Hae Anna.fi-sivustolta

Karmeat kortit

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä , 01.01.2006.

1. kortittaja Vierailija

Itse en ole jaksanut ärsyyntyä kenenkään korteista. En välitä lapsista niin paljoa, että jaksaisin erityisesti innostua esim. lapsikuvakorteista, mutta en mä niitä poiskaan heitä. Kuva-albumiin vaan muiden sukukuvien sekaan...

Samoin en tosiaankaan jaksa pohtia, että tykkääkö joku mun lähettämistäni korteista vai ei. Minä lähetän niitä ihmisille, jotka ovat mulle tärkeitä. Jos joku ei tykkää, niin heittäkööt roskiin tai polttakoot. Ei kiinnosta. Toki, jos joku sanoo mulle suoraan, ettei halua saada kortteja niin sitten voin jättää kortin lähettämättä. Mut en tosiaan jaksa miettiä etukäteen, että tykkääkö joku vaiko ei.

Ja lähetän tiimarikortteja, itse tehtyjä kortteja, sähköpostikortteja ja ties mitä milloin huvittaa.

2. Pari vuotta sitten kypsyin isoon joulukorttimäärään. Päätin laittaa kaikki joulukortit jotka haluan säästää omaan valokuvankansioon. Poisheitettävistä revin valokuvat irti ja tungin ne toisten valokuvien joukkoon, joitakin halusin säästää tunnesyistä ja toisia halusin säästää ties mistä syystä..säästyi vaikka kuinka paljon tilaa.

Yleisen joulukiireen keskellä ei aina kerkiä tekemään itse joulukortteja ja hyvä jos kerkiää hakea kaupasta ja kirjoittaa iso määrä joulukortteja.

3. iiia. Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    olet erittäin törkeä, muuta en sano.

4. kiiiiiira Vierailija

itse tehty on aina hieno ja arvostan kaikkia itsetehtyjä. mutta kaikkein mauttominta on saada joltain puolitutulta kortti, jossa on lapsesta valokuva. läheisiltä on ihana saada tuollaisia, mutta melkein tuntemattomilta en haluaisi kenenkään pikkupennun kuvalla varustettua toivotusta. :/

5. provo Vierailija

Joitakin vuosia sitten ystäväni, jolta oli juuri kuollut lapsi, sai tuttavaperheeltään juuri tuollaisen iloisen lapsikuvan ja teksti oli kuulemma jotain tyyliin "jos tämä vaikka lohduttaisi sua". Sen jälkeen niiden kahden naisen välit meni poikki ikuisiksi ajoiksi enkä yhtään ihmettele. Korttia lähettäessä pitää ajatella vastaanottajaa eikä sitä, miltä kortin lähettäjästä tuntuu. Mutta toisten ihmisten huomioonottaminenhan ei kuulu suomalaiseen sivistykseen, tässä minä-minun-minulle-maassa.

6. kortin saanut Vierailija

Eilen juuri sain yhden kortin, jossa oli lasten kuvat. Se meni korttitelineeseen taaimmaiseksi muiden korttien alle piiloon... Ajattelin vaan, että kylläpä on rumia lapsia. Ikävää kun olivat varmaan nähneet vaivaa, mutta minulle olisi ennemmin kelvannut se Tiimarin kortti. En pidä lapsiaiheisista korteista, ellei kyseessä ole lähisukulainen.

7. UK Vierailija

Minusta on kiva saada kortteja, oli ne sit minkälaisia tahansa. Mutta ihan perinteiset postikorttikokoiset joulukortit on aika persoonattomia Etenkin, jos edes joulutoivotuksiin ei ole kirjoitettu mitään henkilökohtaista, joka osoittaisi, että lähettäjä on ajatellut juuri kortin saajaa korttia kirjoittaessaan. Siis tyyliin "Rentouttavaa Joulua kummille!"
    Tykkään lähisukulaisten ja ystävien lastenkuva-korteista. Säästän valokuvat. Itsetehdyt kortit erottuu myös aina edukseen.

8. Taidampa lähettää eräälle lapsettomalle eli velalle mainoksessa olevan vauvalaulajan, joista nätimmän vauvan laitan. Siis se on kännykkä-ääni. Vauvan pää laulaa.

9. voi miten Vierailija

10. ai joo Vierailija

Jos siellä vaan lukee ainoastaan nimet kortissa, niin se on aika tylsää. Kyllä jotain kuulumistakin vois laittaa, kun se korttia on jaksettu ostaakin ja postittaakin meinataan jaksaa.

11. Tilaako muuten noita oikeasti joku??? Eilen näin mainoksen ja ihmettelin, ihan hirveitä! Xp
    Eikä vissiin ihan ilmaisia?

Velapalstalla onkin tästä lapsikortit aiheesta kiihkeää keskustelua...

12. Töpöhäntä Vierailija

En ole lähettäny kolmeen vuoteen yhtikäs yhtäkään joulukorttia, mutta olen saanut muutaman. Sama on joululahjojen kanssa en osta edes omille lapsilleni enkä lemmikeilleni ainuttakaan joululahjaa (ovat täysi-ikäisiä). Muistan heitä muutenkin joka päivä ei siihen joulua tarvita:)

13. Olen iloinen jokaisesta kortista, jonka saan, oli siinä sitten rumia lapsia tai tiimarin leima. Olen iloinen myös siitä, että minut on kasvatettu olemaan katsomatta lahjahevosen suuhun.

