole, mutta ihan kätevä....

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri