Karenssia koska työsuhde kestänyt alle 3kk ennen irtisanomista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poppeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poppeliini

Aktiivinen jäsen
16.08.2009
1 840
0
36
Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta vastaavasta tilanteesta:

Mieheni oli puoli vuotta lomautettuna. Irtisanoutui firmasta, koska sai uuden työpaikan. Alkuperäinen firma myös ajautui konkurssiin noin kuukautta ennen kuin mieheni irtisanoutumista, tätä tosin hänelle ei kerrottu vaan ytj:n sivuilta löytyi tieto.

Hän siis aloitti uudet työt ja ehti olla siellä 4 viikkoa ennen kuin joutui pidemmälle sairaslomalle. Hänet irtisanottiin uudesta firmasta koeajan puitteissa (silloinhan kunnon syytä ei edes tarvitse olla, tässä tapauksessa sairasloman syy oli varmasti yksi syy). Työkkäri on soittanut työnantajalle ja varmistunut, ettei syy ole itse aiheutettu (ja ei todellakaan ole itseaiheutettua!), lukee siis jossain heidän lausunnossaan.

Onko joku saanut karenssia, koska on ehtinyt olla alle 3kk ollut uudessa työpaikassa ennen irtisanomista? Asia on työvoimalautakunnan (?) käsittelyssä ja siihen menee pari-kolme viikkoa. Vastaavia tapauksia ei googlestakaan meinaa löytää, mutta ehkä täällä voisi olla kokemusta :cool:

[QUOTE="vippis";27311341]Meillä miehellä oli vastaava tilanne. Mutta ei tullut karenssia.[/QUOTE]

Loista juttu! Näin tämän kyllä pitäisi mennäkin lainkin varjossa (tai miten sitä osaan itse tulkita) mutta vastaavia tapauksia ei ole tullut vastaan.

Loista juttu! Näin tämän kyllä pitäisi mennäkin lainkin varjossa (tai miten sitä osaan itse tulkita) mutta vastaavia tapauksia ei ole tullut vastaan.

Joo ja siis.. olin itekki iha paniikissa siihen asti et se päätös oikeasti tuli, vaikka sanoivat työkkäristä, että pitäis olla ihan selvää pässinlihaa :) Tsemppiä - odottelu on joka kerta yhtä paskamaista näissä tilanteissa.

• Tykkää
Reactions: Poppeliini

Uusimmat

Yhteistyössä