Kapea lantio ja synnytys!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "amanda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"amanda"

Vieras
Mua on alkanut pelottamaan jos tämä vauva ei mahdukaan pihalle alakautta. Mulla on kapea lantio ja rv36+5 arvioi lääkäri ultralla keskussairaalassa vauvan painoksi 3,3kg.
Esikoinen painoi syntyessään rv 40+5 3,8kg (52cm), kätilö sanoi että ei mikään pieni vauva minun kokoiselta.

Pelkään pahoin että tämä tapaus kasvaa nelikiloiseksi, kun esikoinenkin otti kauhean kasvuspurtin juuri näillä viimeisillä viikoilla...

viime synnytyksessä tuli pari nirhaumaa ja jouduttiin leikkaamaan väliliha... Alapää oli aika pahan näköinen synnytyksen jälkeen... :(

Minä myös pienikokoisena synnytin esikoisen 3,990 g ja 52cm. Ei mikään pieni siis minultakaan :-D
Väliliha leikattiin.

Kuopus oli 4,290g ja 53cm, ei repeempiä eikä tarvittu eppariakaan. Edellisenä päivänä sain painoarvion ultralla 3,7kg, ja näin pääsin hyvin mielin synnyttämään alakautta. No, koko olikin suuri (kirjaimellisesti :)) yllätys, mutta synnytys meni hyvin. Nopeammin kuin esikoisen (6h).

Onnea synnytykseen!

Olen kapelanteinen ja muutenkin pieni. Lapseni olleet sopivasti kolmisen kiloa, joka aikoinaan laitettu rajaksi. Hyvin menneet synnytykset, pari kolme työntöä ja lups. Kestäneet kyllä reilusti n15 tuntia luomusti.

Esikoinen on mahtunut joten oletettavasti mahtuu toinenkin.

Jos huolettaa kovasti, niin voidaanhan tehdä vielä viime metreillä kuvaus kuten minulle.

Lähetteessä luki lyhyt ja kapealanteinen ensisynnyttäjä ja liirumlaarumit äitini lantiosta joka on niin ahdas ettei yksikään lapsi tule elävänä ulos.
Tehtiin röntgenkuvaus ja todettiin että mahtuu isokin lapsi, nou hätä.

Ultralla jostain syystä lapsi arvioitiin paljon isommaksi mitä olikaan, kuten seuraavakin lapsi.

[QUOTE="vieras";23599316]Mulla on lantionympärys 82cm, mutta sisämitat ratkaisevat! Mahtuisi kuulemma tulemaan vaikka viisikiloinen :)[/QUOTE]

Jeps.

Ulkomitat ei sano mitään, mä olin ainakin ihan varma että mä en puserra mitään ulos kun ei kerran äitikään ja mun lantioni on ulkomitoiltaan sentäs paljon kapeampi.

Sama ihana myytti on rintojen koosta imetyksen onnistumisen suhteen :D

Helpottavaa kuulla :) Minun äitinikin on todella lyhyt ja takapuoli verrattavissa lapsen pyllyyn :D Ostaakin housunsa lastenosastolta... Hän on tehnyt 3kiloisia vauvoja. Mun miehen puolelta on lapset olleet syntyessään tosi isoja yli neljäkilosia ja pituutta ainakin se 52cm :O

Mullakin on lantion nuo ulkomitat heiluneet 82-90cm kieppeillä. mutta kapea tuo on katsojan silmään...

Yhteistyössä