Hae Anna.fi-sivustolta

Karmeat kortit

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä , 01.01.2006.

1. korttikaisa Vierailija

Ei niissä mitään luovuutta ole, tehty vain mitä tarhantäti/opettaja käskee. Ja monesti ne ovat kyllä aika karmaisevan näköisiä. Okei, ehkä toinen pikkulasten äiti osaa arvostaa sitä tekelettä, mutta muut ei.

Toinen karmivuus: tonttukortit aikuiselle ihmiselle. Samalla rahalla saa nättejä maisema/kirkko tms aiheisiakin, eli vähän harkintaa peliin.

2. juupatis Vierailija

Entä mikä ihmeen ilmiö on se, että juuri ja juuri kirjoitustaitoiset piltit laittavat nimet kortteihin? Ehkä vähän kuvastaa sitä, että piltit määrää talossa ja ovat kenties pikkuhitlereitä?

Tai joidenkin vanhempien tapa laittaa ENSIN lasten nimet, ja viimeisenä isä ja äiti, ihan kuin olisivat jotain kultakaloja tai koiria.

Itse laitan kyllä aina oman ja mieheni nimen ensin, ja lasten perään, ja kirjoitan kortit itse.

3. hyvä oivallus Vierailija

Erittäin hyvä oivallus 4-vuotiaalta.

Samassa kortissa on todennäköisesti lasten nimet ensimmäisenä (!!) toivottajalistalla.

Ettei vain olisi näitä perheitä, jossa mammat sanovat elämän suurimmakseen saavutukseensa ne lapst. Eli lapsiin ei osata suhtautua luonnollisesti vaan ne ovat jotain jumalolentoja joita ei voi edes kasvattaa, jäljet on nähtävissä ja poliisi puuttuu aikanaan kun ei vanhemmat sitä tee.

4. surullinen lapseton Vierailija

Olemme mieheni kanssa yrittäneet saada lasta vuosia, tuloksetta. Itku ei ole kaukana kun saan joulukortin, joka on jonkun lapsen tekemä, ja perheen äiti on laittanut vielä jonkin runon tyyliin "Vain lapset joulun tuovat, kirkkain silmin, punaisin poskin, pulkkamäkeen menoa odottaen" tms.

Eli hiukan tilannetajua, kiitos! Ennemmin vaikka sitten se Tiimarin kirkkomaisema kuin tollasta. Jos saan tollasen, on kortti pakko heittää suoraan roskiin, etten enää näkisi sitä. Lapsettomuus on todella kipeä asia heille jotka on lasta vuosia yrittäneet.

5. kaunista Vierailija

Jopa Tiimarista saa kauniita kortteja, mahdollisesti kullatuin kirjaimin, maisema tai muun tyyppisiä klassisen kauniita kortteja. Eikä maksa paljon. Näitä minä olen lähettänyt aina, kuvottaa kaikki tonttu- sun muut härpäkkeet, aikuiselle ihmiselle. Mikäettei lapsille, mutta aikuisille tonttukortteja, huh.

6. äiti k Vierailija

Samaa mieltä! Ei tulisi mieleenkään laittaa lasten / lemmikin kuvia joulukorttiin. Toivottajalistassa toki ovat mutta ei ensimmäisenä!

7. Sundew Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä tuli paha mieli teidän korttien uhrien puolesta, kun luki tätä ketjua. Niin paljon kun tuttavapiiristänne näkyy löytyvän näitä arvostelukyvyttömiä ja arvottomia, jotka rääkkäävät teitä mauttomilla tekeleillään räkäisistä kakaroistaan, kirppuisista elukoistaan tai kaivavat kiusaksenne sen tylsimmän Tiimarin alennusläpyskän.

Ehkä jo ensi vuonna on paremmin ja saatte liittyä niihin, jotka eivät saa sitä ensimmäistäkään korttia ja voivat nauttia todellisesta joulun rauhasta.

8. Höh, miksi olet noin negatiivinen? Musta kuvakortit on ihana idea! jokanen saa lähettää semmosen kortin ku oikeesti itse haluaa ja niistä saa paljon persoonallisempia kun kaupan korteista!
    Kuvakortit omalla kuvalla - omat postikortit, kutsukortit ja kiitoskortit
    nää on ihania <3

9. nyt olisi aika Vierailija

150 kpl joulukortteja. Mihin minä ne nyt tungen ;D
    Kun saan joulukortin, huomaan kyllä onko lähettäjä ajatellut juuri minua. Lämmittää todella mieltä, kun huomaa että hän ajatteli minua. Näin toimin itsekin.
    Itse askartelen, mutta en oikein pidä korteista jotka on kasattu krääsästä. Kamalimman kortin sain aikanaan ystävättäreltä joka on tosi säästäväinen. On edelleen kyllä ystäväni! Hän oli ostanut korttipohjan ja siihen päälle liimannut aikanaan itse saamansa joulukortin. Leikannut toki joulutontun kuvan ko. kortista ja liimannut sen siis pohjaan. Kun kortti tuli minulle, tontun kuva oli irronnut somasti ja alta voi lukea keneltä ystäväni oli kortin saanut. En tykännyt.

