Kantoreppu-kokemuksia kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahvia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahvia

Jäsen
28.05.2008
427
0
16
Olen kahden vaiheilla kumman hankkisin, Patapum paaperon vai Yamon..

Kumpi on isompi eli vois ajatella, et kooltaan isommankin lapsen ois hyvä siel olla? Kumpi helpompi pukee päälle tai ennemminkin kumpaan helpompi laittaa lapsi yksin eli kukaan ei ois jeesaamassa? Pystyykö kantamaan pitempää matkaa eli ajatella et lähtis vaik sauvaileen lapsi selässä?

Meillä patapum taaperomalli. Jaksan kantaa poikaa pitkänkin aikaa, hän painaa nyt vajaat 11kg ja tykkää kovasti olla selässä. Yksinkin siihen saa laitettua. Poika on pitkä, reppu tuntuu riittävän hyvin mitoiltaan. Suosittelen omasta puolestani tuota merkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kantorinkka, mielestäni parempi kun ei tuu iholle kiinni niin lapsikaan ei saa mun lämpöä esim. etelässä.

Mä taas en tykännyt rinkasta, oli jotenkin liian kaukana selässä, paino tuntui pahemmin hartioissa. Mutta varmaan rinkoissakin on eroja, kuten repuisa.

Alkuperäinen kirjoittaja reppuilusta kiinnostunut :
mistä näitä ergoja, patapumeja, yamoneita voi katsella tarkemmin, nettimyyntipaikkaa?

Patapum: http://www.sannanshoppi.net/epages/Kaupat.sf/secV_uoAiNJia_/?ObjectPath=/Shops/sanna/Products/ka04/SubProducts/ka04-0001
Ergo ja Manduca: http://www.pientenparhaaksi.fi/product_catalog.php?c=45

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä on kantorinkka, mielestäni parempi kun ei tuu iholle kiinni niin lapsikaan ei saa mun lämpöä esim. etelässä.

Mä taas en tykännyt rinkasta, oli jotenkin liian kaukana selässä, paino tuntui pahemmin hartioissa. Mutta varmaan rinkoissakin on eroja, kuten repuisa.

Henk. koht. olen sitä mieltä, että noissa repuissa suurimmat erot taitaa olla hinnassa ja kuoseissa ja lisävarusteissa... Ainakin mitä mä olen noita katsellut ja päälle sovitellut, niin en ole mitään ihmeitä eroja huomannut. Mä valitsin Patapumin hinnan perusteella.

Juu, laittoi ne remmit oikein niin 3,5v paino ei tuntunut missään, pienemmälle se kyllä on hankittu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Henk. koht. olen sitä mieltä, että noissa repuissa suurimmat erot taitaa olla hinnassa ja kuoseissa ja lisävarusteissa... Ainakin mitä mä olen noita katsellut ja päälle sovitellut, niin en ole mitään ihmeitä eroja huomannut. Mä valitsin Patapumin hinnan perusteella.

Tuolla kun tsekkaa vertailun minkä löysin niin toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta... Yamossa tosiaankin ihanat kuosit, mutta onko rakenteeltaan erilainen? Kun täällä maalla ei noita kauppoja oo, niin netin kautta kätevin tilata.. Mut vertailu sit hankalampaa...

Kiva ku tullu mielipiteitä...

Joku joka nähny esim sekä Yamon että Patapumin taaperon niin onko erilaiset ulkomuodoltaan/rakenteeltaan? Entäs sit toi Manduca näihin verrattuna? Muuta erilaista kuin korkeampi hinta kuten Manducalla..

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä patapum taaperomalli. Jaksan kantaa poikaa pitkänkin aikaa, hän painaa nyt vajaat 11kg ja tykkää kovasti olla selässä. Yksinkin siihen saa laitettua. Poika on pitkä, reppu tuntuu riittävän hyvin mitoiltaan. Suosittelen omasta puolestani tuota merkkiä.

Toi Patapum houkuttaa just sen takia, et tästä meidän lapsosestaki on tulossa pitkä vesseli... 1vuotisneuvolassa oli pituutta jo 79,5cm... Yamo ois tosi kaunis kuosiltaan, mut kuin kauan se menee jos juippi kasvaa tätä vauhtia :D

yamo_teksti_ruskea.jpg

Mulla on YAMO ja kannan siinä meidän 7kk ikäistä ja olen kantanut siinä myös meidän 3 vuotiasta, eli voisinpa sanoa että on pitkäikäinen ;) , mies on tykästyny myös Yamoon ja kantaa mielellään lapsia siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
yamo_teksti_ruskea.jpg

Mulla on YAMO ja kannan siinä meidän 7kk ikäistä ja olen kantanut siinä myös meidän 3 vuotiasta, eli voisinpa sanoa että on pitkäikäinen ;) , mies on tykästyny myös Yamoon ja kantaa mielellään lapsia siinä.

Minkä pituinen teidän 3-vuotias on ? Yamossa on kyl aivan ihanat kuosit *kuolaa*

Patapum taaperolla kannan edelleen etelänmatkoilla tarvittaessa sekä 5- että 3 vuotiasta. Eikä tunnu missään. Mutta paljon repun sopivuuteen vaikuttaa kantajan pituus ja ruumiinrakenne. Saako lantiovyön oikealle kohdalla ja hihnat sopiviksi? Sitä ei oikein sovittamatta tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
yamo_teksti_ruskea.jpg

Minkä pituinen teidän 3-vuotias on ? Yamossa on kyl aivan ihanat kuosit *kuolaa*

Meidän 3-vuotias ei ole kovin pitkä, olisko 95cm, mutta voin vannoa että siinä voi kantaa pidempääkin, mutta sitten tulee yleensä vastaan jo paino, eli vaikka Yamossa ei ole varsinaista painorajoitusta niin kuinka moni jaksaa kantaa yli kolmevuotiasta.

YAMOn hihnat on muuten tosi hyvät, hihnat on hyvät mulle (169cm 50kg) ja miehelleni joka painaa 90kg, eli säätövaraa löytyy ;) eikä tarvii mitään jatkopaloja niinkuin joissakin repuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahvia:
yamo_teksti_ruskea.jpg

Meidän 3-vuotias ei ole kovin pitkä, olisko 95cm, mutta voin vannoa että siinä voi kantaa pidempääkin, mutta sitten tulee yleensä vastaan jo paino, eli vaikka Yamossa ei ole varsinaista painorajoitusta niin kuinka moni jaksaa kantaa yli kolmevuotiasta.

Jaksan hyvinkin kantaa meidän 5 vuotiasta. Patapumissa painoraja on 28kg ja tyttö painaa juuri puolet siitä

[/quote]

Jaksan hyvinkin kantaa meidän 5 vuotiasta. Patapumissa painoraja on 28kg ja tyttö painaa juuri puolet siitä
[/quote]

Kuinka korkealle yltää repun yläreuna lapsen selässä? Yamossa vaikuttaa suht matalalta reppu korkeudeltaan.

Yhteistyössä