14. kerään talteen Vierailija

Kerään kaikki kortit talteen , erilaiset pistän kansioon muovitaskuun.Minulla on montatuhatta korttia jemmassa.Rakastan joulukortteja, mutta en niitä ilmaiskortteja.

15. kyllä lämmittää Vierailija

16. K.Eräilijä Vierailija

Eihän sitä koskaan voi tietää kuka on lunastanut ns.ilmaiskortit maksamalla säätiöiden sun muiden tileille jonkin summan. Yleensäkin ihan hienoa että joku on muistanut ja nähnyt vaivaa laittamalla kortin. Kerään kortit seinälle itsetehdylle alustalle, eli niistä otetaan kaikki irti! =)

17. kortittaja Vierailija

Itse olen usein ns. lunastanut esim. invalidiliiton kortit, joten eivät ole ilmaisia. Sitä paitsi niissäkin on osa ihan nättejä.

Muutenkin monesti tulee valitettavan kiire joulukorttien kanssa (kun on töissä käytävä ja elämää muutenkin), ettei tosiaan ehdi kuin heittää nimen alle valmiiden toivotusten jälkeen.

Ja edelleen, jos joku korteistani vetää luumun nokkaan, niin ihan sama. Saa ilmoittaa suoraan, ettei tarvi korttia lähettää. Varmasti loppuu.

18. ilmaiskortit Vierailija

Harva on, joka maksaa, ne postissa tulleet ilmaiskortit,ovat vielä joka vuosi melkein samanlaisia ja rumia,niitä en halua. Jos saan, laitan seuraavana vuonna samanlaisen ilmaiskortin takaisin.Joka haluaa minulta saa ison kasan,joskus olen maksanut mutta en enään.
    Itse valitsen jokaiselle sopivan kortin ja katson että on myös kaunis.Sain tänä jouluna 85 kpl joulukortteja ja samanverran lähetin

19. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Saatiin yksi valokuvakortti ja se oli kyllä aivan ihana. Siinä oli koira joka nuuski kynttilälyhtyä, tosi hyvin onnistunut kuva. Se oli siskoni tyttäreltä. Hän oli itse kuvan ottanut ja todellakin onnistunut.
    Minäkin joutusin poistamaan yhden joulukortin missä oli postimerkkikin valmiina, ystäväni menehtyi ennen joulua mutta olin kerinnyt kortin kirjoittamaan. Se kortti postimerkkeineen jäi itelleni.
    Ehkä ensi jouluna lähetän vanhemmille joulukortin ja kynntilä viedään ystävämme haudalle.

20. asia selvä Vierailija

Kaikella kunnioituksella Anni62, me olemme lukeneet ystäväsi poismenosta jokaisessa postauksessasi. Riittää jo, kiitos vain.

21. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    No, ANTEEKSI nyt hirveesti kaikilta lukijoilta..............................................
    On vaan ollut helppo tänne kirjoittaa ja tämä nyt vaan oli minulle raskas menetys. Onneksi mulla kuitenkin on ystäviä joita ei haittaa vaikka kuinka paljon kirjoittaisin. Tällaista se sitten on kun niitä asioita päässään pyörittää eikä ole tullut miehenkään kans kunnolla juteltua.

22. Elli-Noora Lydia Vierailija

Ymmärrän surusi Anni, olen itsekin menettänyt hyvän ystävän jouluaattona vuosia sitten, ja kaksi pikkuveljeänikin olen hautaan saattanut.
    Mutta sinua auttaisi parhaiten keskusteleminen miehesi ja muiden läheistesi kanssa.
    Heiltä saisit oikeanlaista tukea suruusi.
    Täällä netissä ihmiset eivät jaksa kauan samasta aiheesta lukea, vaikka asia itselle tärkeä olisikin ja silloin tottakai aina mielessä.

Voimia sinulle.

23. ei valokuvakortteja Vierailija

Ajattelin ihan samaa, kun luin tuolta toisesta ketjusta..

Itse en lapsikortteja lähettele, ehkä mummot ja jotkut muutkin voisivat tykätä mutta valokuvat voi antaa valokuvina ja joulukortit joulukortteina.

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 853
    No kyllä mä ainakin oon iloinen kaikista korteista, oli ne sitten itsetehtyjä tai ostettuja, Tiimarista tai mistä tahansa. Tai niitä "ilmaiskortteja". Nekin on nykyään hienoja. Tai oli niissä sitten lapsen, koiran tms kuva. Mistä kortit pitäisi sitten ostaa, että ne olis teille joillekkin tarpeeksi "arvokkaita"? Mun mielestä nämä valittajat eivät ansaitsisi yhtään korttia. Mun ei oo koskaan tullu pieneen mieleenkään ruveta arvostelemaan toisen lähettämää joulukorttia. Siis aiakaan silä perusteella että "voi paska kun on lapsen kuva" tai "Tiimarin kortti hyi hel..."

25. kauneimpia Vierailija

ovat juuri Tiimarin kortit. Hienoja ja värikkäitä. Tulee entisaika mieleen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri