Karhu saalisti hirven! EI LAPSILLE! *video*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enimmäkseen se on raadonsyöjä ja syö se marjoja ja sieniä myös.

Tuossa ei kyllä näkynyt, että karhu olisi ottanut hirven itse kiinni. Voihan olla, että hirvi on ollut jotenkin huonokuntoinen, koska luulen hirven olevan liian nopea karhulle.

Ravinto

Kaikkiruokaisen karhun pääravintoa ovat kasvikunnan tuotteet ja talven rasvavaraston keruussa marjat ovat tärkeää ravintoa. Karhu syö myös hyönteisiä, toukkia puista ja muurahaisia mylläämällä muurahaiskekoja. Erityisesti talviunen jälkeen keväällä karhut voivat saalistaa hirviä. Karhu voi kuljettaa saalistamansa eläimen puuhun tai haudata sen suohon, jolloin muut eläimet eivät pääse herkuttelemaan eläimen haaskalla.

oli kyllä niin rajun näkönen taltiointi että oli pakko lopettaa kattominen puolivälissä... :( :(

vaikka tiiänki että tuo on ihan normaalia eläinkunnassa niin ei sitä silti halua nähä.

hyi saatana. ja hurri vaan kuvaa.. minä oisin ampunu molemmat..ainakin sen hirven.. teki niin pahaa katsoa kun raadeltu hirvi raukka kärsi... ymmärrän kyllä etttä luonnollinen tapahtuma, mutta silti hyi.. elävältä syömistä.. olikohan se hirvi jääny auton töytäisemäksi ku oli tolleen tienposkessa...

No kyllähän jotkut elukat puree toista kurkusta niin että tukahduttaa hengiltä. Ja luulisin karhun saavan hirveltä kaulavaltimon auki. Luonnollistahan se, mutta niiin karmean näköistä että itku tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kyllähän jotkut elukat puree toista kurkusta niin että tukahduttaa hengiltä. Ja luulisin karhun saavan hirveltä kaulavaltimon auki. Luonnollistahan se, mutta niiin karmean näköistä että itku tuli.

Ehkä se karhu ajatteli, että kunhan se on siinä sen verran paikallaan, että saa siitä purtua paloja, niin ei ole väliä, onko täysin kuollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ehkä se karhu ajatteli, että kunhan se on siinä sen verran paikallaan, että saa siitä purtua paloja, niin ei ole väliä, onko täysin kuollut.

Paitsi kun karhu on eläin, niin se ei ajattele, vaan toimii pelkästään vaistojensa ja viettiensä varassa =)

Mä näin joskus videon jossa neljän suden lauma kaatoi nuoren hirven ja se oli jonkin aikaa elossa vielä siinä vaiheessa kun sitä syötiin jo täyttä päätä. Kaulavaltimo oli kyllä purtu auki mutta vielä senkin jälkeen se hetken pyrki pystyyn. Sudet söivät todella vauhdilla ja kaksi niistä säntäsi heti ruokailtuaan parin kilometrin päässä olevalle pesälle, jossa ruoka oksennettiin pennuille.

Onhan tuota elävältä syömistä vaikeaa katsoa, niin luonnollista kuin se onkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

Paitsi kun karhu on eläin, niin se ei ajattele, vaan toimii pelkästään vaistojensa ja viettiensä varassa =)

Joo joo, ei ajattele siten kun me, mutta toimii kuitenkin varmaan jollain tavalla johdonmukaisesti tilanteeseen nähden.

Enimmäkseen se on raadonsyöjä ja syö se marjoja ja sieniä myös.

Tuossa ei kyllä näkynyt, että karhu olisi ottanut hirven itse kiinni. Voihan olla, että hirvi on ollut jotenkin huonokuntoinen, koska luulen hirven olevan liian nopea karhulle.

Kyllä karhu saa hirven itsekkin kiinni.

Yhteistyössä