Karanteeni mahataudin jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OnniKeiju

Aktiivinen jäsen
21.08.2005
9 831
-1
36
Pitääks meijän vielä ens viikkoki hillua neljän seinän sisällä vai saadaanks me rakkaat palstamammat lähtee pihalle ja kauppaan jos toi vanhin ei enään alota yrjöömistä? B) :xmas:

Pakkohan sitä kaupassa on käydä ja pihalla olla mutta totuushan lienee se että se tauti voi tarttua vielä yli 10 päivää sen jälkeen kun yrjöäminen lakkaa.

Riippu taudinaiheuttajasta.

Meilläpäin on ollut liikkeellä Norovirusta, joka voi elää jopa 12 päivää. Meidän esikoisen synttärievieraat sairastu mahatautiin, vaikka me oltiin parannuttu jo 1,5 viikkoa ennen synttäreitä :|

Mutta eiköhän ulos saa mennä :D

HYI kauhea!! Siis 10 PÄIVÄÄ TARTTUU!!!?? Kauheaa tietoa!! Kauanko se elää pinnoilla? Voiko tarttua siis esim. oven kahvasta usempi viikko eteenpäin tauin sairastamisesta??

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
HYI kauhea!! Siis 10 PÄIVÄÄ TARTTUU!!!?? Kauheaa tietoa!! Kauanko se elää pinnoilla? Voiko tarttua siis esim. oven kahvasta usempi viikko eteenpäin tauin sairastamisesta??

just niin se elää, mut hei, sitähän nyt on ollu jo kauan aikaa B) ei sitä tautia nyt oo keksitty, nimi sille paskalle on vaan löytyny B)

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:

Norovirus elää juuri esim. oven kahvoissa sen noin 12 vuorokautta.

Jos ei ole ihan pakkopakko poistua kotoa niin kyllä se muutama päivä olis oikeestikin hyvä pitää "karanteenia".
Noro tarttuu muistaakseni vielä kahden viikon ajan oireiden loppumisesta...

Oisko just tän takia kun noi pöpöt sitkeesti vaan jyllää, kun ei ihmiset malta olla kotona!

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Jos ei ole ihan pakkopakko poistua kotoa niin kyllä se muutama päivä olis oikeestikin hyvä pitää "karanteenia".

Oisko just tän takia kun noi pöpöt sitkeesti vaan jyllää, kun ei ihmiset malta olla kotona!

nälkäänkös me täällä sitte kuollaan? ja mikä se pari päivää oikeen on? Just toisessa ketjussa löit päätäs seinään ku trulleileen ollaan menossa lauantaina :whistle: ja siihen mun mielestä, huom. mun mielestä on pari päivää B)

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:

nälkäänkös me täällä sitte kuollaan? ja mikä se pari päivää oikeen on? Just toisessa ketjussa löit päätäs seinään ku trulleileen ollaan menossa lauantaina :whistle: ja siihen mun mielestä, huom. mun mielestä on pari päivää B)

Mistä helvetistä mä tiedän missä kunnossa ootte nyt?? Kun muistaakseni kirjoitit että lähdette JOS VATSATAUTI HELLITTÄÄ, eli kuulostaa ainakin siltä että kipeinä siellä ollaan edelleen.
Pari päivää on juurikin pari päivää. ELi 1+1=2 eli PARI!

Ja nälkään en kai teitä neuvonut kuolemaan, mutta JOS ei ole pakko raahat koko konkkaronkkaa kauppaan niin ei kai kannata?

Käsittääkseni vatsatauti ei enää siitä sairastuneesta esim viikon päästä tartu, mutta noro saattaa elää kodin pinnoilla pitkään. Jos olisin jörjestömössä juhlia, puhdistaisin yleisimmät tarttumapinnat puhduistusaineella, jossa desinfiova ainesosa.

Yhteistyössä