Kantoliinakysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Minkä ikäisen vauvan jalat voi laittaa kantoliinassa "sammakkoasentoon"?

Ja kuinka kantoliinassa imetetään? Missä asennossa vauvan on silloin paras olla? Miten itsensä pukee, jos aikoo imetellä kesken ostosreissun tms.?

Kiitos!

kysyin just aamusella tuota imetysjuttua.. vauva täällänyt kohta 2 viikkoa ja eilen neuvolassa sano että voin alkaa pikkuhetkiä pitmään, että 2 viikkoa olis se raja "sammakkoasentoon"

niin tuosta imetyksestä, onnistuu vissiin parhaiten rengasliinassa taikka sitten kehtoasennossa mutta mä en käytä kumpaakaan niin oon nyt ottanu vauvelin vaan pois imetyksen ajaks liinasta. mulla on pitkä trikooliina

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Ihan pienenki voi jo laittaa kun laittaa oikeaan asentoon.. siis vastasyntyneen.. En oo koskaan imettäny kantoliinassa joten en tiiä siitä..

voi laittaa kehtoasentoon mut tuossa kysttiin sammakkoasennosta mikä raja on 2 viikkoa. liitty jotenki lonkkien aukeamiseen tms.

Sitten kun vauva avaa makuuasennossa lonkat sammakkoasentoon, saa laittaa:) Ei siis voi laittaa 2-viikkoisenakaan, jollei vielä niitä lonkkia avaa. Imetyksestä liinassa... mulla oli vauva rengasliinassa kehtoasennossa siinä alussa, mutta kyllä sitten myöhemmin kun oli jo pystyasennossa trikooliinassa, niin asentoa sen verran sai muokkailtua että sai imetettyä... kokeilemalla ne asennot varmasti löytyy:)

Eli voisin kokeilla 3 viikkoiseni kanssa sammakkoasentoa. Kun hän ei oikein taida viihtyä kehtoasennossa, niin täytyy kokeilla jotain muuta.

Trikoinen liina minullakin, onkohan se sitten huono imetyshommiin?

Kun ei näytä kukaan kertovan niin mä yritän muistella...

Sammakkoasentoon voi laittaa vauvan kai siinä vaiheessa kun ne jalat on siinä sammakkoasennossa. Ku ihan vastasyntyneellähän ne on vielä aika suorat tikut. Näin mulle yks sano. Tosin mun mielestä mulla on ollu jo pari viikkonen siinä niin, joten kai ne jalat jo sillon on erilaiset. Äkkiä tuntuu unohtuvan, nuorempi vasta 3,5v.

Kantoliinassa en muistaakseni koskaan imettänyt. Pystyasennossahan sen rinnan pitäs yltää aika ylös ja asentoki olis varmaan kiva olla mukava. Mut makuuasennossahan se kyllä onnistuu, jos sen vauvan vaan saa mukavasti siihen asentoon. Ja kyllähän sen saa, mutta mulla ei tullu varmaan ku kerran pidettyä niin.

Miten itsensä pukee, jos aikaa imetellä kesken ostosreissun tms... No kai se olis paras imetysrintsikat ja imetyspaita jos aikoo imettää kantoliinan kanssa. Vauva makuuasennossa kantoliinassa ja sit joku pusero tai takki päälle, millä on helppo suojata itse tapahtumaa ettei tarvi kaikille näytellä. Ja ompahan lämpymämpikin. Eli kantoliinan alle ei voi kyllä ihan hirveesti laittaa päälle, jos meinaa imettää, mutta kantoliinan päälle taas sitten takki tms. käy hyvin. Ja jos on niin iso takki, että yltää myös lapsen päälle, niin ei tarvitse laittaa sitten niin paljoa lapsellekaan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Sitten kun vauva avaa makuuasennossa lonkat sammakkoasentoon, saa laittaa:) Ei siis voi laittaa 2-viikkoisenakaan, jollei vielä niitä lonkkia avaa. Imetyksestä liinassa... mulla oli vauva rengasliinassa kehtoasennossa siinä alussa, mutta kyllä sitten myöhemmin kun oli jo pystyasennossa trikooliinassa, niin asentoa sen verran sai muokkailtua että sai imetettyä... kokeilemalla ne asennot varmasti löytyy:)

Okei, no tämä minun pikkuinen röhnöttää selällään jo lonkat sammakkoasennossa, joten voipi kokeilla.

Täytyy ruveta testailemaan asentoja. En vaan käsitä, millaisen paidan puen itselleni, että saisin vetäistyä tissit esiin tarvittaessa :D Nappipaita kai on hyvä?

Yhteistyössä