Kertokaapa ideoita, mikä olisi kaunein joulukortti jonka tahtoisit ottaa vastaan.
    Olisiko se kuva jostain ikivanhasta suvun valokuvasta, tarkoitan siis jos laittaa sukulaisille joulutervehdyksen. En minä oikeastaan muille enää kortteja laitakaan.
    Mietin tässä, että jos teetän isoisovanhempien mustavalkoisesta kuvasta joulukortin. Nuoret eivät ehkä tiedä ja tajua :(
    Entäs sisarille kuvakortti meistä lapsena, verhottuna jouluhuntuun?

10. Jotkut Vierailija

tyylikkäitä kortteja siten, että jokainen saa omanlaisensa. Ja osa ei osaa ostaa, joten saan lisäksi karmeita kortteja.

Mutta Who cares? Minua ei ainakaan kiinnosta?

11. Minulle Vierailija

tästä keskustelunpätkästä elämääni uusi ongelma, sillä en tosiaankaan tiedä, minkälaisia joulukortteja tuttuni ja sukulaiseni haluvat, sillä olen lähettänyt joulukortteja heille miettimättä asiaa.

12. pienin tytär Vierailija

Kannattaa ottaa asia puheeksi heidän kanssaan ja päättää yhdessä lähettääkkö toisillenne enää kortteja jouluna, jos ne eivät oikein miellytä kumpaakaan. Jos et kehtaa puhua asiasta niin tosi moni näkee kortissa paljon enemmän lämpöä jos sen sisällä onkin jokin runo mitä toivot heidän tulevalle vuodelleen tai juolupäivälleen. Jotakin aitoa siis, ei mitään tonttu-hömpötystä, sillä se menee jo taas tähän pinnalliselle puolelle, millä ei ole mitään merkitystä kuin harvalle ihmiselle meillä täällä Suomessa vaikka joulupukki onkin alkujaan suomalainen keksintö.

Myös jouluaiheinen vitsi on hyvä! Pari tuttavaani ovat säästäneet sellaiset, kun ovat tykänneet niistä niin paljon

13. nii.na Vierailija

No nyt voitte huokaista helpotuksesta: Kukaan ei enää lähetä Tiimari-kortteja!!!!

Toivottavasti kaikki vanhemmat osaavat tästä lähtien myös arvioida, onko heidän lapsensa ruma vai kaunis, ja sen perusteella sitten miettiä, teettääkö tästä joulukortin ystäville. Vain kauniista lapsesta saa siis lähettää kuvan, jos siitäkään.

Sain viime jouluna joulukortin kiinalaiselta ystävältäni ja täytyy sanoa, että se kortti ei ollut kaunis, se oli joulukortiksi kummallisen näköinen. Mutta ei tullut mieleenikään ajatella, että hyi kun laittaa mulle ruman kortin, onpa epäkohtelias.

Eikö aikuisen ihmisen pitäisi osata laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin? Märehtiä nyt jotain joulukorttia, minkä näköinen se on ja loukkaantua, jos se on vääränlainen. No toki ymmärrän tuon lapsikuvajutun, jos oma lapsi on kuollut, mutta uskoisin tällaista tapahtuvan aika vähän ; kyllä ihmisillä yleensä on edes jonkinlaista tunneälyä. En minäkään laittaisi mitään räikyvän iloista joulun toivotusta nisseineen ja nasseineen jollekin ihmiselle, jolta on juuri kuollut joku lähiomainen.

Omatekoiset kortit voi olla hurjan hienoja tai ne voi olla aika kamalankin näköisiä, mutta entä sitten. Hyvän joulun toivotus se on, ei muuta. Ei kai ole tarkoituskaan, että saajan on pantava se kehyksiin ja seinälle loppuvuodeksi?

14. Joulu kuvakortit Vierailija

Minulla oli mielessä joulu kuvakortit ja päädyin lukemaan tätä keskustelua. Sanokaa mitä sanotte, mie lähetän joka vuosi joulukortit omista kuvista. Vähän tuli paha mieli silti. Minkälaisia kortteja te oikein kaipaatte? Minusta kuvakortit on aina ollut kiva saada ja lähettää. Kun joitakin tuttujakin näkee niin harvoin, että joulu kuvakortti on tapa josta voi sit he katsoa miltä meidän muksut tänä päivänä näyttää :D

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri